AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Min bonusunge griser så fryktelig med maten sin. Alle klær, håret, bordet, stolen han sitter på, gulvet under er tildekt med matrester når måltidet er over. Alt han mister på gulvet blir aldri plukket opp, forventer at foreldre gjør det ser det ut til. Spiser mye med fingrene, "nevler" liksom med maten, som en liten baby. Tips til hvordan ta dette fatt? For jeg har ingen rett til å blande meg borti foreldres valg til oppdragelse. Men forsiktig veiledning? Er det "normalt" å grise så mye når han er såpass gammel blitt? Anonymkode: 09aa1...489
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 4-åringen min griser ikke lenger og spiser pent med gaffel/skje. Min svigerbror på snart 40 år spiser alt med fingrene, rydder aldri av bordet og slokker røyken/legger igjen sneiper overalt. Tror ikke det finnes noen normal her, bare god/dårlig oppdragelse. Anonymkode: cf7ed...449 9
Filifjonkamor Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Om en ikke lærer barna å spise, sitte i ro med måltiden så kan så store barn grise ja. Jobber i barnehage og vi ser fort de som ikke har noen regler rundt matbordet, de fleste spiser fint men innimellom har vi de som griser verre enn en 1-2 åring
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 Har du blitt bonusmor til bestevennen til sønnen min? 😛 Han er den eneste 6-åringen jeg vet om som holder på sånn, og vi har hatt hele klassen på besøk her. Så vanlig tviler jeg sterkt på at det er. Jeg sier fra til han jeg... "Ikke tørk på klærne, se her, ta en serviett i stedet." Eller "Oi nå ble du skikkelig grisete på hendene, gå og vask deg, så kan du komme tilbake og spise skikkelig med bestikket." Tror jeg bare ville gjort det samme i din situasjon, jeg hadde i alle fall ikke orket å ha det sånn hjemme uten å prøve å gjøre noe med det. Det begynner å gå inn hos ham nå, at han må passe litt mer på her enn han er vant til hjemme. Han har kommentert at vi har så mange rare regler her, og sier at hjemme har han ingen. Men han vil nå likevel gjerne være her så ofte han får lov. Anonymkode: d8587...42f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 Han er nok en av disse ‘baby led weaning’ barn som får lov å bare spise som griser uten noe som helst bry. Anonymkode: 8ae95...1ad
atropos Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er nok en av disse ‘baby led weaning’ barn som får lov å bare spise som griser uten noe som helst bry. Anonymkode: 8ae95...1ad Det burde gi seg innen ungen er seks 😂 Jeg har to barn som har spist blw, og ingen av de griser lenger. (2 (griser litt) og 5 år) og at man ikke plukker opp etter seg er en oppdragelsesting. Hvis foreldrene rydder opp etter ungen alltid, trenger han ikke lære det selv. Hvis man har tjenere som står på pinne for deg trenger man ikke lære seg sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå