Gå til innhold

Her på KG nåde deg viss du spør om råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så frekke folk er egentlig her. Leser masse her om dagen da jeg er blitt syk . Og må ha noe å finne på. 

Og det jeg leser er sjokkerende.  Når noen i ber om råd om et vanskelig problem. Så får man mulig  to tre svar som kan hjelpe. 

Resten er negative folk som henger seg opp i en setning personen skrev. En skrivefeil . Eller at de er direkte slemme mot denne personen.

Gjør folk sånn her ned sine venner også?. 

Og en ting er typisk . Viss man i en tråd ikke gjør en spesiell ting får man kraftig kritikk og sure svar.  Men i en anden tråd kan det motsatte skje. 

Ikke rart  man blir forvirret og KG har et dårlig rykte

Anonymkode: 6e66b...fcb

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gyllen regel på KG: Svar gjerne på tråder som alt er opprettet, men velg alle dine ord med omhu, og ALDRI opprett egne tråder selv. Hilsen fra en gammel traver.

Anonymkode: 80996...4eb

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og en ting er typisk . Viss man i en tråd ikke gjør en spesiell ting får man kraftig kritikk og sure svar.  Men i en anden tråd kan det motsatte skje. 

Har du noen konkrete eksempler?

(*hvis)

Anonymkode: 2d399...785

Skrevet

Ja det går jo ikke an å spørre om ting her inne uten at det kommer noen for å hakke. Om det så er på en skrivefeil (noen her inne lever for det virker det som) eller for å fortelle deg hvor lat du er som ikke klarer å ta deg selv i nakkeskinnet og bare trene (for dem som søker motivasjon for å begynne feks). Man må bare lære seg å ignorere dem. Jeg gir ikke frekke mennesker oppmerksomhet hverken her inne eller i virkeligheten. 

Anonymkode: 4ed94...dc0

• Liker 2
Skrevet

Er jo det som er morsomt og underholdende på kg. Om man ønsker prate og føle kan man gå til et strikkeforum eller noe

Anonymkode: 18d5f...291

• Liker 3
Skrevet

De fleste tråder har minst ett, gjerne mange, svar av typen: Det er din feil, TS. Det skulle du tenkt på før. osv. Jeg har testet det noen ganger selv, som anonym, og det skal ingen ting til før man får kaklekoret mot seg. 

• Liker 5
Skrevet

Og så leser folk ofte det de vil lese. Jeg opprettet en gang en tråd om en kompis. Jeg bemerket tydelig at vi bare er venner og IKKE datet, og at begge visste at vi bare er venner. Vi hadde en avtale, og han svarte ikke når vi skulle møtes. Han kunne i det minste sagt ifra om han fikk andre planer. Likevel kom det flere damer "han er ikke interessert" "gå videre, han prioriterer deg ikke" "kutt han ut! han treffer sikkert en annen" . Hva er det med folk? masse "viktige" damer her inne skjønner jeg, som føler for å gi råd til andre damer fordi de har vært uheldige i dating 😛 

Anonymkode: 300f4...5b2

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo det som er morsomt og underholdende på kg. Om man ønsker prate og føle kan man gå til et strikkeforum eller noe

Anonymkode: 18d5f...291

Å så du er en av de som svarer slemt osv. For underholdningen skyld.  Og det synes du er kjempe gøy. Du er klar over at de fleste  her har ekte problemer og er her for å søke ekte råd? 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gyllen regel på KG: Svar gjerne på tråder som alt er opprettet, men velg alle dine ord med omhu, og ALDRI opprett egne tråder selv. Hilsen fra en gammel traver.

Anonymkode: 80996...4eb

Ok. Men man får jo kjeft uansett noen ganger for å skrive i eksisterende tråder og også for å opprette nye tråder.

Anonymkode: 7a4c9...d3d

Skrevet

Vil heller si folk er reflekterte og tenker litt lengre enn nesa. Når det kommer spørsmål om f.eks samlivsproblemer, får vi jo alltid kun den ene siden av saken. Folk vet godt at en sak alltid har 2 sider eller mer. Mange har også vært borti slikt selv.

I tillegg favoriserer ofte TS seg selv i spørsmål, og svarer utelukkende positivt på svar som går den veien TS ønsker at svarene skal gå. Da er det ikke rart folk kvesser litt:-)

Anonymkode: 5a236...cb7

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Men man får jo kjeft uansett noen ganger for å skrive i eksisterende tråder og også for å opprette nye tråder.

Anonymkode: 7a4c9...d3d

Alt har en grense, tenker jeg. Det handler litt om forums-skikk-og-bruk. Hvis det allerede finnes en tråd som diskuterer f.eks årets sesong av Skal vi danse, er det ikke nødvendig å opprette en ny tråd om akkurat det.

Hvis man har vært innlagt på intensiven pga overdose trenger man heller ikke lage en tråd for hvert av følgende spørsmål: Hvem får beskjed? Hvem blir regnet som ens nærmeste? Hva får ens nærmeste beskjed om? Kan jeg få epikrisen? Kan jeg snakke med fastlegen om innleggelsen? Hvem spør jeg om hvor lenge jeg var bevisstløs? Var jeg bevisstløs? Hvordan får jeg vite om jeg ble pumpet? Teller de antall tabletter når man blir pumpet? Hva slags utstyr og medikamenter finnes i en ambulanse? Alt i løpet av et par døgn. 

På den annen side: man tar heller ikke over en annens tråd og avsporer tråden med sin egen problemstilling hvis den ikke i det hele tatt kan sammenliknes med det opprinnelige. 

Det er avveininger man må ta i hver retning her, og i de fleste tilfeller er ikke dette veldig vanskelig, men av og til er det grensetilfeller der man kan være uenig i om det burde blitt opprettet en ny tråd eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å så du er en av de som svarer slemt osv. For underholdningen skyld.  Og det synes du er kjempe gøy. Du er klar over at de fleste  her har ekte problemer og er her for å søke ekte råd? 

Hva begrunner du dette med? Siden du er så klar over det?

Anonymkode: 5a236...cb7

Skrevet

Nei, jeg ville ikke spurt om råd her inne eller luftet noe «alvorlig». Ufine og dømmende kommentarer, særlig fra anonymebrukere kan jo få hvem som helst til å få fnatt! Et eksempel; abort. Det tar ikke lang tid før apostlenes hester kommer galopperende over Ts og hyler om drap! 

En mor vil drikke litt vin når barna sover. Inn kommer moralens høye voktere og diagnoserer Ts som alkoholiker. Å røyke i bilen med barna i baksetet og droppe bilbeltet er metaforer som disse brukerene mener er logisk å bruke som argument for å poengtere hvor fæl Ts er. Merkelig nok er disse brukerne anonyme.. 

Skrevet

Her skal man kunne være nebbete, snill, klok, dum, rar, frekk, interessant, kjedelig, tantete, osv uten å dømmes! Så kommer du her med et dømmende tråd. Svar heller på aktuelle innlegg istedet for å la det gå inn på deg, eller hur? Jeg vet, jeg vet, alle er ikke skapt like. Men på forumet her får man et mer nyansert råd enn hos venner. 

Skrevet
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, jeg ville ikke spurt om råd her inne eller luftet noe «alvorlig». Ufine og dømmende kommentarer, særlig fra anonymebrukere kan jo få hvem som helst til å få fnatt! Et eksempel; abort. Det tar ikke lang tid før apostlenes hester kommer galopperende over Ts og hyler om drap! 

En mor vil drikke litt vin når barna sover. Inn kommer moralens høye voktere og diagnoserer Ts som alkoholiker. Å røyke i bilen med barna i baksetet og droppe bilbeltet er metaforer som disse brukerene mener er logisk å bruke som argument for å poengtere hvor fæl Ts er. Merkelig nok er disse brukerne anonyme.. 

Tenk så grusomt å påpeke fakta.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Bæreposemedekstra skrev:

Om du innbiller deg at du sitter med den hele og fulle sanheten er du en av disse brukerne som jeg referer til! 

Skrevet

Jeg hopper heller over til Diskusjon.no hvis det er noe jeg lurer på. 

Der er folk flest stort set langt mer profesjonelle og seriøse, enn folkene her på Kvinneguiden...

Anonymkode: 15989...5bb

Skrevet
29 minutter siden, Bæreposemedekstra skrev:

er man alkoholiker dersom man drikker lit vin mens barna sover? hvor paranoide skal vi være i dette landet egentlig? 

og ja, det er helt full av moralens voktere her inne. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Ullvott skrev:

De fleste tråder har minst ett, gjerne mange, svar av typen: Det er din feil, TS. Det skulle du tenkt på før. osv. Jeg har testet det noen ganger selv, som anonym, og det skal ingen ting til før man får kaklekoret mot seg. 

og så har du de som egentlig ikke har så mye erfaring eller vet så mye om ting, de har bare hørt om "mange som" "jeg kjenner mange som..." :P det er mildt sagt helt latterlig å se på. de holder med flertallet bare fordi det er flertallet, uten å ha erfaring selv. 

og det er veeeeldig mistenkelig at de plutselig "kjenner mange som.." . 

• Liker 2
Skrevet

Det aller verste er det selvutnevnte KG-politiet som må bry seg med alt. Dersom man f.eks spør TS om noe i en tråd og man refererer til n lignende erfaring kommer KG-politiet løpende: "kanskje du skal opprette en egen tråd?" Eller hvis man sier man ikke liker en rollefigur i Home & Away: "du er ikke normal som lever deg sånn inn i en serie." Jeez for en gjeng. De bestemmer ikke hva folk skal skrive her inne så de kan klappe igjen. 

Anonymkode: 1d97b...91d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...