Gjest Anonym Bruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 (endret) Idag blir man bøtelagt om man urinerer på på offentlig steder ute. Dette skjer samtidig som det finnes høyst mangelfult utbygde offentlige toaletter rundt om i landet. Og som oftast er ein avhengi av mynter for å kome seg innpå desse offentlig toalettene. Kanskje heller på tide å bøtlegge hundeiere som lar hunder gjøre sitt fornødne på stier og gangveger ,og kaster ifra seg plastposter m/ dritt i naturen,og eit miljøproblem . Da hadde det vert bedre om de lot hunder heller drite i naturen. Selv har eg eit problem at blir ein først tissatrængt så bør det finnes eit toalett i umiddelbar nærhet ,og vet at mange har det på tilsvarende måte. Det finnes idag mengder m/ grøntannlegg rundt om som utvilsamt ikkje tar skade av noen dråper urin dersom ein er sår trengende. Selvsagt kan ein nytte toaletter på utesteder om de er tilgjengeleg,men ikkje alltid de finnes i umiddelbar nærhet. Endret 15. september 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 herregud ta med deg en flaske da 🙄 Anonymkode: edc1c...42a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Helt enig. Spesielt irriterende i parker. Skal man sitte er over lengre tid, grille osv. Så rer man avhengig av toalett. Jeg følte jeg ruinerte meg på toaletter da jeg var gravid, måtte tisse hele tiden, nå har jeg samme problem med sønnen min som prøver å slutte med bleie 🤣 Anonymkode: ad879...b5c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Man får vel ikke bot om man gjør det med klærne på 😬 Men er veldig enig! Spesielt med å bøtlegge hundeeiere, gjerne helst dem som plukker opp og kaster posen på bakken! Anonymkode: 77700...184
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Ta symptomer på alvor Opplever du symptomer på hjerteinfarkt, må du straks ringe AMK-sentralen på tlf. 113, så du får legehjelp så raskt som mulig. Det kan være vanskelig å avgjøre om det er snakk om et hjerteinfarkt eller andre sykdommer som gir smerter i brystet. Det er ikke alltid farlig å ha smerter i brystet. For eksempel kjenner du sterk svie hvis magesyre kommer opp i spiserøret. Et plutselig angstanfall kan gi deg følelsen av at du ikke får puste, og du kan bli redd for at det er noe alvorlig. Muskelsmerter kan også forveksles med hjerteproblemer. Mange velger å overse symptomer, men det er viktig at du tar dem alvorlig. Hjertet skal alltid undersøkes. Om du er i tvil, så vent fem minutter på tydelig bedring, og ring tlf. 113 hvis tilstanden ikke forbedres. Anonymkode: 77700...184
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta symptomer på alvor Opplever du symptomer på hjerteinfarkt, må du straks ringe AMK-sentralen på tlf. 113, så du får legehjelp så raskt som mulig. Det kan være vanskelig å avgjøre om det er snakk om et hjerteinfarkt eller andre sykdommer som gir smerter i brystet. Det er ikke alltid farlig å ha smerter i brystet. For eksempel kjenner du sterk svie hvis magesyre kommer opp i spiserøret. Et plutselig angstanfall kan gi deg følelsen av at du ikke får puste, og du kan bli redd for at det er noe alvorlig. Muskelsmerter kan også forveksles med hjerteproblemer. Mange velger å overse symptomer, men det er viktig at du tar dem alvorlig. Hjertet skal alltid undersøkes. Om du er i tvil, så vent fem minutter på tydelig bedring, og ring tlf. 113 hvis tilstanden ikke forbedres. Anonymkode: 77700...184 Ups, feil tråd 😬😬😬😅😅😅 Anonymkode: 77700...184
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Spesielt irriterende i parker. Skal man sitte er over lengre tid, grille osv. Så rer man avhengig av toalett. Jeg følte jeg ruinerte meg på toaletter da jeg var gravid, måtte tisse hele tiden, nå har jeg samme problem med sønnen min som prøver å slutte med bleie 🤣 Anonymkode: ad879...b5c Så du mener at man bør ikkje urinere i parker o.l da det kan tenkes at noen slår opp et telt ,grilling etc. ? Hva med alle hundene som urinerer og driter over alt. ? Er selv oppvoksen på gård der ein gjødslet markana m/ møkk og kuland fra dyrene noe som forøvri heilt vanleg på de fleste gårder rundt om i landet idag. Under potetsettingen var det også vanleg å nytta ein kumøkk,og fullgjødsel. Aldri hørt noen er blitt syke av dette ,men har ein "fin" nese så bør ein selvsagt holde seg borte ifra gårder.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Anonym Bruker skrev: Så du mener at man bør ikkje urinere i parker o.l da det kan tenkes at noen slår opp et telt ,grilling etc. ? Hva med alle hundene som urinerer og driter over alt. ? Er selv oppvoksen på gård der ein gjødslet markana m/ møkk og kuland fra dyrene noe som forøvri heilt vanleg på de fleste gårder rundt om i landet idag. Under potetsettingen var det også vanleg å nytta ein kumøkk,og fullgjødsel. Aldri hørt noen er blitt syke av dette ,men har ein "fin" nese så bør ein selvsagt holde seg borte ifra gårder. Nei, hvordan greide du å tolke innlegget mitt dit? jeg mener det bør tilrettelegges med gratis offentlig toalett i parker. I Oslo for eksempel er drt bare stensparken og Sofienbergparken som har gratis toalett. I Frognerparken har jeg opplevd å måtte betale 20 kr. For å få tisset, det er jo ran! Anonymkode: ad879...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå