Gå til innhold

Ødelegger foundationen når jeg skal pudder-contoure! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann😊

Så, jeg sliter litt med å bruke pudder til contouring og highlighting. Det ender ofte med at foundationen blir dratt bort og jeg får en flekkete look, og jeg skjønner det ikke helt da primer og setting spray gjør at den sitter gjennom alt mulig annet. Kan svette intenst, gni meg i ansiktet osv. uten at det ødelegges så mye. Man vil jo gjerne kunne bevege litt på børsten, swipe den over huden og blende - men da får jeg altså dette problemet.

Kan contoure ganske bra under kinnbena, men i panna f.eks. er det helt ekstremt lett å ødelegge foundationen. Når jeg highlighter under øynene er det fort gjort at det blir flekkete vedsiden av nesa, om jeg ikke er superforsiktig med børsten. Så kan det kake seg opp i porene isteden. Jeg kan ikke blende skikkelig når sminken blir ødelagt om jeg drar littegrann på børsten istedenfor å bare legge den på huden.

Er det noen som vet hva det skyldes og/eller har noen tips?

Må jeg kanskje ha en lettere, mindre tett børste? Finnes det et pudder å anbefale?

Jeg har prøvd med pudder fra mac og smashbox, en "angled" børste fra bare escentuals og en mer fluffy, større børste fra Mac (nr.135).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett foundationen med pudder først, enten uten farge eller i samme farge som foundationen. Til contour bruker jeg en liten oval børste, egentlig en highlighter-kost. Til highlight kan en vifteformet kost anbefales. Prøv å hold ytterst på kosten slik at du ikke har for mye press på når du blender. Og til pannen bruker jeg bare bronzer-kosten og «patter» den forsiktig ytterst i pannen, ikke drar kosten så mye frem og tilbake på huden.

Skrevet

Du må jo såklart sette foundatoin med setting pudder først (f.eks laura mercier) - og SÅ bruke annet pudder. Man skal alltid sette foundation 

Anonymkode: caa2d...13e

• Liker 1
Skrevet (endret)
25 minutter siden, smartie skrev:

Sett foundationen med pudder først, enten uten farge eller i samme farge som foundationen. Til contour bruker jeg en liten oval børste, egentlig en highlighter-kost. Til highlight kan en vifteformet kost anbefales. Prøv å hold ytterst på kosten slik at du ikke har for mye press på når du blender. Og til pannen bruker jeg bare bronzer-kosten og «patter» den forsiktig ytterst i pannen, ikke drar kosten så mye frem og tilbake på huden.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo såklart sette foundatoin med setting pudder først (f.eks laura mercier) - og SÅ bruke annet pudder. Man skal alltid sette foundation 

Så egentlig på det å sette med pudder som en fullstendig selvfølge, så jeg skrev primer og setting spray for det skal nå hvertfall gjøre at sminken holder (men bare ikke når jeg skal contoure). Har dere da noen tips, når dere vet at jeg gjør dette allerede?

Endret av Supernelle
Skrevet
4 timer siden, Supernelle skrev:

Så egentlig på det å sette med pudder som en fullstendig selvfølge, så jeg skrev primer og setting spray for det skal nå hvertfall gjøre at sminken holder (men bare ikke når jeg skal contoure). Har dere da noen tips, når dere vet at jeg gjør dette allerede?

Tar du på setting spray før du begynner med contouring?

Skrevet

Sett med pudder først, så countour og så settingspray - eller det det du gjør? 

Skrevet

Hovedregelen er krem på krem og pudder på pudder. Kjøp deg heller contoursticks enn pudder! Siden du skal bruke det oppå foundation. Hadde du hatt pudder på huden kunne du brukt pudder contour

Anonymkode: 3dca2...647

• Liker 1
Skrevet

Hvilke pudder bruker du for countoring da? Bahama mama og mary lumenizer er vartfall kjempeenkelt å blande fint, og billig og dyrevennlig er det også! 

Først: foundation, så sett med pudder. Deretter contouring og highliter - også eventuell setting spray. Det beste er å jobbe det litt og litt inn, ikke ta på tykt lag med mørkt pudder og dra det utover, men litt og litt så du ikke trenger å blende det så mye. 

Skrevet
På 16.9.2018 den 18.53, Nerine_ skrev:

Tar du på setting spray før du begynner med contouring?

På 16.9.2018 den 18.58, FantasDick skrev:

Sett med pudder først, så countour og så settingspray - eller det det du gjør? 

Her prøver vi alt, så nå har jeg forsket litt med å gjøre begge deler 😂 Det ble liten eller ingen forskjell. Hjalp å være litt lettere på hånden som noen foreslo da.

Skrevet
På 16.9.2018 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Hovedregelen er krem på krem og pudder på pudder. Kjøp deg heller contoursticks enn pudder! Siden du skal bruke det oppå foundation. Hadde du hatt pudder på huden kunne du brukt pudder contour

Vært litt redd for at det skal bli enda verre å blende contourstick e.l., men får kanskje prøve det. Om det går galt så er det uansett gøy å prøve ut nye ting!

Skrevet
55 minutter siden, Supernelle skrev:

Her prøver vi alt, så nå har jeg forsket litt med å gjøre begge deler 😂 Det ble liten eller ingen forskjell. Hjalp å være litt lettere på hånden som noen foreslo da.

Mulig du bruker feil produkter til din hud, eller feil påføringsmetode. Bruker du beautyblender? Da får du vekk all overskuddsfoundation, mindre sannsynlig at det blir kakete da. 

Skrevet
På 16.9.2018 den 13.38, smartie skrev:

Prøv å hold ytterst på kosten slik at du ikke har for mye press på når du blender. Og til pannen bruker jeg bare bronzer-kosten og «patter» den forsiktig ytterst i pannen, ikke drar kosten så mye frem og tilbake på huden.

På 16.9.2018 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Det beste er å jobbe det litt og litt inn, ikke ta på tykt lag med mørkt pudder og dra det utover, men litt og litt så du ikke trenger å blende det så mye. 

Gode tips. Viste seg at jeg kunne bli enda lettere på hånden, og da ble det ganske bra resultat. Fikk også fluff'a opp kosten litt med en sprayrens, så man fikk lagt det mer forsiktig på.

Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Mulig du bruker feil produkter til din hud, eller feil påføringsmetode. Bruker du beautyblender? Da får du vekk all overskuddsfoundation, mindre sannsynlig at det blir kakete da. 

Ja jeg tror jeg tar meg en tur innom en kicks butikk e.l. og får testet ut noe annet, for å se om det hjelper. Bruker beautyblender ja. Selve foundationen blir kjempebra, så må kanskje bytte ut det pudderet jeg bruker til contouringen da. Kan ha noe med huden å gjøre som du sier, så kan være greit å få tatt en runde på det

Skrevet
6 minutter siden, Supernelle skrev:

Ja jeg tror jeg tar meg en tur innom en kicks butikk e.l. og får testet ut noe annet, for å se om det hjelper. Bruker beautyblender ja. Selve foundationen blir kjempebra, så må kanskje bytte ut det pudderet jeg bruker til contouringen da. Kan ha noe med huden å gjøre som du sier, så kan være greit å få tatt en runde på det

Ja det tror jeg du bør prøve. Eller så kan du kjøpe en krem/stick/flytende form som kan brukes rett på foundation, om du ikke finner en annen løsning😊

• Liker 1
Skrevet

Litt off-topic, men noen som kan anbefale en god setting spray? 

Skrevet
5 timer siden, Suss81 skrev:

Litt off-topic, men noen som kan anbefale en god setting spray? 

Urban Decay all nighter!

Skrevet
22 timer siden, Nerine_ skrev:

Urban Decay all nighter!

Siden vi er inne på setting spray her nå :) Jeg har denne men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den? Føler at mye ikke treffer ansiktet og at jeg må spraye 4-5 ganger, mens på YouTube ser det ut som at mange bare sprayer i en lett X. Skal man nøye seg med "dusen" fra det, eller faktisk kjenne og se at det treffer over alt i ansiktet? :)

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi er inne på setting spray her nå :) Jeg har denne men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den? Føler at mye ikke treffer ansiktet og at jeg må spraye 4-5 ganger, mens på YouTube ser det ut som at mange bare sprayer i en lett X. Skal man nøye seg med "dusen" fra det, eller faktisk kjenne og se at det treffer over alt i ansiktet? :)

Jeg bruker en 4-5 spray så jeg vet at det dekker overalt😊

Skrevet
12 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg bruker en 4-5 spray så jeg vet at det dekker overalt😊

Okei takk for svar! 😚

• 3 uker senere...
Skrevet

Oppdatering, om noen fortsatt følger med her!

Etter å ha eksperimentert litt har jeg funnet ut at dette sannsynligvis skyldes foundationen.😱 Jeg skaffet meg blant annet en tester på Urban Decay foundation, og resultatet av pudder-contouringen er noe helt annet med den. Kunne nærmest gni så mye jeg ville uten å ødelegge.

Likte dog ikke at den føltes veldig maskete ut, så jeg skal prøve flere fra andre merker, og kanskje prøve andre contouring-metoder/produkter sammen med den gamle foundationen (bare fordi jeg ikke greier å gi helt slipp på hvor bra Bobbi Brown sin foundation er på alle andre ting). Jeg anser uansett mysteriet som løst!🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...