AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Jeg har bestikk i rustfritt stål som er blitt misfarget. Har prøvd mye for å se om det går bort, men til ingen nytte så langt. Noen ideer? Sånn er misfargingen... Bildene er ikke mine, er bare for å vise hvordan det er. Anonymkode: aea0d...592
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Bakepulver + vann? Anonymkode: 63fb9...570 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Det finnes stålpolish, poleringskremer etc. som burde klare å ta knekken på flekken, om ikke bakepulvermetoden funker. Anonymkode: aa867...c7e
Ullvott Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Denne artikkelen fra Aftenposten hadde flere ulike tips: https://www.aftenposten.no/bolig/Slik-far-du-rustfritt-stal-til-a-skinne-7049b.html 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes stålpolish, poleringskremer etc. som burde klare å ta knekken på flekken, om ikke bakepulvermetoden funker. Anonymkode: aa867...c7e Men det er vel ikke beregnet på å bruk på ting som skal brukes til mat? Anonymkode: 63fb9...570
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bakepulver + vann? Anonymkode: 63fb9...570 Kan ikke huske jeg har prøvd det, så det kan jeg gjøre! En god mengde bakepulver i lunka vann f.eks.? 1 time siden, Ullvott skrev: Denne artikkelen fra Aftenposten hadde flere ulike tips: https://www.aftenposten.no/bolig/Slik-far-du-rustfritt-stal-til-a-skinne-7049b.html Takk, skal se på disse også! Har prøvd eddik + vann før, men kan prøve å tørke med ren eddik. Anonymkode: aea0d...592 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke huske jeg har prøvd det, så det kan jeg gjøre! En god mengde bakepulver i lunka vann f.eks.? Anonymkode: aea0d...592 Det er ikke så store mengder bakepulver som skal til. For å rense en ståltermos (innvendig) på 0,5 - 1 liter, holder det med en spiseskje bakepulver + lunkent vann. Du kan jo fylle opp kasserollen med lunket vann + et par spiseskjeer bakepulver og la skjeene ligge nedi, så får du renset alt på samme tid? Det bør stå noen timer. Anonymkode: 63fb9...570 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå