Gå til innhold

Fjerne misfarging fra rustfritt stål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestikk i rustfritt stål som er blitt misfarget. Har prøvd mye for å se om det går bort, men til ingen nytte så langt. 

Noen ideer? Sånn er misfargingen... Bildene er ikke mine, er bare for å vise hvordan det er. 

D06D5BB5-49A1-4848-BEB6-65DB12C9C5AD.jpeg

D2CF59AF-D35E-4AFE-AC77-18AC05351751.jpeg

Anonymkode: aea0d...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakepulver + vann?

Anonymkode: 63fb9...570

• Liker 1
Skrevet

Det finnes stålpolish, poleringskremer etc. som burde klare å ta knekken på flekken, om ikke bakepulvermetoden funker. 

Anonymkode: aa867...c7e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes stålpolish, poleringskremer etc. som burde klare å ta knekken på flekken, om ikke bakepulvermetoden funker. 

Anonymkode: aa867...c7e

Men det er vel ikke beregnet på å bruk  på ting som skal brukes til mat?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bakepulver + vann?

Kan ikke huske jeg har prøvd det, så det kan jeg gjøre! En god mengde bakepulver i lunka vann f.eks.? 

1 time siden, Ullvott skrev:

Denne artikkelen fra Aftenposten hadde flere ulike tips: https://www.aftenposten.no/bolig/Slik-far-du-rustfritt-stal-til-a-skinne-7049b.html 

Takk, skal se på disse også! Har prøvd eddik + vann før, men kan prøve å tørke med ren eddik. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske jeg har prøvd det, så det kan jeg gjøre! En god mengde bakepulver i lunka vann f.eks.? 

Det er ikke så store mengder bakepulver som skal til. For å rense en ståltermos (innvendig) på 0,5 - 1 liter, holder det med en spiseskje bakepulver + lunkent vann. Du kan jo fylle opp kasserollen med lunket vann + et par spiseskjeer bakepulver og la skjeene ligge nedi, så får du renset alt på samme tid? Det bør stå noen timer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...