Gå til innhold

Jeg er bitter, for må bruke 150-200 kroner hver gang jeg skal kjøpe tannkrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er allergisk mot alle du får tak i i norge så må importere fra utlandet. Koster mellom 150-200 kroner hver gang. Sånn, nå vet du det. Du som kan kjøpe tannkrem til 10 kr på rema. JEG ER BITTER! 

Anonymkode: d5bf9...17b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er allergisk mot alle du får tak i i norge så må importere fra utlandet. Koster mellom 150-200 kroner hver gang. Sånn, nå vet du det. Du som kan kjøpe tannkrem til 10 kr på rema. JEG ER BITTER! 

Er dette inkl frakt? Hvor mange tuber går det pr år? Er det penger å spare på  å kjøpe flere tuber i samme bestilling, med tanke på frakt?

Anonymkode: 12ffb...8f7

• Liker 4
Skrevet

Hva i tannkrem er det du er allergisk mot?

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du hører med et apotek i Norge, kan de kanskje spesiallage en tannkrem til deg?

• Liker 4
Skrevet

Jeg lager tannkrem selv jeg.. :) koster sikkert 10,- i mnd. :)

Anonymkode: 3a866...61b

• Liker 9
Skrevet

Hvordan lager du det? 

Anonymkode: cb908...e0a

• Liker 3
Skrevet

Har du oppskrift å dele? :) 

• Liker 2
Skrevet

Den enkleste oppskriften består rett og slett av 50/50 uraffinert salt og natron. Mixes, og så har jeg i kokosolje til det blir rett konsistens, og et par tre dråper Stevia Liquid Peppermint (kjøper ingredienser på iherb.com). 

Det finnes jo ulike oppskrifter, denne er f.eks bra hvis man har tendens til karies (jeg har aldri hatt hull, 34 år):

https://wellnessmama.com/2500/remineralizing-toothpaste/

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner at det er kipt, men alle har noen helseutgifter hver måned, og mange langt over 200 pr måned, om det er en mager trøst.

Aldri hørt om noen som er allergisk mot tannkremen da.

Anonymkode: d5dbf...79b

• Liker 21
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den enkleste oppskriften består rett og slett av 50/50 uraffinert salt og natron. Mixes, og så har jeg i kokosolje til det blir rett konsistens, og et par tre dråper Stevia Liquid Peppermint (kjøper ingredienser på iherb.com). 

Det finnes jo ulike oppskrifter, denne er f.eks bra hvis man har tendens til karies (jeg har aldri hatt hull, 34 år):

https://wellnessmama.com/2500/remineralizing-toothpaste/

Natron og salt ødelegger tennene. Neitakk! Mange tåler ikke kokos og "peppermint".

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner at det er kipt, men alle har noen helseutgifter hver måned, og mange langt over 200 pr måned, om det er en mager trøst.

Aldri hørt om noen som er allergisk mot tannkremen da.

Anonymkode: d5dbf...79b

Nei, jeg vet. Det er uvanlig. Men jeg har brukt mangfoldige kroner på å teste ut diverse tannkremer. Alt fra hippie-tannkremer uten fluor til den billige på coop. 

Forresten har jeg mange flere helseutgifter enn det og koster samfunnet tusenvis av kroner hver eneste måned.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Bare ødelegg tennene dine med natrium, så går alt fint"

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du hører med et apotek i Norge, kan de kanskje spesiallage en tannkrem til deg?

Hæ? Gjør de sånt? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Gjør de sånt? 

De spesiallager salver og kremer på bestilling, så hvorfor ikke tannkrem? Det skader ikke å spørre.

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, Melis87 skrev:

Hva i tannkrem er det du er allergisk mot?

Nesten alt. Bla.a limonene, sodium saccharin, alt som har med mais eller utvinning av mais å gjøre, alt som har med sitrus å gjøre, og ymse jeg ikke aner. Det eneste jeg vet er at jeg holder på å dø hvis jeg bruker tannkrem kjøpt i Norge. Prøvde også en med urter og masse greier, men jeg er allergisk mot urter også skjønner du. Jeg er allergisk mot "alt". 

Hovner opp i luftveiene, og hele ansiktet, får hjerteproblemer og åndenød, får rødt utslett rundt munnen og holder på å besvime av blodtrykksfall. 

Er så sinnssykt kjipt! :( Men sånn er det bare! 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten alt. Bla.a limonene, sodium saccharin, alt som har med mais eller utvinning av mais å gjøre, alt som har med sitrus å gjøre, og ymse jeg ikke aner. Det eneste jeg vet er at jeg holder på å dø hvis jeg bruker tannkrem kjøpt i Norge. Prøvde også en med urter og masse greier, men jeg er allergisk mot urter også skjønner du. Jeg er allergisk mot "alt". 

Hovner opp i luftveiene, og hele ansiktet, får hjerteproblemer og åndenød, får rødt utslett rundt munnen og holder på å besvime av blodtrykksfall. 

Er så sinnssykt kjipt! :( Men sånn er det bare! 

Føler virkelig med deg! 

Edit, bare så ingen skal tro jeg var ironisk eller noe, jeg føler virkelig med deg, å være allergisk mot "alt" er bare kjipt. 

Endret av Dævendøtte
Skrevet

Om du har andre ekstrautgifter (til mat, såpe etc) også i forbindelse med allergi, kan du undersøke om du kan få grunnstønad til dekning av disse ekstrautgiftene. Hør med lege og NAV.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet. Det er uvanlig. Men jeg har brukt mangfoldige kroner på å teste ut diverse tannkremer. Alt fra hippie-tannkremer uten fluor til den billige på coop. 

Forresten har jeg mange flere helseutgifter enn det og koster samfunnet tusenvis av kroner hver eneste måned.

Får du allerede grunnstønad? Kan du søke om å få tannkremutgiftene dekt i tillegg?

Om du har andre ekstrautgifter (til mat, såpe etc) også i forbindelse med allergi, kan du undersøke om du kan få grunnstønad til dekning av disse ekstrautgiftene. Hør med lege og NAV.

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Føler virkelig med deg! 

Edit, bare så ingen skal tro jeg var ironisk eller noe, jeg føler virkelig med deg, å være allergisk mot "alt" er bare kjipt. 

Takk! Det hjelper faktisk, selv om jeg ikke aner hvem du er. 

Ja, det er dritkjipt. Og så tannkrem, da? Det må man jo bruke (har snakket med leger som sier at man "må" ikke, men tro meg. Jeg har sett hvordan tennene mine nå er, etter 6 måneder uten tannkrem. Det er ikke bra! Og de blir veldig slitt)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får du allerede grunnstønad? Kan du søke om å få tannkremutgiftene dekt i tillegg?

Åja, kan jo undersøke. Får ikke grunnstønad da det antakeligvis er bra nok å overleve på ris og kylling. Hjelper ikke meg om jeg får ekstra penger til mat, hadde bare hjulpet på tannkremen. Forresten skulle tannlegen henvise meg til utredning, men ikke hørt noe på 8 måneder nå så bør kanskje purre

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...