Gjest pompus Skrevet 16. mars 2005 #1 Del Skrevet 16. mars 2005 Er på utkikk etter en blender som hovedsakelig skal brukes til å lage milkshakes, smoothies og drinker. Den må kunne knuse is. Har tenkt å bruke 400 - 700 kroner på en sånn. Har kikket litt rundt, utvalget er stort, så er det noen her som har en slik som de kan anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #2 Del Skrevet 16. mars 2005 Du får ikke en god blender til under tusenlappen, de er ikke kraftige nok til å knuse is og ofte har de plastbeholder som både blir ripete og jævlige etter kort tid. Hvis du skal bruke blenderen til å jevne supper og sauser får plastikken kondensskader og blir grå. De beste blenderne har glassbeholder og glasset bør være minst 1. cm tykt. Skal du knuse is bør blenderen ha minst 1500 W og pass på at du kjøper en type som kan tas fra hverandre for enkel rengjøring. Å pirke ut matrester med en kniv ødelegger skjærebladet. Jeg kan anbefale deg en veldig god blender men den ligger ikke innenfor 4-700 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pompus Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 Det var akkurat det der jeg var litt redd for ja. Nå er det glassbeholdere på de jeg har kikket på, men de ligger på rundt 500 - 600 watt. Jeg er jo ikke interessert i å bruke penger på noe som er halvveis. Så kom gjerne med en anbefaling du, selv om det er dyrere enn jeg først nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 16. mars 2005 #4 Del Skrevet 16. mars 2005 :o Vi har Wilfa sin blender, med glassbeholder og kun 500 Watt. Og vi er kjempefornøyde!!! Den brukes kun til å lage smoothies av ulike slag med frosne bær og isbiter om bærene/frukten ikke er frossen. Har nå brukt den 3 ganger i uka siden julaften og den funker!! Kostet rundt 400-500,-, tror jeg. Kan ikke se behovet for en dyrere en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #5 Del Skrevet 16. mars 2005 Du må ikke finne på å kjøpe en blender med 600-800 W når de skal brukes til isknusing. Det er rett og slett farlig!! Wilfa har en god modell med glassbeholder som koster ca. 1200 kroner men selv har jeg Kitchenaid modellen som koster like under 3000. Men disse er på salg innimellom, så du kan få de billigere. Uansett, kjøp GLASSBEHOLDER. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #6 Del Skrevet 16. mars 2005 Enig med Thomasine. Jeg har samme blender, og er knallfornøyd. Den har glassbeholder og er så flink atte. Det er ikke farlig å knuse is med denne, så lenge du har litt vann/væske i tillegg. Les bruksanvisningen og forsikre deg om at blenderen har de bruksområdene du ønsker den skal ha. Innlegget er endret, Marianne mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amic@ Skrevet 16. mars 2005 #7 Del Skrevet 16. mars 2005 Vi har blenderen fra Krups. Er kjempefornøyd, må si at vi har kjørt rimelig mange runder med Strawberry Daiquiri i den www.krups.com Sjekk under kitchen og blenders Navn: RESHMIX PREMIUM / ART.-NR.: F577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 16. mars 2005 #8 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg har også Krups blender, og den fungerer utmerket. http://www.elprice.no/modules/module_131/S...36&iInfoId=9645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mars 2005 #9 Del Skrevet 16. mars 2005 Glassbeholder er et must. Det er jeg enig i. Her hjemme har vi Braun MX2050 en blender til veil 699,- (525w) Det var for en stund siden en test i vg ang blendere i dyrere klasse og billigere klasse. Denn kom best ut i den rimligste klassen. Den kan knuse is, nøtter uten problem. Enkel å ta fra hverandre for rengjøring. Tåler oppvaskmaskin. Det du må se på er kniven på de meg glassbeholder. Et par av de bør det være "hakk" på. For å få tak i isbiter og nøtter. Sånne ting. Det er ikke farlig å knuse is med blendere å 500-600w. Da ville de ikke vært solgt i norge og det hadde ikke stått i bruksanvisningen at de kan knuse is. Vi har så strenge garantiregler i Norge at det ville ingen leverandører tatt sjansen på. Wilfa sin hurtigmikser til ca 1200 som det er snakk om her i stål eller stone serien som koster mer fordi det er design. Og på hjemmesiden til wilfa og på produktspesifikasjonene oppgis det at de er på 500w. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mars 2005 #10 Del Skrevet 16. mars 2005 Og herer forbrukerrådet sin test av blendere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 16. mars 2005 #11 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, forrsten det eneste jeg kunne ønske meg er tappekran! Har aldri prøvd det, men ser for meg at det ikke blir så mye klin da... På den andre siden kan det hende at det er andre tinge ved det som ikke er noe... Noen som har tappekran på sin og som er fornøyde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mars 2005 #12 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, forrsten det eneste jeg kunne ønske meg er tappekran! Har aldri prøvd det, men ser for meg at det ikke blir så mye klin da... På den andre siden kan det hende at det er andre tinge ved det som ikke er noe... Noen som har tappekran på sin og som er fornøyde? Tappekran er jo greit om det skal bare være ltil drikke da. Litt mer klin å gjøre reint, men praktisk. Finnes to modeller av disse. Den rimligste har plastbeholder og den andre er tyngre og med glassbeholder. Vill gått for den dyreste i tillfelle av disse. Ca 1000,- tror jeg. Kenwood begge to. Men skal du bruke blenderen til andre ting kan det jo bli litt upraktisk da. Kommer veldig ann på bruken med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. mars 2005 #13 Del Skrevet 16. mars 2005 Skal kjøpe blender til min mor til femtiårsdagen tror jeg, ved siden av andre gaver. Er ganske sikker på at bruken stort sett blir smooties og slike ting, så jeg vil ha med tappekran. Hvilken anbefaler dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #14 Del Skrevet 16. mars 2005 Når jeg sier at det er farlig å knuse is i en blender som ikke har mer kraft enn 500 Watt så betyr ikke det at maskinen vil eksplodere i ansiktet på en. Motoren blir overopphetet og vil mest sannsynlig kortslutte. Jeg fikk rådet om blender og antall Watt av en bartender på TGI Friday. De som jobber der vet hvilke blendere som gjør jobben i og med at frosne drinker er en av deres store spesialiteter. Den Wilfa modellen jeg snakket om er på 1500 Watt, ikke 500. Nå kommer det sikkert masse innlegg med folk som skal fortelle fantastiske historier om deres blendere på 200 Watt. De om det! Jeg gav deg mitt råd så får du selv velge hva du vil gå for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 16. mars 2005 #15 Del Skrevet 16. mars 2005 Når jeg sier at det er farlig å knuse is i en blender som ikke har mer kraft enn 500 Watt så betyr ikke det at maskinen vil eksplodere i ansiktet på en. Motoren blir overopphetet og vil mest sannsynlig kortslutte. Jeg fikk rådet om blender og antall Watt av en bartender på TGI Friday. De som jobber der vet hvilke blendere som gjør jobben i og med at frosne drinker er en av deres store spesialiteter. Den Wilfa modellen jeg snakket om er på 1500 Watt, ikke 500. Nå kommer det sikkert masse innlegg med folk som skal fortelle fantastiske historier om deres blendere på 200 Watt. De om det! Jeg gav deg mitt råd så får du selv velge hva du vil gå for. Ikke så sår... Jo mere watt jo bedre, det betviler vel ingen. Men jeg sier bare at min på 500 w funker til å lage smoothies! Og det står også i beskrivelsen av den at den kan brukes med isbiter! Man må vel kunne stole på bruksanvisningen...?! Ellers så er det sikkert stor forskjell på privathusholdning og storkjøkken/bar/pub. Som sagt tidligere brukes ikke vår daglig men 2-4 ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 17. mars 2005 #16 Del Skrevet 17. mars 2005 Har Hamilton Beach sin blender. Skikkelig solide amerikanske greier. Ble anbefalt (også jeg av en bartender) å kjøpe enten den eller Kitchen Aid sin blender. Er veldig fornøyd med funksjonaliteten, men KA sin er jo stiligere, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #17 Del Skrevet 18. mars 2005 Vi har Kitchen Aid-blenderen og er veldig fornøyd med den. Har ikke erfaring med andre. (PS: Listepris på den er ikke oppunder 3000 kroner, men 2200.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. mars 2005 #18 Del Skrevet 19. mars 2005 Vi fikk en flott Bosch-blender til bryllupet (vet derfor ikke pris) - men den har glassbeholder og 600 watt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 21. mars 2005 #19 Del Skrevet 21. mars 2005 Eden-Refaeli: Nå er det bare det at kitchen aid blenderen har 500 w da..... og grensa på å knuse is ligger på rundt 500 w!!!... så hvor du har fått at det skal være farlig med 600-800 w til isknusing vet ikke jeg.. og at kravet er på 1500w og glasset skal være 1 cm.. hmm.. kitchen aid`en er vel på omtrent 4-5 mm (har aldri målt det da..men at den er på under 1 cm kan jeg lett se) siden du selv har en kitchen aid og den regner jeg med at du bruker til is-knusing?! derfor kan man få en blender som kan knuse is og med glasskolbe til den prisen trådstarter har tenkt på (eks braun til 700 kr) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå