AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Min datter på 25 har blitt seriøs med kjæresten og fått svigerforeldre. De har alt jeg aldri har fått til. Egen villa . God og lang utdannelse og yrker som er høyt betalt og respektert. Jeg er en alenemamma pga pappa'n til ungene er psykisk ustabil. Leier en leilighet( som jeg elsker men kun leier) er i en dritt yrke som ingen norske vil ha. Og sliter økonomisk pga gjeld pga far til unger ikke noensinne har bidrar. Nå er jeg redd jeg mister ungen min. ( ja jeg vet hun er stor men uansett ungen min) de er alltid hos dem for han liker ikke å prate med ukjente. Jeg er snill og hyggelig mot han Men han virker som han liker ikke meg. Nå er jeg redd jeg blir sett på som udugelig. Jeg vet de har presset min datter med at hun trenger mere utsendelse . Selv om hun er fagutdannet å like før hun tar fagbrev i yrket sitt. Er ikke det bra nok. Hva gjør jeg for å svelge dem misunnelsen og redselen jeg føler. Anonymkode: babe6...cc3 1
Gjest Bøff Eløff Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Du hever deg over det. Du har skapt og oppdratt dette mennesket de liker. Altså har du gjort noe mye bedre enn å kjøpe en villa. Menneskeverd måles heldigvis ikke i penger og utdannelse. Vær åpen, hyggelig, inkluderende og ærlig, så har du gjort alt du kan.
Handful Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Vil bare sende deg en klem for det høres vanskelig ut. Datteren din er jo sikkert kjempeforelsket nå, og alt er nytt og spennende. Men hun vil alltid ha med seg verdier og kjærlighet fra deg. Etterhvert vil hun nok legge merke til ting som er mindre bra hos svigers også, ingen er perfekte. Og hun vil nok søke mer tilbake til deg etter litt tid. Bare vær der og fortsett med å være hyggelig, ikke si noe negativt om kjæresten eller foreldrene hans. 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Vær glad datteren din er glad. Dette handler ikke om deg, det handler om at datteren din skal ha det bra og få en god fremtid Anonymkode: db55a...791 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Enhver mor vil datteren kun det beste. Og det virker som om hun har funnet noen hun er glad i. At familien er vellstående er bare supert! Jeg skjønner ikke hvorfor du er missunlig? Det handler nok om at disse folka var mer vellykket enn deg mht utdannelse og jobb. Det er nok det som gnager deg. Din datter vil alltid være DIN og ingen andres. Anonymkode: 585da...68b 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enhver mor vil datteren kun det beste. Og det virker som om hun har funnet noen hun er glad i. At familien er vellstående er bare supert! Jeg skjønner ikke hvorfor du er missunlig? Det handler nok om at disse folka var mer vellykket enn deg mht utdannelse og jobb. Det er nok det som gnager deg. Din datter vil alltid være DIN og ingen andres. Anonymkode: 585da...68b Det handler om at jeg ikke kan tilby all de kan. Og at jeg blir valgt bort. Jeg vil ikke si noe til min datter heller klage til henne . Men så forelsket hun er velger hun meg bort nå. Pga jeg ikke er bra nok for han. Sted og hva jeg har å tilby. Hva skjer den gangen de Muligvis får barn. Her har ikke mulighet til å kjøpe alt mulig . Jeg har forsatt andre som trenger meg . Hun har flere søsken. Jeg har kun kjærlighet. Anonymkode: babe6...cc3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Enhver mor vil datteren kun det beste. Og det virker som om hun har funnet noen hun er glad i. At familien er vellstående er bare supert! Jeg skjønner ikke hvorfor du er missunlig? Det handler nok om at disse folka var mer vellykket enn deg mht utdannelse og jobb. Det er nok det som gnager deg. Din datter vil alltid være DIN og ingen andres. Anonymkode: 585da...68b Tar jeg feil når jeg tror du er ung DVD under 30? Svaret er iallfall dessverre veldig naivt. Det kommer ikke noe godt ut av å fornekte problemer Det handler om at Ts er redd hun vil bli nedprioritert i fremtiden. Datter vil alltid være datter, men hva hjelper det om de «aldri» kommer på besøk, alltid har det travelt, kun ferierer med hans foreldre? ts, jeg vil gi deg fire råd: 1) Hev hodet og gjør det beste av det du har. Fortsett å være hyggelig og vennlig. Følg med i verden rundt deg, nyheter og politikk, utenriks osv. Den største barrieren er om du kun kan snakke om «små» ting og tema som de ikke har noe forhold til og som er fordummende. Shopping, naboens gjøremål og slikt. Om de kommer sjelden på besøk, kan du ta det opp med din datter på en hyggelig måte. Men legg vekt på å ha det hyggelig når de kommer. Atmosfære kan ikke kjøpes for penger. Husk også at de fleste har sitt, det kan være vanskelig forhold du ikke vet om også i utad vellykkede folks liv. Når de får barn vil du kunne være en super bestemor og det er ofte lettere for datter å snakke om graviditet og småbarn med egen mor enn svigermor. 2) Du var uheldig i valg av barnefar, men det kommer ikke noe godt ut av å skylde på ham og andre. Du har selv valgt ham, du har selv valgt å ikke ta utdannelse. Kan du kanskje ta utdannelse nå? 3) Støtt din datter i valg av yrke, og utdannelse. Kanskje hun burde ha høyere ambisjoner enn fagbrev? Utdannelse komme henne selv til gode. Men om fagbrevet leder til drømmejobben, støtt henne i det, men kanskje hun ikke har turt p ha høyere ambisjoner før? 4) Husk det over, særlig nr 1. Anonymkode: f3e6b...b65 14
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tar jeg feil når jeg tror du er ung DVD under 30? Svaret er iallfall dessverre veldig naivt. Det kommer ikke noe godt ut av å fornekte problemer Det handler om at Ts er redd hun vil bli nedprioritert i fremtiden. Datter vil alltid være datter, men hva hjelper det om de «aldri» kommer på besøk, alltid har det travelt, kun ferierer med hans foreldre? ts, jeg vil gi deg fire råd: 1) Hev hodet og gjør det beste av det du har. Fortsett å være hyggelig og vennlig. Følg med i verden rundt deg, nyheter og politikk, utenriks osv. Den største barrieren er om du kun kan snakke om «små» ting og tema som de ikke har noe forhold til og som er fordummende. Shopping, naboens gjøremål og slikt. Om de kommer sjelden på besøk, kan du ta det opp med din datter på en hyggelig måte. Men legg vekt på å ha det hyggelig når de kommer. Atmosfære kan ikke kjøpes for penger. Husk også at de fleste har sitt, det kan være vanskelig forhold du ikke vet om også i utad vellykkede folks liv. Når de får barn vil du kunne være en super bestemor og det er ofte lettere for datter å snakke om graviditet og småbarn med egen mor enn svigermor. 2) Du var uheldig i valg av barnefar, men det kommer ikke noe godt ut av å skylde på ham og andre. Du har selv valgt ham, du har selv valgt å ikke ta utdannelse. Kan du kanskje ta utdannelse nå? 3) Støtt din datter i valg av yrke, og utdannelse. Kanskje hun burde ha høyere ambisjoner enn fagbrev? Utdannelse komme henne selv til gode. Men om fagbrevet leder til drømmejobben, støtt henne i det, men kanskje hun ikke har turt p ha høyere ambisjoner før? 4) Husk det over, særlig nr 1. Anonymkode: f3e6b...b65 Skyller ikke på han bare fakta . Han har ikke betalt barnebidrag og jeg har ikke krev det pga hans helse og at jeg ville at han skulle prioritere at barns fikk være litt nå er pappa. Dette er nå en stor gjeldpost hos meg men jeg klarer meg. Jeg har alltid satt ungene først å støtter dem uansett . Jeg vet min eldste liker faget sitt. Og vil ikke ta studie lån. . Hun har jobbet seg igjenom stutidet. Er bare redd for at jeg ikke er god nok på slutten av alt. Anonymkode: babe6...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #9 Skrevet 15. september 2018 Dersom denne mora tenker slik, så trur jeg dette mor-datter foorholdet ikke et bra nok fra før. Det ligger en del usikkerhet som jeg merker. Altså at dette har dypere røtter enn at dattera har svigers som er mer vellykka. Dattera kunne gjerne funnet seg en annen type, med helt annen bakgrunn og annen familie, men da hadde mora føkt missunelse over noe annet. Altså.. min mor har hellt vanlig jobb og kunn fagbrev. Man kunne lagt carmen electra og jessica alba nakne forran meg med 100 mill kroner som bare venter på meg. Forholdet til min mor hadde ikke endret seg... Anonymkode: 585da...68b 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler om at jeg ikke kan tilby all de kan. Og at jeg blir valgt bort. Jeg vil ikke si noe til min datter heller klage til henne . Men så forelsket hun er velger hun meg bort nå. Pga jeg ikke er bra nok for han. Sted og hva jeg har å tilby. Hva skjer den gangen de Muligvis får barn. Her har ikke mulighet til å kjøpe alt mulig . Jeg har forsatt andre som trenger meg . Hun har flere søsken. Jeg har kun kjærlighet. Anonymkode: babe6...cc3 Ikke alle foreldre er gode foreldre. Kanskje du kan tilby hjemmekos og hygge for din datter, kanskje har du ingenting å tilby og datteren din finner glede andre steder. Så lenge hun får et bra liv, så er vel det det viktigste? Kjærlighet er ikke nok om du ikke ser datteren din som individ og menneske. Om du gjør det, så vil hun føle at du setter pris på henne og det vil bety mer enn gaver. Men at du i det hele tatt tenker at datteren din er mer opptatt av hvem som kan gi hennes fremtidige barn bedre gaver sier noe om hvor dårlig du tenker om egen datter. Du tenker at hun er så enkel at det er alt som betyr noe for henne. At alt hun bryr seg om er fasade og gjenstander. Om datteren din faktisk er så enkel, så må du nok bare akseptere at hun vil trekke mot mennesker som vil gi henne dette, og at kjærlighet og den slags ikke betyr så mye for henne Anonymkode: db55a...791 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 Du er mamma, og vil alltid være mamma. Ingen kan stjele barnet ditt, det må du vite ❤️ Grunnen til at jeg presiserer det, er fordi min mamma har opplevd min situasjon som veldig vanskelig også. Den kan minne om deres: Fikk kjæreste og dermed svigerforeldre da jeg var 18 år. Faren har god utdannelse og tjener bra, moren har bygget opp eget og tjener enda bedre. De har også gjort en del investeringen som de tjener mye på, og handler med aksjer og litt forskjellige prosjekter som har gitt de og vil fortsette å gi de god avkastning. Samboeren min er veldig ulik meg (stille, viser ikke interesse, sier sjelden noe, lite begeistret for å besøke min mor), og mamma føler veldig på at han ikke liker henne. Det er ikke tilfellet, men han digger henne heller ikke. Han liker enkelte sider ved henne, og misliker andre. I tillegg har ikke svigerforeldrene mine vært så greie mot meg da jeg har måttet gå over på AAP pga sykdom de siste to årene. Dette er de ekstremt i meg for og de mener det er helt grusomt for sønnen deres å være sammen med en sånn "nav-slabbedask". Jeg er både alvorlig syk og veldig syk (om det gir mening), bare så det er sagt. Uansett, det som har vært vondt for meg er at mamma blir såret hver gang vi har vært hos svigers, lei seg hvis jeg nevner noe som helst positivt om de og er så redd/påpasselig/sjalu. Dette gjør jo ikke noe positivt for hennes del hvis hun er redd for å miste meg.... MEN, det kommer hun aldri til å gjøre. Min mamma er ganske spesiell og absolutt ikke noe mønstermenneske - men jeg elsker mammaen min og ingen kan ta hennes plass. Jeg tenker at det viktigste er at du viser datteren din at du er her for henne, bryr deg om henne og vil være med henne - uten å gi henne dårlig samvittighet eller skaper drama. Jeg skjønner at det er vanskelig, men bit det i deg og prøv å heve deg over det. Det er det beste du kan gjøre for forholdet deres! Anonymkode: 5cc4b...fca 4
HalldirV2 Skrevet 15. september 2018 #12 Skrevet 15. september 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min datter på 25 har blitt seriøs med kjæresten og fått svigerforeldre. De har alt jeg aldri har fått til. Egen villa . God og lang utdannelse og yrker som er høyt betalt og respektert. Jeg er en alenemamma pga pappa'n til ungene er psykisk ustabil. Leier en leilighet( som jeg elsker men kun leier) er i en dritt yrke som ingen norske vil ha. Og sliter økonomisk pga gjeld pga far til unger ikke noensinne har bidrar. Nå er jeg redd jeg mister ungen min. ( ja jeg vet hun er stor men uansett ungen min) de er alltid hos dem for han liker ikke å prate med ukjente. Jeg er snill og hyggelig mot han Men han virker som han liker ikke meg. Nå er jeg redd jeg blir sett på som udugelig. Jeg vet de har presset min datter med at hun trenger mere utsendelse . Selv om hun er fagutdannet å like før hun tar fagbrev i yrket sitt. Er ikke det bra nok. Hva gjør jeg for å svelge dem misunnelsen og redselen jeg føler. Anonymkode: babe6...cc3 Fryktelig mye ansvar du legge på far til barna for at du ikke selv har "lykkes" like bra som svigers. Slutt med det, eig ditt eget liv og dine egne valg, ta ansvar for deg selv og dine personlige valg. Suksess måles dessuten ikke i penger, men i lykke og velvære. Har du det bra personlig, så driter du langt i penger og sosial status, det er overfladiske og trivielle ting. Ps: Dere språknerder der ute, hvordan faen bøyer man "å eie"? Ei? Eig? Endret 15. september 2018 av HalldirV2 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #13 Skrevet 15. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min datter på 25 har blitt seriøs med kjæresten og fått svigerforeldre. De har alt jeg aldri har fått til. Egen villa . God og lang utdannelse og yrker som er høyt betalt og respektert. Jeg er en alenemamma pga pappa'n til ungene er psykisk ustabil. Leier en leilighet( som jeg elsker men kun leier) er i en dritt yrke som ingen norske vil ha. Og sliter økonomisk pga gjeld pga far til unger ikke noensinne har bidrar. Nå er jeg redd jeg mister ungen min. ( ja jeg vet hun er stor men uansett ungen min) de er alltid hos dem for han liker ikke å prate med ukjente. Jeg er snill og hyggelig mot han Men han virker som han liker ikke meg. Nå er jeg redd jeg blir sett på som udugelig. Jeg vet de har presset min datter med at hun trenger mere utsendelse . Selv om hun er fagutdannet å like før hun tar fagbrev i yrket sitt. Er ikke det bra nok. Hva gjør jeg for å svelge dem misunnelsen og redselen jeg føler. Anonymkode: babe6...cc3 Sånn helt ærlig; datteren din kommer til å føle seg mindreverdig og fremmed hos dem. Dette kan enten føre til at hun knytter seg nærmere deg ( det kjente og kjære) eller avviser deg ( det skamfulle). At de «presser» henne er din tolkning, kanskje hun innser sitt potensiale, eller kanskje hun føler seg presset? Men ønsker du ikke et bedre liv for datteren din enn det du har hatt? Du virker til å ha vært totalavhengig av din eks sin inntekt. Anonymkode: 028e1...7bf 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #14 Skrevet 15. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn helt ærlig; datteren din kommer til å føle seg mindreverdig og fremmed hos dem. Dette kan enten føre til at hun knytter seg nærmere deg ( det kjente og kjære) eller avviser deg ( det skamfulle). At de «presser» henne er din tolkning, kanskje hun innser sitt potensiale, eller kanskje hun føler seg presset? Men ønsker du ikke et bedre liv for datteren din enn det du har hatt? Du virker til å ha vært totalavhengig av din eks sin inntekt. Anonymkode: 028e1...7bf Jeg har aldri vært avhengig av hans inntekt omvent . Jeg jobbet han syk. Jeg valgte å ikke be om bidrag da jeg og ungene fikk nok av den behandlingen vi fikk. Er ikke lett å leve med en psykisk syk mann det setter spor i hvordan man tenker. Hun setter spørsmål tegn i om jobben hun nå får fagbrev i er bra nok. Hun snakker om å gå universitet men hun aner ikke hva. Og jeg vet hun kommer til å slite . Hun er en praktiker ikke teoretiker. ( dette sier jeg for jeg kjenner min datter .Ikke fordi jeg ikke vil at hun skal studere) Hun får bestem sitt liv. Jeg må bare venne meg til dette nye kan bli bra også. Men jeg er redd og nærvøs . Og det synes jeg kan få lov til å være . Uten å bli beskyldt for å ha et usunt mor datter forhold Anonymkode: babe6...cc3 3
Ginny Skrevet 16. september 2018 #15 Skrevet 16. september 2018 8 timer siden, HalldirV2 skrev: Fryktelig mye ansvar du legge på far til barna for at du ikke selv har "lykkes" like bra som svigers. Slutt med det, eig ditt eget liv og dine egne valg, ta ansvar for deg selv og dine personlige valg. Suksess måles dessuten ikke i penger, men i lykke og velvære. Har du det bra personlig, så driter du langt i penger og sosial status, det er overfladiske og trivielle ting. Ps: Dere språknerder der ute, hvordan faen bøyer man "å eie"? Ei? Eig? "Ei" her ("ei ditt eget liv"), eig er nynorsk TS, penger er ikke alt. Det er lov å være nervøs, men ikke ta helt av. Vær deg selv, inviter dem på besøk, bli kjent med ham hvis ukjente er problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #16 Skrevet 16. september 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Skyller ikke på han bare fakta . Han har ikke betalt barnebidrag og jeg har ikke krev det pga hans helse og at jeg ville at han skulle prioritere at barns fikk være litt nå er pappa. Dette er nå en stor gjeldpost hos meg men jeg klarer meg. Jeg har alltid satt ungene først å støtter dem uansett . Jeg vet min eldste liker faget sitt. Og vil ikke ta studie lån. . Hun har jobbet seg igjenom stutidet. Er bare redd for at jeg ikke er god nok på slutten av alt. Anonymkode: babe6...cc3 Å ikke ville ta studielån er en veldig gammeldags og lite rasjonell tankegang. Studielånet er en gunstig finansiering som vil betale seg mange gangen om hun velger et fornuftig studie. Fagbrev kan også være bra, men mange slike utdannelser er det vanskelig å bli gammel i pga fysisk belastende jobber. Og lite barnevennlig: jobber med lav fleksibilitet knyttet til arbeidstider. Og jeg bestrider ikke at det er fakta at du har dårlig råd bla pga valg av mann, men det var ditt valg og offer-tankegang appellerer lite til respekt. Håper i alle fall du ikke messer om det til din datter. En psykisk ustabil far er bagasje nok. Anonymkode: f3e6b...b65 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #17 Skrevet 16. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler om at jeg ikke kan tilby all de kan. Og at jeg blir valgt bort. Jeg vil ikke si noe til min datter heller klage til henne . Men så forelsket hun er velger hun meg bort nå. Pga jeg ikke er bra nok for han. Sted og hva jeg har å tilby. Hva skjer den gangen de Muligvis får barn. Her har ikke mulighet til å kjøpe alt mulig . Jeg har forsatt andre som trenger meg . Hun har flere søsken. Jeg har kun kjærlighet. Anonymkode: babe6...cc3 I mitt tilfelle kommer jeg fra velstående familie og sambo fra foreldre med lavtlønnsyrker og minimalt med økonomiske midler. Men vi har valgt bort min familie fordi de er rett og slett ufine, slem og vanskelige. (Veldig banalt forenklet) Vær inkluderende og god med dem. Og ikke minst tålmodig. At du blir valgt bort til fordel for en kjæreste er naturlig, uavhengig av om kjæresten kom fra dårlige økonomiske kår. Anonymkode: 47605...f9f 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #18 Skrevet 16. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler om at jeg ikke kan tilby all de kan. Og at jeg blir valgt bort. Jeg vil ikke si noe til min datter heller klage til henne . Men så forelsket hun er velger hun meg bort nå. Pga jeg ikke er bra nok for han. Sted og hva jeg har å tilby. Hva skjer den gangen de Muligvis får barn. Her har ikke mulighet til å kjøpe alt mulig . Jeg har forsatt andre som trenger meg . Hun har flere søsken. Jeg har kun kjærlighet. Anonymkode: babe6...cc3 Du er mammaen hennes! Hun elsker deg høyere enn hun vet, og hun er knyttet til deg sterkere enn hun forstår. Det materielle betyr ikke noe. Kjærlighet er større. Anonymkode: b8130...b1a 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #19 Skrevet 16. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet de har presset min datter med at hun trenger mere utsendelse . Selv om hun er fagutdannet å like før hun tar fagbrev i yrket sitt. Er ikke det bra nok. Er du sikkert at dette var ment i negativ forstand? Å investere i en utdannelse er utrolig smart, og å studere når man er ung er smart. Da har man ikke så mye press rundt seg mtp barn, bolig. Anonymkode: b8130...b1a 6
Violetta Skrevet 16. september 2018 #20 Skrevet 16. september 2018 Bli kjent med dem! Inviter dem til deg på en kopp kaffe eller mat. Det kan godt hende at de viser seg å være hyggelige, vanlige mennesker selv om de har mer penger enn deg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå