AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Det er mange utleiere rundt forbi. Mitt spørsmål er opplever du deg som hotelldirektør eller god resepsjonist når du har en leietaker som bor fast hos dere. Eller er det annet begrep som du opplever deg som ved ansvarlig utleier. Anonymkode: e575b...07f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Vel jeg har kun leid ut til folk som har bodd i samme leilighet som meg (jeg eier), og med ett unntak har jeg følt meg som mor med et forvokst barn og en støttekontakt. Folk som er flyttet ut hjemmefra men ikke klarer å betale leie i tiden, ikke gidder å vaske, ikke gidder å holde orden på kjøkkenet og ikke gidder å ta hensyn til at vi bor flere sammen. Så jeg har kastet slubbertene, og bor nå alene. Med mindre renten på låne blir tosifret, skal jeg ikke ha noen til å leie igjen heller. Anonymkode: b2eca...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange utleiere rundt forbi. Mitt spørsmål er opplever du deg som hotelldirektør eller god resepsjonist når du har en leietaker som bor fast hos dere. Eller er det annet begrep som du opplever deg som ved ansvarlig utleier. Anonymkode: e575b...07f Jeg leier kun ut til voksne folk med 100% fast jobb. Da unngår jeg å måtte opptre som støttekontakt, psykolog og mamma for umodne drittunger som bor hjemmefra for første gang. Anonymkode: cb3c8...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Leier ut til sesongarbeidere fra mai til september, der arbeidsgiveren deres står for betaling osv. Så jeg er litt guide, litt tolk, litt advokat, litt mamma, litt språklærer, litt økonomileder, litt samfunnsfaglærer, litt mat og helse-lærer og litt sjåfør. Tror jeg kunne begynt å jobbe med flyktninger/innvandrere any day. Anonymkode: 9ea3a...1c4 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 Jeg opplever meg selv som helt usynlig. Vi leier ut sokkel i et helt nytt hus. ALT er i stand og vi sees aldri, jeg skjønner ikke når leietaker er her, for vi møtes seriøst aldri. Helt greit for meg og sikkert helt fint for leietaker. Anonymkode: 4418f...a01 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 Vi tar inn posten for hverandre når en av oss er på ferie, og så sørger jeg for ting som at internett og røykvarsler fungerer. Ellers ingen kontakt, annet at enn at leieboer betaler husleia og vi sender "God jul" på sms hvis vi ikke sees i forbifarten (leier ut sokkelleilighet). Anonymkode: 8376e...096 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 Har ganske god økonomi, men er ufør. Har møtt utleiere som merkbart endrer oppførsel når det blir nevnt og som ikke leier ut til meg. I mellomtiden hører jeg mye om utleiere som leide ut til den "perfekte, vellykkede" leieren som viste seg gi blanke i rengjøring og som gjerne hadde høylytte samlinger i helgene Mennesker som får dårlige leietakere er som regel dårlige menneskekjennere som ikke ser faretegnene, de dømmer basert på fasade og klarer ikke se folks personlighet og hvor sannsynlig det er at det vil drive med tull Anonymkode: b8a8f...4d4 2
Gjest Kritt Skrevet 17. september 2018 #8 Skrevet 17. september 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange utleiere rundt forbi. Mitt spørsmål er opplever du deg som hotelldirektør eller god resepsjonist når du har en leietaker som bor fast hos dere. Eller er det annet begrep som du opplever deg som ved ansvarlig utleier. Anonymkode: e575b...07f Disse begrepene har ingen ting med min rolle som utleier å gjøre. Derimot hender det leietaker får meg til å føle meg som vaktmester 🙄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå