Gå til innhold

Giro uten betalingsfrist.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten regning fra inkasso selskap for en mnd siden. Her stod det ikke noe betalingsfrist, eller det feltet var blankt. Så ergo betalte jeg ikke før etter en mnd. Samme dag som den ble betalt hadde de sendt ny regning som var fordoblet.

Dette er andre gang de sender ny regning samme dag som den er betalt. Noen som vet reglene når det ikke står betalingsfrist?

Anonymkode: 82845...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sto det ingen betalingsfrist i brevet som fulgte med regningen, heller?

Normalt er fristen 14 dager etter at de har sendt regningen eller 14 dager etter du har fått regningen (husker ikke helt hvordan det er).

Anonymkode: b5dc7...e92

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er andre gang de sender ny regning samme dag som den er betalt. Noen som vet reglene når det ikke står betalingsfrist?

Hvordan gikk det den første gangen? Måtte du betale ekstra gebyr? Ringte du og varslet om at du hadde betalt regningen?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en liten regning fra inkasso selskap for en mnd siden. Her stod det ikke noe betalingsfrist, eller det feltet var blankt. Så ergo betalte jeg ikke før etter en mnd. Samme dag som den ble betalt hadde de sendt ny regning som var fordoblet.

Tenker sannsynligheten er stor for at det ett eller annet sted står omgående eller noe slikt. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sto det ingen betalingsfrist i brevet som fulgte med regningen, heller?

Normalt er fristen 14 dager etter at de har sendt regningen eller 14 dager etter du har fått regningen (husker ikke helt hvordan det er).

Nei var bare regningen i brevet. Her stod det blankt på betalingsfrist. Så jeg tenkte at det ikke var noen umiddelbar frist da.

Dette er da bare inkassosalær, hovedkrav ble betalt litt over fristen for en god stund siden.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei var bare regningen i brevet. Her stod det blankt på betalingsfrist. Så jeg tenkte at det ikke var noen umiddelbar frist da.

Dette er da bare inkassosalær, hovedkrav ble betalt litt over fristen for en god stund siden.

Da ringer du å sier dette til de, og kanskje du slipper å betale den nye regningen. 

Anonymkode: d85a4...bba

Skrevet

Kanskje betalingsfristen på inkassosalæret (eller annen informasjon vedrørende dette) sto i brevet som kom sammen med hovedkravet?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Illuminatum skrev:

Tenker sannsynligheten er stor for at det ett eller annet sted står omgående eller noe slikt. 

Vel, pleier ikke lese det som står i slike brev annet en betalingsinformasjon. Det står i liten skrift øverst "viser til mottatt innbetaling. For å unngå videre pågang etc etc, ber vi om at restbeløpet innbetales ved mottak av dette brev. Trodde uansett det var krav om frister etc.

Skrevet

Vel, pleier ikke lese det som står i slike brev annet en betalingsinformasjon. Det står i liten skrift øverst "viser til mottatt innbetaling. For å unngå videre pågang etc etc, ber vi om at restbeløpet innbetales ved mottak av dette brev. Trodde uansett det var krav om frister etc.

Kan du ikke ta frem brevet og lese det som står nå?

Skrevet

Står alltid " betal innen 14 dager" i brevet som er over giroen. Så bare å betale det ekstra salæret

Anonymkode: cb059...e9b

Skrevet

Kan du ikke ta frem brevet og lese det som står nå?

"viser til mottatt innbetaling. For å unngå videre pågang i saken ber vi om at restbeløpet innbetales ved mottak av dette brev"

Var dette som stod i brevet. Så de mente vel at jeg skulle betale dette på flekken uten frist.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står alltid " betal innen 14 dager" i brevet som er over giroen. Så bare å betale det ekstra salæret

Anonymkode: cb059...e9b

Nei, det står ikke betal innen 14 dager på denne.

Står det på det nye brevet som kom i dag ja.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"viser til mottatt innbetaling. For å unngå videre pågang i saken ber vi om at restbeløpet innbetales ved mottak av dette brev"

Var dette som stod i brevet. Så de mente vel at jeg skulle betale dette på flekken uten frist.

Nettopp. Det de skrev, betyr at det er viktig å betale med en gang man får brevet for å unngå at kravet økes enda mer.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det de skrev, betyr at det er viktig å betale med en gang man får brevet for å unngå at kravet økes enda mer.

Mhm, hadde de bare skrevet dette slik du skriver nå, med fet skrift og understrek, hadde det nok fått min oppmerksomhet.

Det var skrevet i liten skrift og på en måte som gjør at man kanskje unngår å se etter. Ganske sleipt spørr du meg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du skulle få inkassoregninger senere, og du ikke får til å betale innen fristen men noen dager etter fristen: Ring til de (før fristen går ut) og si fra og spør samtidig om hvor mye ekstra gebyr du skal betale for at du betaler (feks) 3 dager etter fristen, og spør om du kan betale inn gebyret sammen med hovedkravet før de sender ut regning for gebyret.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, da har du ingen verdens ting å klage over men må skylde deg selv. HELE brevet gjelder, og det kan stå viktig informasjon lenger opp i brevet. 

Anonymkode: 15de3...9d6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betaler du ikke regningene dine da? Du kan ikke bare legge bort fakturaene dine en hel måned. 

Inkasso skal betales straks. Og jo, det påføres betalingsfrister de står oppe på fakturaen. 

Anonymkode: 0b882...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...