Gå til innhold

Bytter studie neste år - når må studielånet betales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på en bachelor i år og tok fullt studielån. Har funnet ut at jeg vil studere noe annet fra og med neste år. Når må jeg betale tilbake studielånet fra dette skoleåret? Begynner det å rullere neste år siden jeg har oppgitt at jeg skal ta en bachelor? 

Anonymkode: aaef6...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte på en bachelor i år og tok fullt studielån. Har funnet ut at jeg vil studere noe annet fra og med neste år. Når må jeg betale tilbake studielånet fra dette skoleåret? Begynner det å rullere neste år siden jeg har oppgitt at jeg skal ta en bachelor? 

Anonymkode: aaef6...08d

Hvis du fortsatt mottar studiestøtte fra Lånekassen neste år som student, så vil du ikke få regning i postkassa di. Det er først når du slutter å studere at du må begynne å betale. Men det finnes mange unntak fra dette også. Man kan søke om opptil 36 måneder betalingsutsettelse. Og man kan søke om fritak fra å betale lånet hvis man er syk, arbeidsledig og så videre. Det viktigste du må gjøre er å holde Lånekassen oppdatert om din situasjon. Så er Lånekassen er ganske greie å ha med å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...