AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Her om dagen oppdaget jeg en sprekk i vinudusruta i stua. Skjønner ikke helt hvordan det har skjedd, men etter å ha googlet kan det se ut som det er termisk brudd. Har sprukket fra høyre kant ca midt på vinduet og sakte men sikkert flyttet seg tvers over vinduet. Det ser altså ut som at det har vært en svakhet i kanten av glasset, så har det sprukket på grunn av ujevn oppvarming av glasset. Jeg har små barn, og har derfor hatt gardinene knytt opp i stua. Denne "knuta" var såvidt inntil glasset. Jeg leier, og huset er gammelt(vet ikke hvor gamle vinduene er). Til spørsmålet, er det jeg eller utleier som skal betale for dette? Utleier nevnte egenandel på forsikring, og antar at han mener jeg skal betale. Hadde sønnen min vært skyld i det hadde det vært helt greit, men dette skjedde jo bare plutselig? Regner med at jeg får mer svar når noen har vært her og sett på det, men får det liksom ikke ut av hodet 😅 Alle svar mottas med takk! Anonymkode: 16af0...308
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Når en rute i en leilighet du leier sprekker uten videre går det på utleier. Hadde du eller ungen ødelagt den er det du som må erstatte. Utleier står for vedlikehold av leilighet. Anonymkode: 22b54...b79 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 Sånt er det utleier som skal ta seg av, så lenge det ikke er noe dere har gjort for å ødelegge det. Anonymkode: c2077...726
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Jeg måtte betale det selv, fordi det skjedde mens jeg bodde der.Utleier mente jeg måtte bruke innboforsikringen min. Forsikringselskapet opprettet sak på det, så de godtok jo dette som en sak. Utgiftene ble på rett under 2000 kr, fordi det holdt og bytte 1/4 del av ruten. Var en rute delt opp i 4 deler. Siden utgiften ble under egenandelen betalte jeg og trakk saken hos forsikringselskapet. Anonymkode: 9e9ae...c1c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte betale det selv, fordi det skjedde mens jeg bodde der.Utleier mente jeg måtte bruke innboforsikringen min. Forsikringselskapet opprettet sak på det, så de godtok jo dette som en sak. Utgiftene ble på rett under 2000 kr, fordi det holdt og bytte 1/4 del av ruten. Var en rute delt opp i 4 deler. Siden utgiften ble under egenandelen betalte jeg og trakk saken hos forsikringselskapet. Anonymkode: 9e9ae...c1c Vindu er jo ikke innbo. Det går på husforsikring, altså noe utleier betaler. Anonymkode: 22b54...b79 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 Gammelt glass tåler mindre. Klart det er huseier som skal betale slik. Anonymkode: 0cd46...a10 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vindu er jo ikke innbo. Det går på husforsikring, altså noe utleier betaler. Anonymkode: 22b54...b79 Når jeg leide før ble det sprekk i en tak-gulv rute pga uvåren lek fra barn. Innbo forsikringen fra LO tok denne uten problemer eller spørsmål. Anonymkode: 2556d...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå