AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Har et par bilder av mitt barn, og plutselig dukket det opp en melding på messenger hvor en bekjent skrev «ser du er blit mamma, gratulerer osv». Ble overrasket siden vi aldri var nære, men hadde gått på samme skole men ikke klassetrinn. Svarte raskt hyggelig tilbake, og vedkommende brukte over en uke på svare. Så at vedkommende var online flere ganger, men ikke åpnet meldingen min. Jeg var litt usikker på den tiden, og følte fort at den usikkerheten kom tilbake; er dette Facerape? Driver man fortsatt med slikt? Er det sånn «send en melding til den første som starter med bokstaven X» eller what so ever? brukte et par dager på å åpne meldingen, og nå har jeg gitt «sett», og har enda ikke svart. Snart 2 uker siden. første jeg tenker er «hvorfor svare? Hva vinner jeg på det? Hadde vedkommende hatt lyst på kontakt hadde ikke vedkommende bruker over en uke på å svare». jeg er i en bra situasjon nå, hus barn og lederjobb, kan bruke det til «skryte» når vedkommende skriver at hen har det så bra å følger drømmen sin. så tenker jeg «hvorfor skryte når det uansett mest sannsynlig blir siste gang vi snakker? Er det mitt ego som vil vise at jeg har gjort det bra tross usikkerheten min på vgs? Men hvorfor har jeg da ventet så lenge?» heeelt ærlig var det bevisst i starten, tente å vente 1-2 dager, men så gikk det i glemmeboksen. 7 år siden vi gikk på VGs sammen om det har noe å si.. Anonymkode: 90c85...2c2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Du overtenker dette ekstremt mye. Anonymkode: bbd02...54e 26
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 En av samme eller motsatt kjønn? Noen du har interesser av eller ikke? Hadde droppa å svare om du uansett ikke har interesse av å gjenoppta kontakt. Føler enkelte bare er ute etter å sanke informasjon for å sladre. Men er også f eks gamle beundrere av motsatt kjønn man ikke engang visste var beundrere som gjør sånn for å prøve å teste vannet og grunnen til at de bruker tid på å åpne melding og svare er fordi de ikke helt vet hva de skal si, må innrømme at jeg ofte kan la det gå uker i mellom jeg også både til gamle venninner og gamle beundrere , men ja da er det jo fordi jeg vet vi uansett ikke skal møtes med det første- selvom det i teorien hadde vært hyggelig så er det ikke alle man har tid og plass til heller Anonymkode: 3bfc4...a41 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du overtenker dette ekstremt mye. Anonymkode: bbd02...54e Ok, greit å vite. Men har du noe svar til det jeg spør om? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En av samme eller motsatt kjønn? Noen du har interesser av eller ikke? Hadde droppa å svare om du uansett ikke har interesse av å gjenoppta kontakt. Føler enkelte bare er ute etter å sanke informasjon for å sladre. Men er også f eks gamle beundrere av motsatt kjønn man ikke engang visste var beundrere som gjør sånn for å prøve å teste vannet og grunnen til at de bruker tid på å åpne melding og svare er fordi de ikke helt vet hva de skal si, må innrømme at jeg ofte kan la det gå uker i mellom jeg også både til gamle venninner og gamle beundrere , men ja da er det jo fordi jeg vet vi uansett ikke skal møtes med det første- selvom det i teorien hadde vært hyggelig så er det ikke alle man har tid og plass til heller Anonymkode: 3bfc4...a41 Samme kjønn, takk for svar! Ja det er som du sier, ikke liv laga med noen, og det tror jeg gjelder her og. Så vurderer å droppe å svare helt.. forresten fulgte jeg henne på insta etter at hun sendte melding, hun godtok men fulgte ikke tilbake. Så jeg unfollowet henne. (Grunnen til at jeg gjorde det, var fordi jeg hadde en sykt kul story som jeg ville at hun skulle se, noe hun ikke gjorde da hun aldri fulgte meg tilbake...) Anonymkode: 90c85...2c2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, greit å vite. Men har du noe svar til det jeg spør om? Samme kjønn, takk for svar! Ja det er som du sier, ikke liv laga med noen, og det tror jeg gjelder her og. Så vurderer å droppe å svare helt.. forresten fulgte jeg henne på insta etter at hun sendte melding, hun godtok men fulgte ikke tilbake. Så jeg unfollowet henne. (Grunnen til at jeg gjorde det, var fordi jeg hadde en sykt kul story som jeg ville at hun skulle se, noe hun ikke gjorde da hun aldri fulgte meg tilbake...) Anonymkode: 90c85...2c2 Hvorfor var det viktig for deg at hun skulle se din story? Anonymkode: bbd02...54e 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 Det høres ut som du er litt besatt av oppmerksomhet og bekreftelse fra denne personen. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: a3d01...84d 11
Gjest Kritt Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et par bilder av mitt barn, og plutselig dukket det opp en melding på messenger hvor en bekjent skrev «ser du er blit mamma, gratulerer osv». Ble overrasket siden vi aldri var nære, men hadde gått på samme skole men ikke klassetrinn. Svarte raskt hyggelig tilbake, og vedkommende brukte over en uke på svare. Så at vedkommende var online flere ganger, men ikke åpnet meldingen min. Jeg var litt usikker på den tiden, og følte fort at den usikkerheten kom tilbake; er dette Facerape? Driver man fortsatt med slikt? Er det sånn «send en melding til den første som starter med bokstaven X» eller what so ever? brukte et par dager på å åpne meldingen, og nå har jeg gitt «sett», og har enda ikke svart. Snart 2 uker siden. første jeg tenker er «hvorfor svare? Hva vinner jeg på det? Hadde vedkommende hatt lyst på kontakt hadde ikke vedkommende bruker over en uke på å svare». jeg er i en bra situasjon nå, hus barn og lederjobb, kan bruke det til «skryte» når vedkommende skriver at hen har det så bra å følger drømmen sin. så tenker jeg «hvorfor skryte når det uansett mest sannsynlig blir siste gang vi snakker? Er det mitt ego som vil vise at jeg har gjort det bra tross usikkerheten min på vgs? Men hvorfor har jeg da ventet så lenge?» heeelt ærlig var det bevisst i starten, tente å vente 1-2 dager, men så gikk det i glemmeboksen. 7 år siden vi gikk på VGs sammen om det har noe å si.. Anonymkode: 90c85...2c2 Du legger virkelig alt for mye i dette. Vedkommende sendte en hyggelig melding, men hadde vel ikke tenkt å innlede noen videre dialog. Det er vel helt normalt, og ikke noe å bli støtt over.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 Du virker slitsom Anonymkode: 30a1d...4ba 5
wintergirl Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 Det kan være at meldingen sin ikke kom opp på varsler. Det er en jeg har gjort det samme med fordi jeg ikke har sett det. Forklarte situasjonen når til henne når det skjedde noen ganger da.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 Jeg synes det høres ut som hun sendte en hyggelig melding i forbifarten som hun ikke tenkte skulle utvikle seg til en lang dialog. Det er dessverre du som er den sære her som overtenker dette og legger langt mer i det enn nødvendig. At du har drevet og sjekket at hun er pålogget og hvor lang tid det tar for henne å svare, samt fulgt henne på instagram utelukkende for at hun skal se din story og videre sluttet å følge henne fordi hun ikke fulgte deg er ganske sprøtt. Hvorfor er du så besatt av henne og hva hun gjør? Eller er du bare sånn med alle? Anonymkode: 42b99...788 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 Hun ville vel bare gratulere deg med barn og sånt?! Uten å ha tenkt noe videre over det, ikke alle svarer med en gang eller hadde planlagt lang samtale ... Anonymkode: 1644b...df0 2
Khloe P.T Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 Jeg synes ikke du virker hverken slitsom, sprø, besatt eller noe som enkelte har skrevet over. MEN, det er nesten umulig å vite hva denne tidligere bekjente egentlig ville med meldingen. Kanskje var det bare en plutselig innskytelse hun fikk eller kanskje ønsket hun mer kontakt men har vært for opptatt til å følge det opp. Du har svart og gjort ditt for å være imøtekommende. Var jeg deg ville jeg bare latt det "fare", altså gå over uten å tenke mer over det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå