Gå til innhold

Ja ja sitter her alene på en lørdagskveld igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her alene.  Ungene er store opp opptatte . Kjæresten er opptatt og jeg har null venninder. Jeg er blakk og kommer til å være det lenge.  Jeg kjeder meg og føler meg alene. 

Men jeg ser ikke hvordan jeg skal klare å komme meg opp av denne grøfta. Jeg orker ikke og har ikke råd å dra på ting.  Det koster penger jeg trenger til andre ting. 

Hobby er jeg vandt til gjøres alene.  Pga barn som krever at jeg var hjemme. 

Dette blir en kjedelig lørdag igjen. Og skal skade meg selv litt å gå på face å se på alle morsomme oppdateringer fra gamle barndoms venner og kollegaer på byen.

Anonymkode: 1b90e...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du da? Og hvor gammel er du? Interesser?

Det finnes eget underforum her på KG der man kan søke etter venner som bor i samme område. 

Anonymkode: 46a86...147

• Liker 1
Skrevet

Første steg er å forsøke oppsle en aktivitet der du kan bli kjent med nye mennesker. Eller få deg en hund du kan gå på tur med når du føler for å skade deg selv. Hvorfor går du til fb og leser løgnene om hvor bra folk har det når du føler deg mislykket? Det blir som å gå og lese om alle som har vunnet nobels fredspris når man selv nylig har mistet jobben. Altså, det blir jo ganske tåpelig

Anonymkode: bf93d...589

Skrevet

Jeg vet.  Har ikke hund . Men katte . Tviler jeg får med den på tur.  Men vet jeg må gjøre noe. Jeg vet ikke hvorfor jeg ser på alle statuser jeg vet mye er løgn. 

Men noe i meg får meg å se og Misunner de. Mulig prøver jeg å lære hvordan bli sosial men tviler det hjelper .

Og ja har prøve venne greia her. Fikk kontakt med tre kåte mannfolk . Ikke helt det  jeg så etter.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet.  Har ikke hund . Men katte . Tviler jeg får med den på tur.  Men vet jeg må gjøre noe. Jeg vet ikke hvorfor jeg ser på alle statuser jeg vet mye er løgn. 

Men noe i meg får meg å se og Misunner de. Mulig prøver jeg å lære hvordan bli sosial men tviler det hjelper .

Og ja har prøve venne greia her. Fikk kontakt med tre kåte mannfolk . Ikke helt det  jeg så etter.

Du må først av alt reise deg opp, gjøre noe konstruktivt og ikke sitte der å synes synd på deg selv, for det er det du gjør nå. Nå vet jeg ikke grunnen til din (dårlige) økonomi, men jeg mistenker at du ikke har så veldig god oversikt over din økonomi. Arbeider du, og hvor gammel er du?

Anonymkode: 74ea7...14e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har dattra ml, men er og stuck en lørdags natt :) jeg har meldt meg som frivillig, kanskje det er noe for deg? 

Anonymkode: 1e2e9...b04

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må først av alt reise deg opp, gjøre noe konstruktivt og ikke sitte der å synes synd på deg selv, for det er det du gjør nå. Nå vet jeg ikke grunnen til din (dårlige) økonomi, men jeg mistenker at du ikke har så veldig god oversikt over din økonomi. Arbeider du, og hvor gammel er du?

Jo da jobber og er gammel nok. Men når man er alene mamma er noen ganger økonomien ikke helt god. Har kontroll og jobber med å få ned gjeld men det tar tid og ikke gjort på en to tre.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jupp føler synd på meg selv.  Tillater meg selv Det for en gang skyld . Er litt lei av å være sterk og super ..

• Liker 1
Skrevet

Prøv aktivitetsvenner.no og "venninder <3" gruppa på Facebook. Enig i at her er det håpløst, mange kåte griser i kulissene på dette forumet. 

Jeg er også hjemme hver helg, var veldig deprimert før men nå har jeg begynt å trives og kose meg. Hold deg unna å lese andres statuser og bilder, men følg grupper og sider med spennende temaer du liker eller kan lære noe av. Prøv å finn på noe hjemme, mal en hylle, rydd på loftet, prøv klær i klesskapet og rydd ut det du ikke kommer til å bruke, søk på DIY Home og DIY hobby og se om du får noen ideer til noe du kan sysle med, gå inn på godt.no å lag en ny rett hver helg og kos deg, stek opp kjøtt for resten av uken så du slipper å stresse så mye med middager når mannen er hjemme så dere får mer tid sammen, se dokumentarer, serier... Lær kattene triks... Du må gjøre noe for å komme ut av depresjonen din, du kan trene hjemme etter YouTube filmer mens du ser TV fra stueteppet, lære deg yoga, et instrument? 

Anonymkode: 419a9...43b

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter her alene.  Ungene er store opp opptatte . Kjæresten er opptatt og jeg har null venninder. Jeg er blakk og kommer til å være det lenge.  Jeg kjeder meg og føler meg alene. 

Men jeg ser ikke hvordan jeg skal klare å komme meg opp av denne grøfta. Jeg orker ikke og har ikke råd å dra på ting.  Det koster penger jeg trenger til andre ting. 

Hobby er jeg vandt til gjøres alene.  Pga barn som krever at jeg var hjemme. 

Dette blir en kjedelig lørdag igjen. Og skal skade meg selv litt å gå på face å se på alle morsomme oppdateringer fra gamle barndoms venner og kollegaer på byen.

Om du har tanker om å skade deg ville jeg tatt kontakt med noen for en samtale. Evt ringe legevakta eller mental helse😊

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jupp føler synd på meg selv.  Tillater meg selv Det for en gang skyld . Er litt lei av å være sterk og super ..

Og i tillegg har datteren flyttet og du rydder ikke ut rommet ifall hun kommer tilbake.

Anonymkode: 2eb33...646

Skrevet

Hva med å melde deg som natteravn i første omgang? Så kommer du deg iallefall ut litt.

Anonymkode: 056e3...ea2

Skrevet

Tenkte også å foreslå natteravn, en bonus er at du da kan poste på SoMe hvor fantastisk selvoppofrende du er på en lørdagskveld og få masse likes, siden sosiale media er viktig for deg tydeligvis. 

Ellers må du jobbe litt med å kunne trives i eget selskap, gå igjennom ditt finansielle feks, se over forbruk, se hva du kan forbedre neste måned. Vask huset, lær noe nytt, øv på et instrument, lær noter på YouTube,  les en bok, prøv meditasjon, mal et møbel, ta en kveldsjogg etc etc

Anonymkode: 16f92...185

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å melde deg som natteravn i første omgang? Så kommer du deg iallefall ut litt.

Anonymkode: 056e3...ea2

Godt forsøk men det var ikke meg som skrev det. Mine unger bor forsatt  hjemme. Men de er mere sosialt enn meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...