evolkova Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Vurderer å dra til NAV for å få hjelp til å skaffe meg praksisplass i butikk, slik at jeg kan få mer erfaring. Har prøvd å få meg jobb i to år nå uten en gang å få kommet på intervju, har sendt ut masse søknader. Men spørsmålet mitt er, om det er noen som har erfaring med å få praksisjobb gjennom NAV? Hvor lenge måtte dere jobbe, og fikk dere noe lønn? Hvordan gå frem? Skal jeg bare møte opp på kontoret og si at jeg ønsker hjelp til å komme ut i praksis?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Har du vurdert å ta kontakt direkte med butikker og forsøke å ordne en praksis på egenhånd uten å gå veien om NAV? Anonymkode: 8bbfc...a89
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 Ja, det har jeg gjort. Du får erfaring, men ikke inntekt. Satsene er på rundt 300kr dag, uansett arbeidsmengde. Dersom det er jobb med inntekt du er ute etter må du til med andre tiltak. Jeg ville uansett ha kontaktet nav for et møte, da det kan tid å få til et møte/en plan. Anonymkode: 8be71...204
Duckie Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Med mindre du bor rett ved NAV kontoret hadde jeg heller begynt med en telefon og si at du ønsker et møte. Ikke så mye de kan gjøre i skranken, du må ha en saksbehandler som kan hjelpe deg videre. Jeg hadde praksisplass via NAV, ca 6 mnd på samme sted. Jeg var veldig fornøyd, og føler det har hjulpet meg på flere områder, men vet mange er skeptiske og har negative erfaringer. Du får ikke lønn fra butikken om du er der i regi av NAV, kun støtten fra NAV. Jeg gikk på AAP og fikk derfor utbetalt AAP penger.
evolkova Skrevet 16. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg gjort. Du får erfaring, men ikke inntekt. Satsene er på rundt 300kr dag, uansett arbeidsmengde. Dersom det er jobb med inntekt du er ute etter må du til med andre tiltak. Jeg ville uansett ha kontaktet nav for et møte, da det kan tid å få til et møte/en plan. Anonymkode: 8be71...204 Hvem er det man får de 300kr av? Er mange som sier de får det om dagen. Er det fra nav eller arbeidsstedet?
evolkova Skrevet 16. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert å ta kontakt direkte med butikker og forsøke å ordne en praksis på egenhånd uten å gå veien om NAV? Anonymkode: 8bbfc...a89 Hvordan skal jeg gjøre det? Skal jeg spørre dem? Eller må jeg skrive en søknad om praksisplass? Har prøvd å søke men fant ingenting om det hvertfall, hadde vært greit med en mal elns
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 4 minutter siden, evolkova skrev: Hvem er det man får de 300kr av? Er mange som sier de får det om dagen. Er det fra nav eller arbeidsstedet? Ja. Det får du i «lønn» av NAV ved å være i arbeidstiltak. Dette får du vite alt om i et møte. Anonymkode: 8be71...204 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Det får du i «lønn» av NAV ved å være i arbeidstiltak. Dette får du vite alt om i et møte. Anonymkode: 8be71...204 Ikke for enhver pris, Nav må ha vurdert at arbeidstreningen har en hensikt. Ikke alle kan troppe opp og si at de ønsker arbeidstrening og forvente tiltakspenger. Anonymkode: 0f814...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå