Gå til innhold

Krympe jeans?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa unplugged

Kjøpte et par mørke Levis 529 med 2% stretch i for et par måneder siden, og de har videt seg ut noe helt ekstremt (og ja, jeg kjøpte de så trange at det ikke var noe kos å ta dem på) at de nå er nærmest ubrukelige. Har prøvd å vaske dem noen ganger på 40 grader, og etter vask er de helt fine i en time eller to, så er de like slaskete i formen igjen, særlig rundt hofter/rumpe/lår (ser lite pent ut). :-?

Lurer på om jeg kan kjøre dem på 60 grader i vaskemaskinen, og kanskje få et mer permanent krymperesultat? Har ikke tørketrommel, så kan ikke prøve å krympe dem i trommelen dessverre. Noen som har prøvd å vaske stretchbukser på 60 grader med godt resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

60 grader går helt fint, men den vil nok ikke krympe noe særlig mer enn ved 40 :(

Husk også at du ALDRI skal bruke mykemiddel på jeans, og minst av alt på stretchjeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa unplugged

Jepp, har droppet skyllemiddel for lenge siden, men merker ikke noe forskjell med/uten i grunn. Æsj, jeg synes det er så kjipt å bruke en del penger på noe jeg ikke er fornøyd med. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte nylig to par jeans (ikke stretch) på 90 grader, i håp om at de skulle krympe.

De var passe i omtrent en time etter at jeg tok dem på, og så ble de like vide igjen.

Det eneste varige resultatet av krympeprosjektet, var at merkelappen i skinn (Lee-bukse) ble totalt herpa. Nå er den helt steinhard :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det samme gjelder andre veien: jeg fikk høre at å pøse på med mykemiddel kunne hjelpe til med å utvide ei bukse som var LITT for trang. Den gang ei! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi er alle i samme båt... :wink:

Jeg har prøvd å vaske på 60 grader men det hjalp ikke noe. Har også prøvd tørketrommel. Det hjelper litt men buksa er like vid igjen etter en times bruk.

Har prøvd å sy inn en bukse men det ble heller ikke særlig vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Butterflygirl

Er i samme båt som dere. Har et par jeans som er vide rundt rompa og hoftene. Og dessuten så ser det ut som om jeg segger(eller noe sånt. De er str 12 (britisk). Utrolig at de ikke passer meg. Synes bare at jeansen blir innmari hard etter vask. Ikke noe mindre. Men blir så irritert. Resten av jeansen passer perfekt, bare ikke ved rompa!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos meg er det omvendt ,har kjøpt meg 3 nye dongerbukser og selgeren har sagt at du MÅ ha de så trange for de går så mye ut. Men neida like stramme har ikke lagt på meg..

Er det noen som har tips til å få de til å gå ut.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også samme problem med ei jeans jeg kjøpte forleden. Vet at tørketrommel er fy-fy, men har likevel prøvd det en del ganger, og jeg synes det hjelper! Holder jeansen på plass ut dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria
Har også samme problem med ei jeans jeg kjøpte forleden. Vet at tørketrommel er fy-fy, men har likevel prøvd det en del ganger, og jeg synes det hjelper! Holder jeansen på plass ut dagen.

Jeg har lært at du ødelegger stretchen i buksa om du bruker tørketrommelen for mye. Og da blir i alle fall ikke buksa særlig fin etter et par hundre runder i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at du ALDRI skal bruke mykemiddel på jeans, og minst av alt på stretchjeans.

Hvorfor ikke?

Dette var nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:o :o Varmt vann ødelegger alle strechbukser.

En bør helst vaske dem for hånd eller bare i 30 grader på vrangen. Og aldri tørketrommel eller mykingsmiddel.

8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt det, men selv synes jeg det hjelper og det har enda ikke opplevd at jeansen har lidd noe uvel av den grunn. Tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...