AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Jeg begynte på en bachelor i år og tok fullt studielån. Har funnet ut at jeg vil studere noe annet fra og med neste år. Når må jeg betale tilbake studielånet fra dette skoleåret? Begynner det å rullere neste år siden jeg har oppgitt at jeg skal ta en bachelor? Anonymkode: aaef6...08d
Serafin Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte på en bachelor i år og tok fullt studielån. Har funnet ut at jeg vil studere noe annet fra og med neste år. Når må jeg betale tilbake studielånet fra dette skoleåret? Begynner det å rullere neste år siden jeg har oppgitt at jeg skal ta en bachelor? Anonymkode: aaef6...08d Hvis du fortsatt mottar studiestøtte fra Lånekassen neste år som student, så vil du ikke få regning i postkassa di. Det er først når du slutter å studere at du må begynne å betale. Men det finnes mange unntak fra dette også. Man kan søke om opptil 36 måneder betalingsutsettelse. Og man kan søke om fritak fra å betale lånet hvis man er syk, arbeidsledig og så videre. Det viktigste du må gjøre er å holde Lånekassen oppdatert om din situasjon. Så er Lånekassen er ganske greie å ha med å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå