AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Er det vanlig? Er det akseptabelt? Eller er det påtrengende og frekt? Meg som er dårlig selger eller de som er snåle? Ved tre anledninger nå har folk dukka opp utenfor hos meg uten konkret avtale, så blir de sure når jeg ikke er hjemme. 1) Jeg spurte når det passet å komme og sa jeg regnet med å være ledig fra 16 men ante ingenting om det passet for hun hverken den dage eller tiden , det var bare et forslag, og sendte telefonnummer for nærmere avtale. Fikk ikke noe tilbakemelding og anså det som ingen avtale satt. Samme kveld logger jeg på finn å ser at personen 15.41 Hadde sendt melding der inne, ikke sms, om at hun var på vei. Jeg så ikke meldingen i tide og sendte ingen bekreftelse tilbake. Hadde adressen i annonsen så det var ikke noe jeg selv ga og sa kom fint da ses vi klokka da og da. 2) Skrev litt løst og svarte "Ja det kan vi si, når tenkte du?" når ei spurte om hun kunne komme til helgen. Helga kom uten nærmere avtale og jeg ble plutselig nedringt av et ukjent nummer mens jeg stod i dusjen. Når jeg kom ut av dusjen var det meldinger der med kjeft om at nå hadde hun stått en time utenfor blokka mi og dratt. Personen ga meg 1 stjerne i vurdering. Burde jeg sitti parat hele helga å ventet til noen kanskje eller kanskje ikke ringte på døra når som helst, uten konkret avtale? 3) Vi snakket om å møtes et sted i sentrum en av dagene rundt et klokkeslett og snakkes nærmere. Her fikk jeg også melding uten nærmere avtale "er her nå" uten at vi hadde bekreftet at vi skulle treffes på det tidspunktet vi hadde snakket løst om. Altså er det ikke normalt å gjøre en konkret avtale og begge parter bekrefter? Eller ville dere sett disse tilfellene som faste nok avtaler og jeg er dårlig selger? Anonymkode: 73f0b...5d5
Sphynx Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Trodde ikke man kunne gi 1 stjerne til selger uten å at selger har vurdert kjøper først? Men uansett veldig merkelig av kjøpere å bare møte opp. Jeg har aldri adresse på varene jeg selger. Det gir jeg ut etter avtalt klokkeslett. Jeg har derimot avtalt sted og klokkeslett med selgere som aldri har møtt opp. Da var jeg jævlig forbannet. 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Fjern adressen. Første bud. Andre bud; skriv tydelig i både annonsetekst og private meldinger at nøyaktig avtale må avtales. Du er ikke den sære her altså, men dessverre finnes det uhorvelig med frekke folk rundt omkring! Anonymkode: c6318...87b 15
Gjest Stella Rose Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Frekt å bare dukke opp, gjør som AB over meg sier.
minister-mio Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Det er ikke så ille å bare møte opp, men å bli sur for at noen da ikke er hjemme er helt på trynet. 3
Bæreposemedekstra Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 13 minutter siden, Sphynx skrev: Trodde ikke man kunne gi 1 stjerne til selger uten å at selger har vurdert kjøper først? Men uansett veldig merkelig av kjøpere å bare møte opp. Jeg har aldri adresse på varene jeg selger. Det gir jeg ut etter avtalt klokkeslett. Jeg har derimot avtalt sted og klokkeslett med selgere som aldri har møtt opp. Da var jeg jævlig forbannet. Nei, selger må vurdere først..hmmm 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 Har tatt vekk adressen nå, men får jo veldig dårlig samvittighet da som når hun nr 3 møtte opp i sentrum og ble stående å vente. Hun som kom utafor blokka mi en time og var sur var via en annen salgsapp Shpock derfor kunne hun gi meg stjernevurdering uten at jeg hadde gitt henne. Jeg syns jo det er kjempesært å dukke opp uten konkret avtale eller der begge har bekreftet god tid i forkant, men begynner å lure på om det er jeg som forventer for mye siden dette har skjedd tre ganger nå Anonymkode: 73f0b...5d5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig? Er det akseptabelt? Eller er det påtrengende og frekt? Meg som er dårlig selger eller de som er snåle? Ved tre anledninger nå har folk dukka opp utenfor hos meg uten konkret avtale, så blir de sure når jeg ikke er hjemme. 1) Jeg spurte når det passet å komme og sa jeg regnet med å være ledig fra 16 men ante ingenting om det passet for hun hverken den dage eller tiden , det var bare et forslag, og sendte telefonnummer for nærmere avtale. Fikk ikke noe tilbakemelding og anså det som ingen avtale satt. Samme kveld logger jeg på finn å ser at personen 15.41 Hadde sendt melding der inne, ikke sms, om at hun var på vei. Jeg så ikke meldingen i tide og sendte ingen bekreftelse tilbake. Hadde adressen i annonsen så det var ikke noe jeg selv ga og sa kom fint da ses vi klokka da og da. 2) Skrev litt løst og svarte "Ja det kan vi si, når tenkte du?" når ei spurte om hun kunne komme til helgen. Helga kom uten nærmere avtale og jeg ble plutselig nedringt av et ukjent nummer mens jeg stod i dusjen. Når jeg kom ut av dusjen var det meldinger der med kjeft om at nå hadde hun stått en time utenfor blokka mi og dratt. Personen ga meg 1 stjerne i vurdering. Burde jeg sitti parat hele helga å ventet til noen kanskje eller kanskje ikke ringte på døra når som helst, uten konkret avtale? 3) Vi snakket om å møtes et sted i sentrum en av dagene rundt et klokkeslett og snakkes nærmere. Her fikk jeg også melding uten nærmere avtale "er her nå" uten at vi hadde bekreftet at vi skulle treffes på det tidspunktet vi hadde snakket løst om. Altså er det ikke normalt å gjøre en konkret avtale og begge parter bekrefter? Eller ville dere sett disse tilfellene som faste nok avtaler og jeg er dårlig selger? Anonymkode: 73f0b...5d5 Her er det minst en ting som ikke stemmer. Nemlig at personen gav deg en stjerne. Ingen kan gi vurdering til noen før eier av annonsen har gitt en vurdering av den som tar kontakt angående annonsen. Når du oppgir uriktig info her, så blir jeg skeptisk til resten av saken din. Men generelt å sette inn adresse eller telefonnummer i annonser medfører at du får folk på døra. Takler du ikke det, og heller ikke vil ha folk på døra som har sett at du har ting de kan ha interesse av ved et inbrudd, så er du mer påpasselig med hvordan du utformer annonsene dine og hvilken informasjon du gir fra deg. Grunnregel nummer en fra politiets info i media. Adresse og telefonnumer gir man ikke fra seg før man har en avtale i boks både med pris og henting. Denne typen opplevelser får du ta som en opplæring i kjøp og salg på finn.no. Anonymkode: 19cdb...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #9 Skrevet 15. september 2018 Enig i at du bør ta bort adressen. Da slipper du at folk bestemmer seg for å plutselig stikke innom. Men det er frekt og det å bli sur i tillegg. Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for hun som møtte opp i sentrum. Hadde hun avtalt det med deg så hadde hun ikke blitt stående å vente. Jeg ville forresten prøvd å la være og skrive noe tidspunkt siden det tydeligvis kan skape misforståelser. Bare om at dere avtaler tidspunkt senere, men at du kan den og den dagen. Må si at jeg synes det er helt utrolig at folk ikke klarer å avtale ting. Det er jo normal folkeskikk å gjøre det. Anonymkode: 3492e...cd0 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det minst en ting som ikke stemmer. Nemlig at personen gav deg en stjerne. Ingen kan gi vurdering til noen før eier av annonsen har gitt en vurdering av den som tar kontakt angående annonsen. Når du oppgir uriktig info her, så blir jeg skeptisk til resten av saken din. Men generelt å sette inn adresse eller telefonnummer i annonser medfører at du får folk på døra. Takler du ikke det, og heller ikke vil ha folk på døra som har sett at du har ting de kan ha interesse av ved et inbrudd, så er du mer påpasselig med hvordan du utformer annonsene dine og hvilken informasjon du gir fra deg. Grunnregel nummer en fra politiets info i media. Adresse og telefonnumer gir man ikke fra seg før man har en avtale i boks både med pris og henting. Denne typen opplevelser får du ta som en opplæring i kjøp og salg på finn.no. Anonymkode: 19cdb...ce4 Nå har ts oppklart at det ikke var på Finn akkurat det skjedde. Står i innlegget over ditt. Anonymkode: 3492e...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det minst en ting som ikke stemmer. Nemlig at personen gav deg en stjerne. Ingen kan gi vurdering til noen før eier av annonsen har gitt en vurdering av den som tar kontakt angående annonsen. Når du oppgir uriktig info her, så blir jeg skeptisk til resten av saken din. Men generelt å sette inn adresse eller telefonnummer i annonser medfører at du får folk på døra. Takler du ikke det, og heller ikke vil ha folk på døra som har sett at du har ting de kan ha interesse av ved et inbrudd, så er du mer påpasselig med hvordan du utformer annonsene dine og hvilken informasjon du gir fra deg. Grunnregel nummer en fra politiets info i media. Adresse og telefonnumer gir man ikke fra seg før man har en avtale i boks både med pris og henting. Denne typen opplevelser får du ta som en opplæring i kjøp og salg på finn.no. Anonymkode: 19cdb...ce4 Hvis du leser tråden så ble denne vurderingen gitt i appen Shpock. Jeg tenkte det var hipp som happ å si Finn i hovedinnlegget når alle appene er kjøp og salg og det er finn jeg hovedsakelig bruker uten om dette ene tilfellet. Anonymkode: 73f0b...5d5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #12 Skrevet 15. september 2018 Veldig merkelig! Har aldri opplevd det før. Solgt mye. Anonymkode: 81574...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #13 Skrevet 15. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at du bør ta bort adressen. Da slipper du at folk bestemmer seg for å plutselig stikke innom. Men det er frekt og det å bli sur i tillegg. Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for hun som møtte opp i sentrum. Hadde hun avtalt det med deg så hadde hun ikke blitt stående å vente. Jeg ville forresten prøvd å la være og skrive noe tidspunkt siden det tydeligvis kan skape misforståelser. Bare om at dere avtaler tidspunkt senere, men at du kan den og den dagen. Må si at jeg synes det er helt utrolig at folk ikke klarer å avtale ting. Det er jo normal folkeskikk å gjøre det. Anonymkode: 3492e...cd0 Ja jeg har tatt bort adressen, men hva sier jeg til folk som bare sender melding "Hei hva er adressen, er mulig interessert!" ? Sender jeg adressen så de kan se om det er langt unna de før de bestemmer seg, eller svarer jeg at adressen gis bare ut til seriøse kjøpere ved avtale om hentetidspunkt eller hva? Anonymkode: 73f0b...5d5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #14 Skrevet 15. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser tråden så ble denne vurderingen gitt i appen Shpock. Jeg tenkte det var hipp som happ å si Finn i hovedinnlegget når alle appene er kjøp og salg og det er finn jeg hovedsakelig bruker uten om dette ene tilfellet. Anonymkode: 73f0b...5d5 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ts oppklart at det ikke var på Finn akkurat det skjedde. Står i innlegget over ditt. Anonymkode: 3492e...cd0 Hvis dere begge to tar en liten titt på klokkeslettene så ser dere at ts har postet mens jeg skrev. Makan. Anonymkode: 19cdb...ce4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #15 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har tatt bort adressen, men hva sier jeg til folk som bare sender melding "Hei hva er adressen, er mulig interessert!" ? Sender jeg adressen så de kan se om det er langt unna de før de bestemmer seg, eller svarer jeg at adressen gis bare ut til seriøse kjøpere ved avtale om hentetidspunkt eller hva? Anonymkode: 73f0b...5d5 Lær deg å kommunisere med dine interessenter. Eller kutt ut å ha annonser. Denne tråden blir for dum. Anonymkode: 19cdb...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #16 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere begge to tar en liten titt på klokkeslettene så ser dere at ts har postet mens jeg skrev. Makan. Anonymkode: 19cdb...ce4 Ser det, men det endrer ikke hvor spydig du var både da og her. Hvorfor skulle noe ikke stemme, mistro meg på den måten på grunn av en urelevante bagatell. Mente du jeg da sitter her i juger om disse tilfellene? Anonymkode: 73f0b...5d5
Gjest Optimo Skrevet 15. september 2018 #17 Skrevet 15. september 2018 Det er mange tomsinger på Finn. Sikkert på de andre, liknende tjenestene også. Ikke ta det så tungt.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #18 Skrevet 15. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lær deg å kommunisere med dine interessenter. Eller kutt ut å ha annonser. Denne tråden blir for dum. Anonymkode: 19cdb...ce4 Også så spydig igjen da! Ikke klikk deg inn da hvis du syntes tråden er dum! Noen som har stått opp på feil bein i dag ja.... Anonymkode: 73f0b...5d5 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #19 Skrevet 15. september 2018 Først må jeg si at jeg aldri hadde dratt hjem til selger eller møtt opp på avtalt sted uten å fått bekreftelse på at avtalen var i boks. Men jeg ser her at det kan misforståes når du avtaler faktisk både tid og sted, som i eksempel 1 og 3. Eksempel 1 sendte jo faktisk bekreftelse på at hun var på vei, selv om du mener det var i feil kanal (melding på Finn istedetfor mobil). Eksempel 2 er overhodet ikke din feil. Dette fordi «helgen» er såpass rund avtale, kjøper ikke kan forvente at du er tilgjengelig gjennom hele helgen uten konkret avtale. Anonymkode: bbe33...73e 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #20 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, Guile skrev: Det er mange tomsinger på Finn. Sikkert på de andre, liknende tjenestene også. Ikke ta det så tungt. Neida tar det ikke så tungt BarBare lurte på om jeg hadde grunn til en litt dårlig samvittighet som ga forhåpninger om treff uten å møte, eller om det var disse folka som var snåle (og evn frekke). Takk for svar dere, ja det er tydeligvis mange tomsinger der ute! (og en her inne også 😄) Anonymkode: 73f0b...5d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå