Brannslangen Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 På YouTube er det mange videoer av menn som slåss med damer. I kommentarfeltene er det hissige debatter om det er OK for menn å slå kvinner, og evt. i hvilke situasjoner dette er greit. Kan du slå en dame hvis hun slår deg først? Kan du bare slå i selvforsvar? Bør du heller gå fra situasjonen, holde henne fast etc.? Selv mener jeg det må være greit å slå hvis hun slår først. Det er noe som heter ære. Det er noe som heter å redde ansikt (pun intended). Jeg har aldri vært i en voldelig situasjon med en dame, men om det så skulle oppstå, er jeg beredt på å stå opp for min verdighet. Å bli sosialt presset til å måtte beherske meg og rømme fra bråket hun er ansvarlig for ser jeg på som undertrykkende. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Det er aldri ok å slå noen som helst, og det spiller ingen rolle hvem det er som slår. Det eneste unntaket er om man må slå fordi man frykter for at vedkommende kan påføre en selv eller noen andre som ikke er i stand til å forsvare seg (som for eksempel barn) skader. Dette kalles selvforsvar og er fullt lovlig. Det er bare tull og fanteri at man må slå tilbake om noen slår når man ikke er truet. Om det er noe som heter ære mister man i såfall all ære om man slår noen unødvendig. Jeg har selv blitt slått av noen som ikke var en trussel mot meg. Jeg lot dem bare stå og slå fordi det ikke skadet meg på noen måte. Det var nok helt det motsatte av det vedkommende hadde forventet. Og for å understreke var vedkommende veldig syk, og man slår ikke syke mennesker. Anonymkode: f3a96...0e9 13
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Redder du ansikt når du slår tilbake? Det blir vel omvendt? Har sett dramaqueens som slår menn, og har ikke sett i noen tilfeller at de slår tilbake. De blir forbanna eller oppgitte og går bort fra situasjonen. Ser opp til dem og ned på fulle idiotiske damer. De driter seg alltid loddrett ut. Kreves det selvforsvar, så har en lov til å utføre det så klart. Anonymkode: 62ee7...964 11
Brannslangen Skrevet 15. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Og for å understreke var vedkommende veldig syk, og man slår ikke syke mennesker. Jeg snakker mer om tilregnelige mennesker som må stå til ansvar for sine handlinger.
Brannslangen Skrevet 15. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kreves det selvforsvar, så har en lov til å utføre det så klart. Det skulle en tro, men har sett folk argumentere for at menn ikke skal slå kvinner uansett okke som. Det eneste du kan gjøre er å løpe, visstnok.🙄
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 Man slår ingen. Menn som sloss er bare ekle. I selvforsvar er det lov. Ellers bare drit i å slå. Du får ikke mye ære og redder noe ansikt i mine øyne om du slår. Samme hvilket kjønn. Anonymkode: ef4c9...cfc 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 Nei såklart ikke med mindre man er i livstruende fare og man slår i nødverge. Da mener jeg livstruende også og ikke fordi man er pissed eller butthurt fordi hun slo først. Anonymkode: 3d58d...6a3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 Kan man komme seg unna uten å slå er jo det selvfølgelig det beste. 3 minutter siden, Brannslangen skrev: Det skulle en tro, men har sett folk argumentere for at menn ikke skal slå kvinner uansett okke som. Det eneste du kan gjøre er å løpe, visstnok.🙄 Anonymkode: ef4c9...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #9 Skrevet 15. september 2018 2 minutter siden, Brannslangen said: Det skulle en tro, men har sett folk argumentere for at menn ikke skal slå kvinner uansett okke som. Det eneste du kan gjøre er å løpe, visstnok.🙄 Mange tullinger her i verden som i det ene øyeblikker brøler om likestilling og i det neste krever særbehandling vet du. Dersom en dame slår deg så forsvarer du deg selv og slår tilbake så hun blir uskadeliggjort. Pur logikk. Anonymkode: 678b8...e07 3
Brannslangen Skrevet 15. september 2018 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du får ikke mye ære og redder noe ansikt i mine øyne om du slår. Tja, er det så mye ære i å være underdanig og ikke svare på tiltale? Merk at jeg snakker om en proporsjonal respons. Mener ikke at man skal knekke kjeven hennes bare fordi hun kommer med en ørefik.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, Brannslangen said: Tja, er det så mye ære i å være underdanig og ikke svare på tiltale? Merk at jeg snakker om en proporsjonal respons. Mener ikke at man skal knekke kjeven hennes bare fordi hun kommer med en ørefik. Så en rabiat dame som slår og slår deg skal du bare slappe tilbake med lik kraft slik at hun kan ta av seg den høyhelte skoen sin og slå deg i bakhodet når du snur ryggen til? Det er nok av eksempler på damer som har gjort dette og en høyhelt sko i bahodet kan sende deg på syhekus i lange tider... hvorfor skal du risikere det fordi hun er en fare for seg selv og andre? Anonymkode: 678b8...e07 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #12 Skrevet 15. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så en rabiat dame som slår og slår deg skal du bare slappe tilbake med lik kraft slik at hun kan ta av seg den høyhelte skoen sin og slå deg i bakhodet når du snur ryggen til? Det er nok av eksempler på damer som har gjort dette og en høyhelt sko i bahodet kan sende deg på syhekus i lange tider... hvorfor skal du risikere det fordi hun er en fare for seg selv og andre? Anonymkode: 678b8...e07 Nei, da stikker man av fra situasjonen så den ikke eskalerer og redder seg selv på den måten eller ringer politiet. Anonymkode: 3d58d...6a3 4
HalldirV2 Skrevet 15. september 2018 #13 Skrevet 15. september 2018 Jeg hadde aldri slått en dame så sant hun ikke utgjorde en reell fare for meg eller noen andre. Problemet er, og det har jeg selv erfart, at selv når ei dame slår og du prøver kontrollere situasjonen ved å holde henne, så kan dette påføre hun blåmerker eller andre sår/skader. Disse kan igjen bli brukt mot deg. 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #14 Skrevet 15. september 2018 9 minutter siden, Brannslangen skrev: Tja, er det så mye ære i å være underdanig og ikke svare på tiltale? Merk at jeg snakker om en proporsjonal respons. Mener ikke at man skal knekke kjeven hennes bare fordi hun kommer med en ørefik. Jeg syns at kvinner og menn som sloss, ja som i det hele tatt trenger å diskutere dette, egentlig er veldig usjarmerende. Hvor bor dere som opplever å bli slått hele tiden? Anonymkode: ef4c9...cfc 3
Brannslangen Skrevet 15. september 2018 Forfatter #16 Skrevet 15. september 2018 4 minutter siden, Perle said: Er så lei disse "ei" kvinne-trådene. Du føler det er av viktighet å komme med en slik sur kommentar istedenfor å la tråden kun fylles av innlegg av de som har interesse for emnet?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #17 Skrevet 15. september 2018 27 minutter siden, Brannslangen skrev: Det skulle en tro, men har sett folk argumentere for at menn ikke skal slå kvinner uansett okke som. Det eneste du kan gjøre er å løpe, visstnok.🙄 Alle kan forsvare seg. Ingen forventer at en skal finne seg i å bli skadet om en kan forhindre det. Men de menn jeg har sett har bare gått bort. De har reagert, men heldigvis vært mann til å ikke slå da det ikke har vært grunn til selvforsvar. Vold er aldri greit uansett kjønn. Anonymkode: 62ee7...964 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #18 Skrevet 15. september 2018 6 minutter siden, Brannslangen skrev: Du føler det er av viktighet å komme med en slik sur kommentar istedenfor å la tråden kun fylles av innlegg av de som har interesse for emnet? Hvorfor har du så stor interesse av å kunne ha unnskyldninger til å slå damer egentlig? Anonymkode: 3d58d...6a3 6
Brannslangen Skrevet 15. september 2018 Forfatter #19 Skrevet 15. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor har du så stor interesse av å kunne ha unnskyldninger til å slå damer egentlig? Unnskyldninger? Jeg snakker om legitime grunner. Jeg har ikke behov for å slå verken damer eller menn. Har aldri vært i en slåsskamp i mitt liv. Men jeg er beredt. Jeg trener regelmessig styrke og er klar for dyst om noen skulle finne på å kødde med meg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #20 Skrevet 15. september 2018 Jeg ville ikke slått tilbake med mindre jeg måtte. Men jeg aksepterer ikje skade på meg selv og reagerer slik jeg må. Ikke kommer jeg til å rømme heller.. en eneste gang har jeg vært fysisk og da forsøkte jeg å fjerne meg fra situasjonen når en fremmed jente ble rabiat av grunner jeg ikke forsto. Når hun til og med fulgte etter meg så endte det med at hun fikk meget god fart ut i periferien.. Anonymkode: 7ef07...324 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå