AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Vi har nylig gått fra hverandre. Jeg har vært hjemme med han, så han bor hos meg. Han har vært veldig klengete på meg etter brudd, tydelug trengt nærhet. Så jeg var litt spent da han skulle være med pappaen(som han også har bra tilknytning til!) seks timer i dag. da jeg kom for å hente hadde han akkurat våknet. Drev å utforsket noe på gulvet. Hei! Sa jeg. Han bare overså meh og ville opp til pappaen. Virka som han avviste meg egentlig. Etter ett minutt-jeg pressa ikke på-var det greit å være hos meg. Men ingen gjensynsglede. ble egentlig litt lei meg! Og bekymra. Betyr jeg ikke så mye for han som jeg tror? Vi er sammen 90% av tida, jeg er tålmodig og sensitiv for han. uff. Noen som kan noe om dette? Anonymkode: ba3e2...552
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Jeg vil heller si det virker som han er såppass trygg på både deg og pappaen sin, at han bare tar deg som en selvfølge. Litt sånn "oi der var mamma som vanlig", men han har jo hatt det fint med pappa så det er ikke noe å lage masse "styr" for. Han er trygg på at du kommer tilbake. Anonymkode: 5e215...09a 30
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har nylig gått fra hverandre. Jeg har vært hjemme med han, så han bor hos meg. Han har vært veldig klengete på meg etter brudd, tydelug trengt nærhet. Så jeg var litt spent da han skulle være med pappaen(som han også har bra tilknytning til!) seks timer i dag. da jeg kom for å hente hadde han akkurat våknet. Drev å utforsket noe på gulvet. Hei! Sa jeg. Han bare overså meh og ville opp til pappaen. Virka som han avviste meg egentlig. Etter ett minutt-jeg pressa ikke på-var det greit å være hos meg. Men ingen gjensynsglede. ble egentlig litt lei meg! Og bekymra. Betyr jeg ikke så mye for han som jeg tror? Vi er sammen 90% av tida, jeg er tålmodig og sensitiv for han. uff. Noen som kan noe om dette? Anonymkode: ba3e2...552 Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Helt normalt, selv om foreldrene bor sammen kan barnet ha perioder der det er mer på den ene forelderen. Anonymkode: fb449...ecd 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller si det virker som han er såppass trygg på både deg og pappaen sin, at han bare tar deg som en selvfølge. Litt sånn "oi der var mamma som vanlig", men han har jo hatt det fint med pappa så det er ikke noe å lage masse "styr" for. Han er trygg på at du kommer tilbake. Anonymkode: 5e215...09a Takk❤️ Anonymkode: ba3e2...552
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 Det viktigste er at du viste gjensynsglede og opptrådte naturlig. Det er ikke lett for et lite barn å plutselig være uten den ene foreldren som det er vant til. Det er jo like glad i begge to, men det er jo også vanlig at barnet knytter seg mer i perioder til den ene. Selvfølgelig er barnet glad i deg. Anonymkode: af3a9...d83 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 Akkurat nå, Bæreposemedekstra skrev: Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. Huffda. Håper det går over etterhvert. Han sover urolig nå. Kanskje han trodde jeg ikke skulle komme tilbake? Huff! Ikke lett dette... Anonymkode: ba3e2...552
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 det går bra ts Anonymkode: 29738...490
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 38 minutter siden, Bæreposemedekstra said: Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. Dummeste kommentar jeg noen gang har lest. Ungen er 1 år og vet ikke hva det betyr å straffe. Tror du må bare finne deg i det du oppleve nå ts- faren skal få lov å se sin eget barn og du trenger å gjøre alt du kan å passe på at barnet får seg noe negativitet fra din side når du henter. Anonymkode: ab42c...40d 15
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Bæreposemedekstra skrev: Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. For noe tull! Anonymkode: da56e...86c 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 36 minutter siden, AnonymBruker said: Dummeste kommentar jeg noen gang har lest. Ungen er 1 år og vet ikke hva det betyr å straffe. Tror du må bare finne deg i det du oppleve nå ts- faren skal få lov å se sin eget barn og du trenger å gjøre alt du kan å passe på at barnet får seg noe negativitet fra din side når du henter. Anonymkode: ab42c...40d Barn IKKE får seg noe negativt! Dårlig norsk sorry! Anonymkode: ab42c...40d
vintage Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huffda. Håper det går over etterhvert. Han sover urolig nå. Kanskje han trodde jeg ikke skulle komme tilbake? Huff! Ikke lett dette... Anonymkode: ba3e2...552 Du må ikke høre på det tullet den brukeren kom med. Ungen er vel trygg sammen med faren sin, og det er bra 3
Bamselita Skrevet 16. september 2018 #13 Skrevet 16. september 2018 Se på det som en tillitserklæring til pappa når han viser at han er så trygg på pappa'n sin. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #14 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Bæreposemedekstra skrev: Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. Ser mange syns ditt svar er tull, hvilket det faktisk ikke er. Det stemmer at også så små barn reagerer slik i typiske situasjoner som dette! Ignorering pga følelse av svik. Det skjer selvsagt ubevisst fra så små, det er ikke sånn at de planlegger dette i forkant. Naturlig reaksjon som kommer. Til deg ts: Flott med deres samarbeid. Den lille blir vant med dette, og reaksjonen vil avta. Inntil videre, vær tålmodig med dette. Forstår at det føles sårt, men dette er en helt naturlig og vanlig reaksjon. Anonymkode: e4406...c45 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #15 Skrevet 16. september 2018 2 hours ago, Bæreposemedekstra said: Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. Helt enig. Vi merker det godt på sønnen vår når vi er borte fra han over lenger periode. Anonymkode: b9622...c7f
Gjest BearMama Skrevet 16. september 2018 #16 Skrevet 16. september 2018 (endret) 3 timer siden, Bæreposemedekstra skrev: Det høres helt klassisk ut, og akkurat ut som "mamma, du har sviktet meg". Han er mammadalt. Du overlot ham til pappa, som han har vært lite med. Du sviktet ham, i hans øyne. At han ignorerte deg er hans måte å straffe deg på. Enkelt og greit. Det har jeg hørt om mange ganger før. 🙄 Dette vil skje i flere sammenheng Ts. I barnehagen, hos venner etc etc. Det har ikke noe med at barnet ikke bryr seg om deg, men er trygg på andre mennesker og situasjonen de er i. Sønnen min har et veldig spesielt bånd til meg og det er ingen som kjenner han bedre eller takler han enklere enn det jeg gjør. Noen ganger kommer han løpende mot meg når jeg hente han i barnehagen, andre ganger, som når han leker og koser seg, så ignorerer han meg totalt. Vær glad for at ungen din har et godt forhold til pappaen sin. Endret 16. september 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #17 Skrevet 17. september 2018 En gang passet jeg en ettåring i en hel uke. Det hadde skjedd noe tragisk i mors slekt og hun måtte reise til en annen del av landet. Da hun kom tilbake reagerte ettåringen med total avvisning, mor var som luft for henne. Jeg tolket det som en reaksjon på svik. Etter 10 min hvor mor ikke pushet på, bare var tilstede gikk det seg til. Så gikk mor på do og den lille sprang etter, livredd for å bli forlatt igjen. Anonymkode: 43426...bda 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #18 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: En gang passet jeg en ettåring i en hel uke. Det hadde skjedd noe tragisk i mors slekt og hun måtte reise til en annen del av landet. Da hun kom tilbake reagerte ettåringen med total avvisning, mor var som luft for henne. Jeg tolket det som en reaksjon på svik. Etter 10 min hvor mor ikke pushet på, bare var tilstede gikk det seg til. Så gikk mor på do og den lille sprang etter, livredd for å bli forlatt igjen. Anonymkode: 43426...bda Det er litt forskjell på en uke hos noen utenfra og seks timer hos far, da. Barnet i ditt tilfelle trengte vel litt tid på å prosessere at mamma var tilbake, altså ikke en reaksjon på svik, men en reaksjon på en uforutsett hendelse. Anonymkode: 5350f...08f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #19 Skrevet 17. september 2018 Og folk putter sine 10 mnd babyer i bhg dra syv om morgenen til halv fem om ettermiddagen... Anonymkode: 205b2...715 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #20 Skrevet 17. september 2018 Som du selv sier - barnet har god tilknytning til dere begge, men er hos deg 90 % av tiden. Er da ikke rart, at det er litt ekstra stas å være hos pappa når h*n endelig ser ham? Vi opplever akkurat det samme med tanter, besteforeldre osv. Vi er nært knytta slekt, og barna ser dem rundt en gang i uka. Da er ikke vi foreldrene mye verdt, sånn akkurat med en gang, når vi kommer for å hente. Men det er jo bare fordi det er så stas for dem å være sammen med de folka de ser sjeldnere Vi foreldre er den trygge basen, som av barna tas for gitt - som det skal og bør være. Kanskje er de ikke mentalt klare til å avbryte samværet heller. Vet ikke om du/dere gjør det - men vi pleide å sende sms når vi var på vei for å hente, sånn at barnet kunne forberedes på at "nå kommer de snart". Vi hadde især ett barn som takla brå overganger dårlig, og måtte få litt tid på seg. 6 timer er heller ikke all verdens lenge - det er ett-åringer som er mye lengre i barnehagen enn det. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Spesielt når barnet har vært sammen med pappaen sin Anonymkode: 0e411...1d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå