Martinelove Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Spoiler Hei alle sammen. jeg har jobbet som pedagogisk leder i snart 3 år. Storebarnsavdeling 3-5år. 24 barn og 4 voksne. Før sommeren var jeg sykmeldt en stund i forkant av ferien, da jeg var helt utbrent. Influensasymptomer, vondt i hele kroppen og hjernen var helt utkoblet. jeg vet at dette er et yrket jeg er veldig flink i og godt likt bland barn og foreldre. Problemet er bare det at jeg er et hypersensitivt menneske som mister energi av å være rundt mye mennesker til enhver tid. Jeg vil gjerne gjøre det beste for alle hele tiden, noe jeg ikke strekker til med 24 barn og 48 foreldre med ulike ønsker og behov. Høyt tempo og alltid noe som skjer. Jeg er «favoritten» til veldig barn som trenger litt ekstra, men har ikke nok tid eller hender til alt. Med andre ord, konstant skyldfølelse. Etter ferien gikk det litt bedre igjen, men nå merker jeg at humør og energinivå synker mer og mer igjen. Jeg orker ikke leke eller være superentusiasisk hele tiden, dessverre. Jeg merker også at barna plukker opp at enegien min ikke lengre er 100%, hvor jeg forteller eventyr, har magiske samlingsstunder og ler og synger om hverandre. Jeg er egentlig veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er bare 26-år, men ser at jeg ikke holder ut i yrket resten av livet, med mindre jeg vil ha min egen helse i behold. Jeg har både bachelor i bhglærer og bygget på som adjunkt. Slik at jeg kan jobbe 1-4trinn, i tillegg til kurs i spes.ped. jeg vurderer å søke meg over som støttepedagog. Dette er jo også veldig krevende, men ikke på samme måte som med 24barn. Noen med erfaring som støttepedagog som reiser rundt til barn med ulike behov, som kan si sin mening om dette kontra ped.leder?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Du må delegere ut arbeidet. Du skal vel ikke gjøre alt? Dagens bhg jobb er mye tøffere enn for 10 år siden grunnet krava fra regjeringen. De vil jo ha inn skole og enda mer pedagogisk opplegg. Ikke rart barn og voksne er stressa. Barn har godt av frilek. De voksne kan ikke underholde de 8 timer i strekk hver dag. Bhg må senke krava og gå mer ut. Ut i naturen får alle barn det bedre både psykisk og fysisk. De trange bhg de bygger skulle vært forbudt. 4 avdelings med så liten boltreplass. Barn trenger myyyye plass. Dagens bhg er for små. Altfor mange barn pr avdeling. Ikke bra. Stå på krava og krev mer hjelp av de andre. Anonymkode: 884c8...1fd
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Hva med å søke deg over til en mindre barnehage med færre barn på avdelingene? I barnehagen hvor mitt barn går er det bare 9-15 barn på avdelingene og de er 3 voksne. 24 barn på en avdeling er altfor mye. Anonymkode: 2bc24...a4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå