AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Lurer på om det er flere her inne som ikke skal det? Han har vært ekkel mot meg hele veien, ekskluderende og avvisende. Alltid jeg som har ordnet med julegaver og sørget for at han får en fin gave. Både fra oss voksne og onkelbarna sine. Men nå gidder jeg ikke mer, sa det til mannen, at han får ordne noe (det blir meget enkelt fra hans side vet jeg). Og jeg skal ikke ha mitt navn på det. For i fjor gadd ikke svogeren min engang å gi meg julegave. Så nå GIDDER jeg ikke mer, bare driter i det. Han bryr seg åpenbart ikke, men det sparer MEG jo for endel stress med gavehandling osv. Må gi "noe" fra mannen, for han gir til onkelbarna sine (men tror det er moren hans som pleier å kjøpe gavene ). Hvor vanlig er sånt her egentlig? Anonymkode: b6dc4...683
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Må presisere at spørsmålet er om det er flere her inne som har familiemedlemmer de ikke gir til. Selv om dere gir til andre "i samme husstand". Anonymkode: b6dc4...683
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 Hvorfor får voksne folk fremdeles julegaver?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Ingen av mine 6 svogere får julegave av meg i år (heller). Vi gir til barna. Anonymkode: 3638c...d34 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 hva vil du med innlegget? jeg driter da vel i om du ikke "gidder mer" lenger... Anonymkode: 9f80f...2a5 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 28 minutter siden, O.G. skrev: Hvorfor får voksne folk fremdeles julegaver? De er ikke så mange i familien, kun 3 stk, så derfor har vi fortsatt med julegaver. Han har ingen barn eller kone. Anonymkode: b6dc4...683
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva vil du med innlegget? jeg driter da vel i om du ikke "gidder mer" lenger... Anonymkode: 9f80f...2a5 Hva jeg vil? Har du tungt for det? Det står i to kommentarer hva jeg vil med innlegget. Anonymkode: b6dc4...683 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av mine 6 svogere får julegave av meg i år (heller). Vi gir til barna. Anonymkode: 3638c...d34 Ok, men han her har ikke unger. Har ingen. De er nesten ingen i familien, så det blir ganske tydelig. Gir til svigers Anonymkode: b6dc4...683
Jolene Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 33 minutter siden, O.G. skrev: Hvorfor får voksne folk fremdeles julegaver? Hvorfor kan ikke voksne få julegaver? 17
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke så mange i familien, kun 3 stk, så derfor har vi fortsatt med julegaver. Han har ingen barn eller kone. Anonymkode: b6dc4...683 11 minutter siden, Jolene skrev: Hvorfor kan ikke voksne få julegaver? For all del kjøp julegaver til voksne folk.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 5 minutter siden, O.G. skrev: For all del kjøp julegaver til voksne folk. Hæ? Jeg skal jo ikke kjøpe til ham. Anonymkode: b6dc4...683
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Jeg skal jo ikke kjøpe til ham. Anonymkode: b6dc4...683 Så hvorfor da lage tråd? Det er jo bare å unnlate å kjøpe til ham.
Ananas. Skrevet 16. september 2018 #13 Skrevet 16. september 2018 Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så viktig at du får din egen gave, om barna dine får gave? I vår familie er det i alle fall ikke vanlig å gi egen gave til søskens kjæreste etter at de har fått barn, annet som en "familiegave" eller "pargave". Jeg hadde selvfølgelig gitt om den pleide å gi til meg eller om jeg hadde et spesielt godt forhold til vedkommende, men hos oss er det helt vanlig at barnløse får egen gave fra dem med barn, og at den barnløse gir til barna. 2
Jolene Skrevet 16. september 2018 #14 Skrevet 16. september 2018 11 minutter siden, O.G. skrev: For all del kjøp julegaver til voksne folk. For all del, ikke svar på enkle spørsmål TS: Jeg skjønner godt du ikke gidder, for å si det sånn. 8
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2018 #15 Skrevet 16. september 2018 1 minutt siden, Jolene skrev: For all del, ikke svar på enkle spørsmål TS: Jeg skjønner godt du ikke gidder, for å si det sånn. For min del må da alle andre gjerne kjøpe julegaver til voksne folk.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #16 Skrevet 16. september 2018 Samme her. Gir ikke til svigerfamilie som har ekskludert meg fra alt. Gir kun barna. Anonymkode: b810e...f53 1
Jolene Skrevet 16. september 2018 #17 Skrevet 16. september 2018 2 minutter siden, O.G. skrev: For min del må da alle andre gjerne kjøpe julegaver til voksne folk. Jaja, bare dropp å svare på spørsmålet. Setter en strek på avsporing nå jeg ___________________________________________________________________________________ 5
Gjest O.G. Skrevet 16. september 2018 #18 Skrevet 16. september 2018 (endret) 2 minutter siden, Jolene skrev: Jaja, bare dropp å svare på spørsmålet. Setter en strek på avsporing nå jeg ___________________________________________________________________________________ Jeg tolket det sånn at spørsmålet ditt var retorisk. Endret 16. september 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #19 Skrevet 16. september 2018 Jeg har en voksen bror uten barn. Jeg kjøper ham fine og gjennomtenkte gaver. Og får aldri julegave tilbake. Fordi jeg har barn, flere også. Han gir gave til dem og jeg synes det er mer enn nok og viktigere at de får enn jeg får. Anonymkode: b1004...853 1
Chizue Skrevet 16. september 2018 #20 Skrevet 16. september 2018 Herregud.. Man MÅ ikke gi julegave. Du gir fordi du har lyst til å gi Heck, jeg får julegave av samboer, svigers og mine foreldre og bror. Jeg krever ikke julegave fra noen av de og jeg gir en liten gave til hver av dem Her i hus, gir man ting man vet den andre personen trenger. Alt fra sokker/undertøy, såper, "godlukt", kremet til kjøkkenutstyr/verktøysett 😛 Svigers synes det er ufattelig morro å kjøpe 16pack med sokker og pakke inn ett og ett par i store eller små esker, slik at alle får 16-30 gaver hver Istedet for 1-2.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå