AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 når jeg er i den lille hjembyen jeg vokste opp, og ble "mobbet" og utestengt fra klassen, ser jeg jo de som er igjen her. noen ble bare boende... det var ikke slik at alle var jævlige mot meg, men de inkluderte meg bare ikke. jeg kan ikke legge ansvaret over på dem. men jeg har prøvd å hilsen, være normalt hyggelig. de hilser tilbake, men henvender seg ALDRI når vi sitter ved samme bord. hvis jeg har spurt om ting, har de svart, men snur seg vekk igjen fort som fy. kjeften deres går i ett med de "vanlige gamle" vennene. altså, jeg kryper ikke for folk. jeg vet bare at min utfordring opp gjennom har vært å vise interesse for andre. og det er det jeg har prøvd å skjerpe meg med, og derfor prøvd å bare snakke litt med mine tidligere klassefolk. men de virker direkte redd for å snakke med meg. guttene derimot, de snakker. bortsett fra han ene som var med og mobbet meg skikkelig da. Anonymkode: fd1ba...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 kan tilføye at vi nærmer oss 30. Anonymkode: fd1ba...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Drit i dem. Finn deg en helt ny vennekrets med ekte venner Anonymkode: 29e97...616 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i dem. Finn deg en helt ny vennekrets med ekte venner Anonymkode: 29e97...616 ja da, har gjort det. jeg er ikke bitter på noen måte og jeg prøver ikke å bli venn med dem. jeg bare lurer på hvorfor de fremdeles som voksne mennesker oppfører seg sånn? jeg vet ikke engang om det er fordi de skal stenge meg ute. virker nesten heller som de er "for stolte" til å inkludere meg nå, som jeg har kommet meg opp. og kanskje lever et mye mer interessant liv enn dem Anonymkode: fd1ba...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 De er nok veldig usikre på hvordan de skal forholde seg til deg. Så da er det lettere for de å vente på ditt initiativ. Det kan være en idé å fortsette spørsmålene etter de har svart på det første slik at de forstår at du faktisk er interessert i kommunikasjon. Hvis du er det da? Hvis ikke skjønner jeg ikke vitsen med innlegget. Anonymkode: 55551...705 1
wintergirl Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 Kanskje de også er sjalu. Du kan ha kommet deg på måter de ikke har. Ikke alle unner andre å ha det bra se. Kam det være noe der tror du? 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 Kanskje de bare ikke er interessert. Trenger ikke være noen dypere grunn enn det. Anonymkode: 8083a...957 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: når jeg er i den lille hjembyen jeg vokste opp, og ble "mobbet" og utestengt fra klassen, ser jeg jo de som er igjen her. noen ble bare boende... det var ikke slik at alle var jævlige mot meg, men de inkluderte meg bare ikke. jeg kan ikke legge ansvaret over på dem. men jeg har prøvd å hilsen, være normalt hyggelig. de hilser tilbake, men henvender seg ALDRI når vi sitter ved samme bord. hvis jeg har spurt om ting, har de svart, men snur seg vekk igjen fort som fy. kjeften deres går i ett med de "vanlige gamle" vennene. altså, jeg kryper ikke for folk. jeg vet bare at min utfordring opp gjennom har vært å vise interesse for andre. og det er det jeg har prøvd å skjerpe meg med, og derfor prøvd å bare snakke litt med mine tidligere klassefolk. men de virker direkte redd for å snakke med meg. guttene derimot, de snakker. bortsett fra han ene som var med og mobbet meg skikkelig da. Anonymkode: fd1ba...5ff De ser deg fortsatt som den de mente du var ;ikke den du har blitt. Sier utrolig mye om dem egentlig.. Anonymkode: 4d724...e16 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 du blir definert om du vil eller ikke. Er du sur og ikke er nok interessant, så er det ikke slik at du blir fryst ut, men dere klikker ikke sammen. Så det er ikke riktig å si du blir fryst ut, men noen liker bedre enn andre. Det er derfor det er lurt å flytte til et annet sted fordi der kan du kanskje finne andre likesinnede. Det viktigste er at du trives der du er. Derfor er det veldig dumt at du forventer at det skal ha blitt bedre når du reiser tilbake der du har bodd tidligere. På bygda endrer man seg ikke, du er og kommer alltid til å bli definert for den du var. Anonymkode: 30038...10b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 En gang mobber alltid mobber. Forskjellen er at mobbingen blir mindre synlig. Hadde ikke giddet å lagt ned en kalori for å være med voksne folk på 30 år som ikke kan å oppføre seg, Anonymkode: cd4a4...c02 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: ja da, har gjort det. jeg er ikke bitter på noen måte og jeg prøver ikke å bli venn med dem. jeg bare lurer på hvorfor de fremdeles som voksne mennesker oppfører seg sånn? jeg vet ikke engang om det er fordi de skal stenge meg ute. virker nesten heller som de er "for stolte" til å inkludere meg nå, som jeg har kommet meg opp. og kanskje lever et mye mer interessant liv enn dem Anonymkode: fd1ba...5ff Du beskriver nesten min oppvekst og mitt liv. Jeg hadde det slik. Blei mobbet, men skjønte aldri hvorfor... det gjorde meg selv usikker i flere år, bla.a.. dette med damer. Også dette var vanskelig å forstå da folk hele tiden sa at jeg var kjekk... dessuten har jeg alltid vært sportsidiot og veltrent. Først da jeg flyttet for å studere og fikk meg nye venner at dette bedret seg. Idag har jeg en dritlekker kone og to små barn. Flere av disse mobberne bor fortsatt på bondebygda si, er enten single eller skilt... Mentaliteten demmes har jaggu meg ikke forandret seg. Vi er også i 30 årene. Når jeg treffer på dem en gang i blant når jeg reiser hjem merker jeg et snev av missunelse eller noe slikt... forskjellen er at de ikke mobber eller noe slikt. Jeg er ikke bitter, men trur ikke de hadde turt å prøve heller. For det hadde nemlig endt opp litt annerledes idag... jeg kunne filleristet hver og en av dem enkelt... Anonymkode: 2636b...9c2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: ja da, har gjort det. jeg er ikke bitter på noen måte og jeg prøver ikke å bli venn med dem. jeg bare lurer på hvorfor de fremdeles som voksne mennesker oppfører seg sånn? jeg vet ikke engang om det er fordi de skal stenge meg ute. virker nesten heller som de er "for stolte" til å inkludere meg nå, som jeg har kommet meg opp. og kanskje lever et mye mer interessant liv enn dem Anonymkode: fd1ba...5ff Tviler på at det har noe med utfrysing eller mobbing å gjøre. Høres ut som normal gruppeoppførsel når det er noen der man ikke kjenner. Folk flest prater jo mest med de de kjenner. Anonymkode: 8d852...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå