Gå til innhold

Tapas til fire personer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvor mange retter er det lurt å beregne? Det skal være kveldskos, men jeg antar at ingen har spist middag på forhånd.

Forslag/innspill? Jeg ymtet frampå om å regne ca to retter pr pers, men da protesterte sambo, og påstod det var "altfor" mye :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vi bare 2 personer har vi fra 3 til 6 forskjellige retter. Jeg synes det fint kan fungere for flere personer enn bare 2.

Mine forslag:

Brød og aioli kommer i tillegg til rettene nedenfor.

En 3-retters kan bestå av:

- Serranoskine

- Manchego-ost

- Marinerte oliven

Da har du en virkelig tradisjonell schläger og etter mitt syn et minimum av retter som helt fint klarer seg uten noe mere i tillegg. Lett å lage til er jo dette også, det er det som er så velsignet!

Har du god tid og er glad i å lage mat så er det bare å plusse på retter som f.eks.:

- poteter (små og kokt i salt(!) vann eller i båter)

- friterte kongereker

- friterte ringer av akkar

- kyllingvinger

- chorizo-pølse (rå eller stekt)

- spanske kjøttboller

- salat

...eller du kan bare bestille på Delicat Essen som take away om du bor i Oslo...

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for innspill! Poenget er at vi er to par, som skal lage noen retter hver... Jeg har tenkt å lage tortillaruller med laks/snøfrisk-fyll, og så har jeg hørt rykter om kjøttboller.

Ellers har jeg lyst til å lage hummus og aïoli, og så skal jeg bake foccaccia og lage ovnsbakte potetbåter.

Friterte ting og pølse kommer ikke på mitt bord! :wink: (jeg er litt pyse slik!) eneste unntak er slike friterte "kaker" laget av squash, som jeg fikk servert i Hellas. Men teflonhjernen husker ikke hva det heter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så spennende rullene høres ut!

Innlegget ditt har faktisk resultert i et besøk på restaurant i kveld for oss, Lilith, jeg ble så sulten på tapas :ler:

Skrevet
Så spennende rullene høres ut!

Innlegget ditt har faktisk resultert i et besøk på restaurant i kveld for oss, Lilith, jeg ble så sulten på tapas  :ler:

Dette er meg, jeg var blitt logget ut.

Skrevet
Er vi bare 2 personer har vi fra 3 til 6 forskjellige retter. Jeg synes det fint kan fungere for flere personer enn bare 2.  

Mine forslag:

Brød og aioli kommer i tillegg til rettene nedenfor.

En 3-retters kan bestå av:

- Serranoskine

- Manchego-ost

- Marinerte oliven

Da har du en virkelig tradisjonell schläger og etter mitt syn et minimum av retter som helt fint klarer seg uten noe mere i tillegg. Lett å lage til er jo dette også, det er det som er så velsignet!  

Har du god tid og er glad i å lage mat så er det bare å plusse på retter som f.eks.:

- poteter (små og kokt i salt(!) vann eller i båter)

- friterte kongereker

- friterte ringer av akkar

- kyllingvinger

- chorizo-pølse (rå eller stekt)

- spanske kjøttboller

- salat

...eller du kan bare bestille på Delicat Essen som take away om du bor i Oslo...

høres ut som menyen på delicatessen jo :ler: jeg er forøvrig enig i alt!

Skrevet

Har litt frykt for å lage tapas. Aner ikke hvorfor, mulig det er fordi jeg aldri har fått det servert eller sett det. Men er veldig lysten på å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...