Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Har konfirmant i huset og jeg har tenkt på koldtbord. (Innbiller meg at det blir litt mer uformelt enn full middag og enklere å ordne) Nå har jeg aldri lagd koldtbord da og lurer på hvor mange retter jeg minimum bør ha og hvor variert med tanke på fisk/kjøtt. Vi blir en 13-15 stykker.
:-) anna Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Hadde barnedåp på søndag... så dette er noe jeg har tenkt mye på i det siste... Jeg synes et bra koldtbord har: noe kjøtt - noe fisk/skalldyr - noe trygt - noe spennende - noe grønt - noe godt tilbehør - noe saus/majones - og godt brød til. I tillegg bør man tenke på at sammensetningen skal passe til gjestene. Er det mange barn der, er det f.eks lite hensiktsmessig med mye blåmuggost. For vår del ble det: Kjøtt: spekefat, marinert kalkunbryst, kokt skinke, hjemmelagde kjøttboller, store kyllingvinger (Partyvinger kjøpt i Sverige) Quiche lorraine Fisk: Fiskemousse, hummer Grønt: tannstikker med cherrytomat/basilikum/mozzarella tannstikker med druer og brie couscous-salat Og et fruktfat med druer, to typer melon og mango. tilbehør: Waldorfsalat to typer hjemmelaget potetsalat Brød: Spiralloff og focaccia. Vi var 25 - 30 mennesker da... så dette er jo mye mer mat enn du vil trenge. Et luretriks kan være å kjøpe en hel kalkun som du setter på koldtbordet. Nydelig med både potetsalat og Waldorfsalat, og den ser flott ut. Dessuten er det mye kjøtt. Om man da i tillegg har godt brød, et spekefat, et fat med skinke/roastbeef, noe salat og noe fisk/skalldyraktig, så er man igrunn i boks.
Thomasine Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Et mulig svar: http://www.matogdrikke.no/topics/detail.as...nChannel=Topics eller her; http://www.kvinnenettet.no/webdiskusjon/ho...&meldID=1&hID=1 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå