Gå til innhold

Noen som har peiling på avl/ raseledelsearbeid her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hunderase som er superalsidig, men det er en jakthund fra gammelt av. Det er synkende deltagelsestall både på jaktprøver og utstilling. Raseledelsen har bedt medlemmene komme med forslag på hva som kam øke interesse og dermed også antall deltagere på utstilling, jaktprøver og andre aktiviteter. 

Raseledelsen består stort sett av “gamle, gretne menn” som mener jakt er det viktigste i verden, og bryr seg ikke så mye om utstilling og rasestandarden. For å bli utstillingschampion er det krav om ganske høy premiering på jaktprøver, og det har flere ganger blitt foreslået å fjerne jaktkravet, men dette har tidligere blitt nedstemt på årsmøtet. 

Jeg er relativ ny i rasen, og vil på nytt prøve å foreslå å fjerne kravet av jaktpremiering, slik det er i nabolandene, og på den måten få flere utenlandske utstillere til å komme. I nabolandene er det mye høyere deltagelse på utstillinger generelt.

Men hvis jeg stiller meg selv spørsmålet “hvordan dette er til rasens beste” blir jeg litt svar skyldig. Er det noen her som er gode til å formulere seg og kan hjelpe meg med å komme med argumenter på hvorfor det er en god ide å fjerne jaktkravet ? 

Anonymkode: 319c2...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...