Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Hvor mange retter er det lurt å beregne? Det skal være kveldskos, men jeg antar at ingen har spist middag på forhånd. Forslag/innspill? Jeg ymtet frampå om å regne ca to retter pr pers, men da protesterte sambo, og påstod det var "altfor" mye
Vibs Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Er vi bare 2 personer har vi fra 3 til 6 forskjellige retter. Jeg synes det fint kan fungere for flere personer enn bare 2. Mine forslag: Brød og aioli kommer i tillegg til rettene nedenfor. En 3-retters kan bestå av: - Serranoskine - Manchego-ost - Marinerte oliven Da har du en virkelig tradisjonell schläger og etter mitt syn et minimum av retter som helt fint klarer seg uten noe mere i tillegg. Lett å lage til er jo dette også, det er det som er så velsignet! Har du god tid og er glad i å lage mat så er det bare å plusse på retter som f.eks.: - poteter (små og kokt i salt(!) vann eller i båter) - friterte kongereker - friterte ringer av akkar - kyllingvinger - chorizo-pølse (rå eller stekt) - spanske kjøttboller - salat ...eller du kan bare bestille på Delicat Essen som take away om du bor i Oslo...
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Takk for innspill! Poenget er at vi er to par, som skal lage noen retter hver... Jeg har tenkt å lage tortillaruller med laks/snøfrisk-fyll, og så har jeg hørt rykter om kjøttboller. Ellers har jeg lyst til å lage hummus og aïoli, og så skal jeg bake foccaccia og lage ovnsbakte potetbåter. Friterte ting og pølse kommer ikke på mitt bord! (jeg er litt pyse slik!) eneste unntak er slike friterte "kaker" laget av squash, som jeg fikk servert i Hellas. Men teflonhjernen husker ikke hva det heter.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Så spennende rullene høres ut! Innlegget ditt har faktisk resultert i et besøk på restaurant i kveld for oss, Lilith, jeg ble så sulten på tapas
Vibs Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Så spennende rullene høres ut! Innlegget ditt har faktisk resultert i et besøk på restaurant i kveld for oss, Lilith, jeg ble så sulten på tapas Dette er meg, jeg var blitt logget ut.
Shoegal Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Er vi bare 2 personer har vi fra 3 til 6 forskjellige retter. Jeg synes det fint kan fungere for flere personer enn bare 2. Mine forslag: Brød og aioli kommer i tillegg til rettene nedenfor. En 3-retters kan bestå av: - Serranoskine - Manchego-ost - Marinerte oliven Da har du en virkelig tradisjonell schläger og etter mitt syn et minimum av retter som helt fint klarer seg uten noe mere i tillegg. Lett å lage til er jo dette også, det er det som er så velsignet! Har du god tid og er glad i å lage mat så er det bare å plusse på retter som f.eks.: - poteter (små og kokt i salt(!) vann eller i båter) - friterte kongereker - friterte ringer av akkar - kyllingvinger - chorizo-pølse (rå eller stekt) - spanske kjøttboller - salat ...eller du kan bare bestille på Delicat Essen som take away om du bor i Oslo... høres ut som menyen på delicatessen jo jeg er forøvrig enig i alt!
Annie Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Har litt frykt for å lage tapas. Aner ikke hvorfor, mulig det er fordi jeg aldri har fått det servert eller sett det. Men er veldig lysten på å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå