momo Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Lurer på hva dere synes om det og ha fliser på gulvet? Dit vi skal flytte vurderer vi og ha fliser på gulvet i stua, kjøkken og gang. Lurer på hva dere synes om det og er det noe dere kunne tenkt dere?
Gjest Chica Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Tror kanskje jeg ville hatt noe annet en flis på stua, men gjerne flis i gang og på kjøkken. Men husk varmekabler, flisgolv er kalde!
sixx Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 (endret) I sydlige land er det vanlig med flis på stuegulvet, men i Norge er denne tanken ganske ny...vil skal ha det tauste tregulvet vi. Men tenk på alt vedlikeholdet man slipper ved å ha fliser. Ikke skal de oljes/lakkes/lutes/såpevaskes...og ikke skal de slipes. Endret 21. februar 2009 av sixx
Gjest uri Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å ha fliser på kjøkken og i stua.. Men siden det er et eldre hus (ca 20 år) vi har kjøpt oss, vil vi ikke begynne med det styret nå.. Det tar vi når/hvis vi bygger hus.. Men vi har et vennepar som har fliser i alle rom, og det er altså kjempe stilig.. Men husk på å ha varme.. Venninna mi sier at det som er mest negativt med fliser på kjøkkenet, er at når hun er så uheldig å miste et glass- tallerk, ja, noe som kan knuses, så knuser det.. På tregulv/ belegg har "knuseting" hvertfall en sjangse.. Men jeg er kjempe for å ha fliser på gulvene..
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg i det hele tatt. Hadde det i min forrige leilighet. Fliser er kjempeharde å gå på, kunne faktisk kjenne det på ryggen hvis jeg lagde mat i flere timer. I tillegg så må man ha på varmekabler året rundt, ellers blir det iskaldt (strøm-regning var alltid like gøy..). Og som tidligere nevnt, alt du mister (selv hardplast) knuser. Og lettere å vaske?! Har dere noen gang sølt noe med sterk farge på fugene..? Trodde jeg aldri skulle få bort tomatsausen... Fuger må dessuten vaskes med en børste, og det tar en evighet. ALDRI mer! Glad jeg slipper det nå
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Vi har nettopp lagt fliser i gangen vår, og jeg er kjempefornøyd Det ble skikkelig stilig. Nå har vi bare hatt flisene en liten uke, så kan vel ikke helt si hvordan de fungerer i praksis enda, men tror det skal bli veldig bra. Særlig i gangen er det endel tråkk, også med sko på, så da er det kjekt å ikke være så redd for å få riper i gulvet osv. Vi har ikke varmekabler i gulvet, og har ikke reagert på at det er spesielt kaldt på gulvet. Jeg synes det er veldig stilig med fliser på kjøkken også, men ville ikke hatt det selv. Der er en nok mer avhengig av dyre varmekabler, og det vil nok også bli plagsomt hardt i lengden.
loop Skrevet 16. mars 2005 #7 Skrevet 16. mars 2005 Fliser er stilig, men desverre hardt og kaldt. Vil selv bare ha det på bad og i gangen.
momo Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2005 Takk for svar! Det blir vannbåren gulvvarme, så da blir ikke det med varmen noe problem. Hører gjerne på flere meninger.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #9 Skrevet 16. mars 2005 Vi har fliser på badet, i gangen, på do og på kjøkkenet. Vår geniale husleier har lagt varmekabler på badet. Ingen av de andre rommene. Det er ikke leilighet under oss heller, bare råkjeller. ISKADT! I gangen går vi minst mulig, og på badet har vi lagt ei matte. Disse to romme har ingen oppvarming heller(ikke strømkontakt på do engang, så der er ikke mulig å ha en ovn) så der er det ISKALDT uansett hva vi gjør. På kjøkkenet er det kald. Jeg må ha tøfler på meg for å ikke fryse helt opp til knærne, og ja, det er hardt. aLt som faller ned knuser selvsagt og det er hardt å gå på i lengden. Jeg kommer ALDRI til å legge fliser på et gulv uten varme under, og jeg er lite lysten på å ha det andre plasser enn på bad egentlig, pga kulde og det at det er så hardt.
Blueberry Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Fliser i alle de rommene du skriver synes jeg er kjempetøft og kunne tenkt meg det selv hvis jeg hadde et stort hus. Fliser kan jo være hardt, men et vennepar av oss la nettopp noe laminatfliser på kjøkkengulvet. Litt usikker på hva det faktisk er, men det kan enhver gulvforhandler svare deg på tror jeg. Det er visstnok nytt på markedet, og utrolig fint! Det ser ut som fliser med struktur! Men det er altså noe laminat.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #11 Skrevet 17. mars 2005 de nye kablene man legger eller kabelmatter ar ikke mye strøm. Noen snakker om søling. Man søler jo ikke mere på flis en eller et annet gulv. Det er vedlikeholdsfritt. Det er så mye lekkert/stilfult. Vi har faktisk flis på bad,vaskerom og entre. Entreen er uten varmekabler,men de er ikke kalde. Nå har de noe steinfliser,men de er jo dyrere enn vanlig flis,men de er ikke kalde heller. Ser på parketten vår og angrer. var dritdyr,men vanlig parkett kan slipes 2-3 ganger. det er litt av en jobb og tømme, slipe og lakke. Om en ikke ar trestavsparkettda,men det er lite solgt pga prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå