AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Jeg mottar idag kontantstøtte, og er student med studie uten obligatorisk oppmøte. Det er skjedd ting som gjør at jeg ikke vil kunne ta eksamen dette semesteret eller levere oppgaver. Vil jeg miste ks om jeg søker sykestipend? Jeg har fått sykemelding. Vil Lånekassen si at jeg ikke vil få sykestipend fordi jeg har barn hjemme under sykdom? Anonymkode: b3d66...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/trygdeytelser-som-vi-ser-bort-fra/ Anonymkode: e6781...387
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/trygdeytelser-som-vi-ser-bort-fra/ Anonymkode: e6781...387 Takk ,men jeg tenkte mer i argumentet på hvordan man kan ta seg av barna sine om man må ha sykestipend. Anonymkode: b3d66...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk ,men jeg tenkte mer i argumentet på hvordan man kan ta seg av barna sine om man må ha sykestipend. Anonymkode: b3d66...4d8 Kan ikke se hvorfor du skal miste KS om du søker sykestipend. Lånekassen er jeg ikke like kjent med, men du kan jo ringe og spørre. Anonymkode: e6781...387
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke se hvorfor du skal miste KS om du søker sykestipend. Lånekassen er jeg ikke like kjent med, men du kan jo ringe og spørre. Anonymkode: e6781...387 Jeg vil ikke ringe å på en måte opplyse de heller.. Anonymkode: b3d66...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 KS har ikke noe med sykestipend å gjøre. Anonymkode: 18a64...589
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke ringe å på en måte opplyse de heller.. Anonymkode: b3d66...4d8 Du er jo uansett pliktig til å informere om forhold som er relevante. Så hvis det har noe å si, må du jo opplyse dem om det. Men jeg tror ikke det skal ha noe å si. Anonymkode: e6781...387
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er jo uansett pliktig til å informere om forhold som er relevante. Så hvis det har noe å si, må du jo opplyse dem om det. Men jeg tror ikke det skal ha noe å si. Anonymkode: e6781...387 Jeg trenger vel ikke si jeg mottar kontsnratøtte ? Jeg er bare redd det virker rart at jeg kan være hjemme med barnet uten å kunne studere. Takk for svar! Satser på det ordner seg! Anonymkode: b3d66...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #9 Skrevet 15. september 2018 Nav og Lånekassen har stort sett ingen innvirkning på hverandre, så her tror jeg du er ganske trygg ja. Jeg er ganske sikker på at du kan motta begge deler. Kontantstøtta handler kun om at barnet ikke går i barnehagen. Nav gir seg katta i hvem som passer barnet, så lenge det ikke går i barnehagen. Lånekassen bryr seg ikke om barna dine. De bryr seg kun om hvor mange studiepoeng du oppnår og hvilket studie du er tatt opp på. Og i dette tilfellet, dokumentasjon på om du er sykt. De bryr seg ikke om at du har barn og hvem som evt. passer barnet ditt. Kjør på TS, her gjør du ingenting galt. Anonymkode: ebd3e...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nav og Lånekassen har stort sett ingen innvirkning på hverandre, så her tror jeg du er ganske trygg ja. Jeg er ganske sikker på at du kan motta begge deler. Kontantstøtta handler kun om at barnet ikke går i barnehagen. Nav gir seg katta i hvem som passer barnet, så lenge det ikke går i barnehagen. Lånekassen bryr seg ikke om barna dine. De bryr seg kun om hvor mange studiepoeng du oppnår og hvilket studie du er tatt opp på. Og i dette tilfellet, dokumentasjon på om du er sykt. De bryr seg ikke om at du har barn og hvem som evt. passer barnet ditt. Kjør på TS, her gjør du ingenting galt. Anonymkode: ebd3e...9e6 Tusen takk for godt svar. Ønsker dere en fin søndag! Anonymkode: b3d66...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå