AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Kan man kreve erstatning? Anonymkode: ca464...8e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Faren min fikk en sending fra dem levert på døra. Det så ut som noen hadde tråkket på pakken, det var fotspor på den, og dvd-coveret inni som var av metall, hadde fått en solid bulk. Han klagde til avsender, ikke til PostNord, fordi det er kunden (avsender) som best kan klage til fraktselskapet som er kunde av dem igjen. Han fikk ny film tilsendt, denne gangen kom den frem uten bulker og fotspor. Ta bilde av skaden om du ikke har gjort det allerede, helst av selve pakken før den er åpnet også. Anonymkode: 245e9...9cf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min fikk en sending fra dem levert på døra. Det så ut som noen hadde tråkket på pakken, det var fotspor på den, og dvd-coveret inni som var av metall, hadde fått en solid bulk. Han klagde til avsender, ikke til PostNord, fordi det er kunden (avsender) som best kan klage til fraktselskapet som er kunde av dem igjen. Han fikk ny film tilsendt, denne gangen kom den frem uten bulker og fotspor. Ta bilde av skaden om du ikke har gjort det allerede, helst av selve pakken før den er åpnet også. Anonymkode: 245e9...9cf Har tatt bilde av pakken før åpning, og etter åpning (bilde av den ødelagte gjenstanden). Det er skjødesløshet som er årsaken til ødeleggelsen, for det første er den levert på feil dør, for det andre har de ikke gitt meg beskjed om at pakka er levert, for det tredje er den plassert et sted det nesten er garantert at den skulle bli ødelagt - midt i et bygge-/arbeidsområde. Har sendt en skriftlig klage til butikken som sendte meg gjenstanden, slik at de skal være klar over hvordan postnord behandler pakkene sendt fra dem, og har et ørlite håp om erstatning av pakken da den ikke var helt billig Og det er ikke jeg som har valgt sendingsmåte. Trodde den skulle sendes til butikk, og hentes der, men det var visst sånn "mypack", som sender helt hjem. Dessverre... Anonymkode: ca464...8e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 HVEM er det som jobber i PostNord egentlig? Anonymkode: d3f91...a6c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: HVEM er det som jobber i PostNord egentlig? Anonymkode: d3f91...a6c Nei, si det. Vært mye rart med dem De bør jo henge pakker på postkassen hvis de ikke får tak i mottakeren. Her har de jo vært på feil dør så ikke rart at jeg ikke åpna Anonymkode: ca464...8e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 PostHor. Drittselskap. Anonymkode: 3d9b9...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man kreve erstatning? Anonymkode: ca464...8e0 Du kontakter selger og reklamerer. Om du får ny vare eller prisavslag avgjør selger. Se forbrukerkjøpsloven. Erstatning i kroner og øre kan du glemme. Anonymkode: c693f...e01
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: HVEM er det som jobber i PostNord egentlig? Anonymkode: d3f91...a6c Jeg vet ikke... Men de fleste har det til felles at de verken snakker norsk eller engelsk. Anonymkode: fe3c4...cb1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter selger og reklamerer. Om du får ny vare eller prisavslag avgjør selger. Se forbrukerkjøpsloven. Erstatning i kroner og øre kan du glemme. Anonymkode: c693f...e01 Men la oss ta min sak, dette er noe som ikke kan brukes dersom deler mangler, eller er ødelagt. Hva skal jeg da med prisavslag, på noe jeg ikke kan bruke? Jeg hadde jo aldri i verden betalt lavere pris for varer som ikke kan brukes. TS 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke... Men de fleste har det til felles at de verken snakker norsk eller engelsk. Anonymkode: fe3c4...cb1 Ja, jeg har lagt merke til det, men tror ikke det har noe med saken å gjøre - det handler om rutinesvikt, og at det er noe grunnleggende feil i hele selskapet. Det er noe der som svikter grovt. Med det sagt hadde heller ikke nettbutikken pakket varen inn godt nok. TS Anonymkode: ca464...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå