Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Ikke alle. Men jeg vet om mange rasister som kjøper seg thaidame. Hvor er logikken i det? Er asiatiske liksom noe annet enn afrikanere f.eks., for rasister? 4
Camlon Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 De du kaller rasister er primært konservative. F.eks. så støtter mange av dem dødstraff og er imot abort. Norske damer er normalt ikke konservative, så de sliter med å finne en dame som passer dem i Norge. Thaidamer er mer konservative, og passer derfor bra med konservative norske menn. Thailand er ikke det eneste stedet konservative menn "henter" damer, vi har også Iran og resten av øst-asia. 2
ops2 Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 Ordet rasisme har blitt kuppet av venstresiden, så alle som vil ha en annen asylpolitikk blir rasister i deres bok. Det er mer et spørsmål om asylpolitikk og religionskritikk her. En partner fra Thailand får de ikke hit, uten at de har god nok økonomi til å forsørge henne. Asylsøkere betaler tusenvis av dollar for å reise hit, etterpå blir de en utgift for Norge. Dessuten er det stort sett menn som kommer, da blir det mannsoverskudd og vanskeligere for Ola å få seg en dame. Menn trenger derfor ikke å like asylsøkere. Det er hvite menn (som gruppe) som betaler mest skatt, de liker heller ikke at de skal forsørge asylsøkere over skatteseddelen. Stort sett hele Midtøsten og Nordafrika er muslimsk, Muhammeds soldater og deres etterkommere gikk fram og utryddet andre religioner. Visste du at det ikke var muslimer i Afrika før de ble erobret? Når du ser noen klage over personer som ikke er etnisk norske, så er det ikke huden som er problemet, men asylpolitikken og religionen. 6
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2018 25 minutter siden, ops2 skrev: Ordet rasisme har blitt kuppet av venstresiden, så alle som vil ha en annen asylpolitikk blir rasister i deres bok. Det er mer et spørsmål om asylpolitikk og religionskritikk her. En partner fra Thailand får de ikke hit, uten at de har god nok økonomi til å forsørge henne. Asylsøkere betaler tusenvis av dollar for å reise hit, etterpå blir de en utgift for Norge. Dessuten er det stort sett menn som kommer, da blir det mannsoverskudd og vanskeligere for Ola å få seg en dame. Menn trenger derfor ikke å like asylsøkere. Det er hvite menn (som gruppe) som betaler mest skatt, de liker heller ikke at de skal forsørge asylsøkere over skatteseddelen. Stort sett hele Midtøsten og Nordafrika er muslimsk, Muhammeds soldater og deres etterkommere gikk fram og utryddet andre religioner. Visste du at det ikke var muslimer i Afrika før de ble erobret? Når du ser noen klage over personer som ikke er etnisk norske, så er det ikke huden som er problemet, men asylpolitikken og religionen. Bla bla bla. Jeg snakker om RASISTER. Ok? 7
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2018 34 minutter siden, Camlon skrev: De du kaller rasister er primært konservative. F.eks. så støtter mange av dem dødstraff og er imot abort. Norske damer er normalt ikke konservative, så de sliter med å finne en dame som passer dem i Norge. Thaidamer er mer konservative, og passer derfor bra med konservative norske menn. Thailand er ikke det eneste stedet konservative menn "henter" damer, vi har også Iran og resten av øst-asia. De jeg kjenner er IKKE konservative 3
Camlon Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 (endret) 42 minutter siden, Bæreposemedekstra said: De jeg kjenner er IKKE konservative Jeg antok at du brukte venstresidens og journalistenes definisjon av rasisme, hvor de definerer alle som vil ha en restriktiv asylpolitikk som rasister. Jeg har møtt noen få ekte rasister, men de var enten enslige eller sammen med hvite damer, og av opplagte grunner så ønsket jeg ikke å bli kjent med dem. Dette er liten andel av befolkningen og det er enda færre som er gift med thaidamer. Jeg tipper hovedgrunnen til at noen av dem kjøper seg thaidamer er fordi de ikke klarer å finne seg en dame i Norge, fordi de er sosiale tapere. Noen thaidamer er villig til å gifte seg med dem fordi de vil ha norsk statsborgerskap. Endret 16. september 2018 av Camlon 4
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2018 39 minutter siden, Camlon skrev: Jeg antok at du brukte venstresidens og journalistenes definisjon av rasisme, hvor de definerer alle som vil ha en restriktiv asylpolitikk som rasister. Jeg har møtt noen få ekte rasister, men de var enten enslige eller sammen med hvite damer, og av opplagte grunner så ønsket jeg ikke å bli kjent med dem. Dette er liten andel av befolkningen og det er enda færre som er gift med thaidamer. Jeg tipper hovedgrunnen til at noen av dem kjøper seg thaidamer er fordi de ikke klarer å finne seg en dame i Norge, fordi de er sosiale tapere. Noen thaidamer er villig til å gifte seg med dem fordi de vil ha norsk statsborgerskap. Ja, det er aldri et spørsmål om hvorfor thaidamene gjør det. Men hva gjør at de kan se forbi "rase"? De må da se ned på kona si?
Muskath Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 1 hour ago, Bæreposemedekstra said: Ja, det er aldri et spørsmål om hvorfor thaidamene gjør det. Men hva gjør at de kan se forbi "rase"? De må da se ned på kona si? Thaidamene gjør det pga økonomi. Det er da ikke vanskelig å forstå. For mange thaidamer er eneste overlevelsesmåte å bli prostituert. Da velger noen en nordmann i stedet. Og dessuten har menn sett ned på kvinner fra tidenes morgen, det er ikke noe som er enestående for disse mannfolkene. Bare tull å blande rasisme inn i dette, det har ingenting med saken å gjøre. 3
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2018 16 minutter siden, Muskath skrev: Thaidamene gjør det pga økonomi. Det er da ikke vanskelig å forstå. For mange thaidamer er eneste overlevelsesmåte å bli prostituert. Da velger noen en nordmann i stedet. Og dessuten har menn sett ned på kvinner fra tidenes morgen, det er ikke noe som er enestående for disse mannfolkene. Bare tull å blande rasisme inn i dette, det har ingenting med saken å gjøre. Selvsagt har det det. Jeg kjenner ingen som har thaikone, som ikke attpåtil er rasister. Det er jo det hele tråden handler om! Hvorfor du nevner årsaker til at thaikoner finner seg norske menn, dét til tross for at jeg ALLEREDE HAR PÅPEKT at jeg vet hvorfor de velger seg norske menn, forstår jeg virkelig ikke.
Muskath Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 (endret) Da er det vel sånn at det som du mener er rasisme handler om muslimer som kommer til Norge og skaffer seg sugerør i statskassa. Det har ikke egentlig noe med rase å gjøre, men med innstilling til samfunnet. Endret 16. september 2018 av Muskath 2
KvinneMannen Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 Asiatere er jo noe annet enn afrikanere, en rasist tror ikke nødvendigvis bare at egen rase er overlegen. Må innrømme at jeg stiller meg derimot skeptisk til at du kjenner så mange rasister.
couscous Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 3 timer siden, ops2 skrev: Ordet rasisme har blitt kuppet av venstresiden, så alle som vil ha en annen asylpolitikk blir rasister i deres bok. Det er mer et spørsmål om asylpolitikk og religionskritikk her. En partner fra Thailand får de ikke hit, uten at de har god nok økonomi til å forsørge henne. Asylsøkere betaler tusenvis av dollar for å reise hit, etterpå blir de en utgift for Norge. Dessuten er det stort sett menn som kommer, da blir det mannsoverskudd og vanskeligere for Ola å få seg en dame. Menn trenger derfor ikke å like asylsøkere. Det er hvite menn (som gruppe) som betaler mest skatt, de liker heller ikke at de skal forsørge asylsøkere over skatteseddelen. Stort sett hele Midtøsten og Nordafrika er muslimsk, Muhammeds soldater og deres etterkommere gikk fram og utryddet andre religioner. Visste du at det ikke var muslimer i Afrika før de ble erobret? Når du ser noen klage over personer som ikke er etnisk norske, så er det ikke huden som er problemet, men asylpolitikken og religionen. Lol. tipper den gruppen hvite menn som betaler mer skatt enn resten av oss ikke sliter med å få seg dame 😂 2
Gjest Tuxy Skrevet 16. september 2018 #13 Skrevet 16. september 2018 3 hours ago, Bæreposemedekstra said: Bla bla bla. Jeg snakker om RASISTER. Ok? Hvordan vet du at de er rasister? Har du snakket med alle som gifter seg med tailandske damer?
Snaskesnusken Skrevet 16. september 2018 #14 Skrevet 16. september 2018 2 timer siden, Bæreposemedekstra skrev: Ja, det er aldri et spørsmål om hvorfor thaidamene gjør det. Men hva gjør at de kan se forbi "rase"? De må da se ned på kona si? Mitt inntrykk er at noen av disse mannfolkene ser ned på dama og behandler henne særdeles dårlig. Jeg kommer fra en mellomstor by der de fleste vet om hverandre dersom en skiller seg ut. Det var særlig en gammel gris som ble lagt merke til da han «samlet» på thai koner. De var ofte på et kjøpesenter og hang da han var ufør. Måten han tiltalte damene sine på var helt forferdelig. Damene var så kuet at det var helt forferdelig. Jeg gikk på ungdomsskolen i den periode men angrer i dag at jeg ikke gjorde noe med det.
ops2 Skrevet 16. september 2018 #15 Skrevet 16. september 2018 23 minutter siden, couscous said: Lol. tipper den gruppen hvite menn som betaler mer skatt enn resten av oss ikke sliter med å få seg dame 😂 Jeg snakker ikke om rike hvite menn. Tar du grupper i samfunnet, så betaler menn mer i skatt enn kvinner, og etniske statsborgere betaler mer i skatt enn ikkevestlige innvandrere. Ja, Harry som er yrkessjåfør, mekker bil på fritiden, drikker på pub hver helg og røyker, betaler inn mer til samfunnet i form av skatter og avgifter enn en etnisk norsk kvinne. Noe å tenke på neste gang du rakker ned på Harry fra bygdenorge som har en thailandsk kone. https://www.dagogtid.no/kvinnene-far-mest-2/ Quote Men også menn som ikkje betaler toppskatt, betaler langt meir i skatt og avgifter enn kvinner, dette av dei menn arbeider lenger og har eit høgre forbruk av varer som er særs høgt skattlagde: bilar, drivstoff, alkohol og tobakk. Mykje av det som gjer at menn lever kortare og difor tek ut mindre pensjon, er det som gjev staten høgst inntekter. Brockmann II utvalget viser at ikkevestlige innvandrere er en utgift i millionklassen. Det kan finnes noen som kommer til Norge i voksen alder, får en godt betalt jobb, og jobber til pensjonsalderen. Men det betyr at de er altfor få til å dekke opp skattegapet mellom hva innvandrere fra ikke-vestlige land betaler i skatt, og hva de bruker av offentlige tjenester. 2
ops2 Skrevet 16. september 2018 #16 Skrevet 16. september 2018 5 minutter siden, Snaskesnusken said: Mitt inntrykk er at noen av disse mannfolkene ser ned på dama og behandler henne særdeles dårlig. Jeg kommer fra en mellomstor by der de fleste vet om hverandre dersom en skiller seg ut. Det var særlig en gammel gris som ble lagt merke til da han «samlet» på thai koner. De var ofte på et kjøpesenter og hang da han var ufør. Måten han tiltalte damene sine på var helt forferdelig. Damene var så kuet at det var helt forferdelig. Jeg gikk på ungdomsskolen i den periode men angrer i dag at jeg ikke gjorde noe med det. Jeg tor disse mennene ville behandlet kvinner generelt like dårlig. Norske kvinner kan reise ifra disse mennene uten å bli kastet ut av Norge, og de kan få hjelp fra familien. Men utenlandske damer i Norge har ikke noe nettverk, og hvis de vil ha oppholdstillatelse, så finner de seg i det meste. Tror du ikke disse karene ville behandlet Svetlana fra Hviterussland like dårlig? De er drittsekker generelt, men de må ha kvinner med svakt nettverk for å leve som en drittsekk. 4
Snaskesnusken Skrevet 16. september 2018 #17 Skrevet 16. september 2018 2 minutter siden, ops2 skrev: Jeg tor disse mennene ville behandlet kvinner generelt like dårlig. Norske kvinner kan reise ifra disse mennene uten å bli kastet ut av Norge, og de kan få hjelp fra familien. Men utenlandske damer i Norge har ikke noe nettverk, og hvis de vil ha oppholdstillatelse, så finner de seg i det meste. Tror du ikke disse karene ville behandlet Svetlana fra Hviterussland like dårlig? De er drittsekker generelt, men de må ha kvinner med svakt nettverk for å leve som en drittsekk. Enig! Grisen siklet også etter oss unge jenter, det burde jeg fått med meg i første innlegg. 🤢 Han hadde vært gift med en norsk kvinne men forholdet tok slutt. Hun flyttet og tok barna med seg og det gikk rykter om at han var en «konebanker». Han var alltid illeluktende og skitten. Håret var fett og hele han var ekkel. 🤮
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 Forfatter #18 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Muskath skrev: Da er det vel sånn at det som du mener er rasisme handler om muslimer som kommer til Norge og skaffer seg sugerør i statskassa. Det har ikke egentlig noe med rase å gjøre, men med innstilling til samfunnet. NEI.. herlighet.. Vet du ikke hva rasisme er? Rase har ingenting med religion å gjøre. 1
Bæreposemedekstra Skrevet 16. september 2018 Forfatter #19 Skrevet 16. september 2018 58 minutter siden, KvinneMannen skrev: Asiatere er jo noe annet enn afrikanere, en rasist tror ikke nødvendigvis bare at egen rase er overlegen. Må innrømme at jeg stiller meg derimot skeptisk til at du kjenner så mange rasister. Nei, det kan være forklaringen, at de har en eller annen syk overbevisning om at asiatere er bedre enn andre. 1
Snaskesnusken Skrevet 16. september 2018 #20 Skrevet 16. september 2018 4 timer siden, Bæreposemedekstra skrev: Ikke alle. Men jeg vet om mange rasister som kjøper seg thaidame. Hvor er logikken i det? Er asiatiske liksom noe annet enn afrikanere f.eks., for rasister? Hva legger du i ordet; rasist? Hvordan vet du at disse mennene som gifter seg med thai damer er rasister? Hva er logikken i denne tråden? Å være ensporet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå