Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt en runde med innhenting av tilbud på overnatting i Oslo for hele familien vår til sommeren.

Nå står det mellom to Rainbow Hotell i sentrum.

Rainbow Hotel Europa i St. Olavs gt. og

Rainbow Hotel Terminus Stenersgaten.

Er det noen av dere som kjenner til de to?

Vi vil jo gjerne bo sentralt.

Terminus ligger jo nært sentralbanestasjonen,

men det er vel heller ikke langt å gå fra St. Olavs gt til Nasjonalteatret?

Blir nok å farte en del med buss/trikk, bl.a til Ekeberg (Norway Cup).

Hjelp meg å ta en avgjørelse , da.... :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Synes ikke området rundt Sentralbanestasjonen er det mest trivelige å bo i, så da blir valget

Rainbow Hotel Europa i St. Olavs gt.

nero

Skrevet

St Olavsgaten. 5 min (MAX) til Karl Johansgt, er like ved trikk som går til Oslo S (2-3 stopp).

Liker meg overhodet ikke i området runt Oslo S.

Gjest Anonymous
Skrevet

Europa - uten tvil!! Hyggelig betjening har de også!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Europa er bra. Favoritthotellet mitt i Oslo er Gabelshus, et helt genialt hotell!

Skrevet
Europa er bra. Favoritthotellet mitt i Oslo er Gabelshus' date=' et helt genialt hotell![/quote']

Enig. Gabelshus er også min favoritt. Koselig hotell, og betjeningen er helt knall! (har tross alt ei tante som jobber der da. ;)) Hotell Europa er bra. Fin frokost, rom og beliggenhet.

Gjest Formosiss
Skrevet

Europa ser OK ut, jeg bor ikke så langt fra det. Vil også anbefale Rica Triangel/Rica Holberg på Holbergsplass. Helt utrolig bra hotell :-)

Gjest Jamila
Skrevet

Bodde på Rainbow St Olavsgt her forleden, og det er absolutt å anbefale.

Billig

Nyyyydelige madrasser

Stor god frokostbuffet

Sentralt

Stille gate

Ta den, du!

Gjest Anonymous
Skrevet
Velg deg vekk fra Oslo S

Hvorfor det?

Noen av Oslos beste hoteller ligger i det området. Det nok å nevne Opera, Plaza, Scandic Byporten, Rica Oslo, Royal Christiania osv. Du spaserer omtrent rett ut i Karl Johan, og ypperlig kommunikasjonsmessig.

Skrevet

Hvorfor det?

Noen av Oslos beste hoteller ligger i det området. Det nok å nevne Opera, Plaza, Scandic Byporten, Rica Oslo, Royal Christiania osv. Du spaserer omtrent rett ut i Karl Johan, og ypperlig kommunikasjonsmessig.

Man er også mye nærmere narkomane, bråk på byen, pakistanergjenger, tenåringsgjenger, utesteder ed 18-årsgrense (= mer bråk), prostituerte osv. Ikke uten grunn av hele området er kameraovervåket 24/7, for å si det slik....

Gjest Anonymous
Skrevet

Man er også mye nærmere narkomane, bråk på byen, pakistanergjenger, tenåringsgjenger, utesteder ed 18-årsgrense (= mer bråk), prostituerte osv. Ikke uten grunn av hele området er kameraovervåket 24/7, for å si det slik....

Politiet har gjentatte ganger sagt at Rosenkrantzgate er Oslo mest belastede voldsgate. Jeg har bodd utrolig mange ganger på hotellene rundt Oslo S, har aldri opplevd noe som helst ubehagelig, men det har jeg gjort i Rosenkrantzgt.

Gjest Anonymous
Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle311009.ece

Kirkegata og nedre del av Karl Johan er det verste voldsområdet i Oslo sentrum, og bør unngås av ungdommer, mener politiet.

De fleste voldsepisoder skjer nettopp her natt til lørdag og natt til søndag fra midnatt og til klokken fire.

I tillegg foregår det narkotikasalg og prostitusjon i området.

Hvor det er verst av Rozenkrantz og nedre del av Karl Johan spiller for meg liten rolle, når nedre del av Karl Johan beskrives som det her av politiet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...