AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Jeg er en sunn og frisk dame som er alene med et lite barn på 1,5 år. Jeg er engasjert i barnet mitt, leker, følger opp og sørger for at alt er fint i barnehagen når jeg er på jobb. Sønnen min legger seg klokka syv hver kveld, og hver fredag pleier jeg å se TV mens jeg spiser godteri og drikker 2-3 glass vin etter at han har lagt seg. Jeg er som regel i seng til 22-23, fordi vi står opp rundt 06. Jeg nevnte dette for ei venninne i en bisetning, og hun ble helt satt ut over at jeg drikker vin når jeg har aleneansvaret for et sovende barn. Helt ærlig har jeg ikke tenkt over det. Hvis noe alvorlig skjer kan vi ringe ambulanse eller ta en taxi. Hva tenker dere? Er det uansvarlig? Anonymkode: 68389...bde 6
Populært innlegg minister-mio Skrevet 14. september 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 14. september 2018 Neida, kos deg 69
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Neida. Ikke noe problem. Som du sier så kan du ringe taxi eller ambulanse hvis noe er galt. Har vært noen tråder her om dette før og da er det alltid noen hysteriske som mener det er helt sinnsykt, fordi da kan du ikke kjøre på legevakta. Vel, hva med alle dem som ikke har lappen og/eller bil? For ikke å snakke om hvor skummel sjåfør du ville vært hvis du hadde hatt et barn med livstruende sykdom/ skade i baksetet (som må være den eneste grunnen til at du ikke kan vente på ambulanse eller taxi). Kos deg med vinen du 😊 27
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Alkohol og barn hører ikke sammen.Men barnet er lagt.Det er kveld. Og ett glass vin eller en øl går nok fint.Kan ikke sitte på vakt hver kveld edru i tilfelle du må kjøre. Så lenge du koser deg stille og legger deg tidlig. Ser jeg ikke problemet. Ville selv ikke gjort det. Isåfall bare 1 glass.ikke 3. Anonymkode: cd6c3...6a9 2
Rotemor Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Helt greit. At du legger det ut her er mye verre bare vent! 17
Ild Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Det er helt innafor. Også når barnet er våkent, spør du meg (kommer an på hvor store glassene er da, selvfølgelig). Jeg deler ofte en flaske vin med mannen når barna er våkne. 9
Tiurleik Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Jeg synes ett glass vin er helt innafor så lenge man har tilgang på taxi om det skulle skje noe, men tre glass er for meg litt i overkant. Personlig er jeg ikke glad i å bli merkbart beruset når jeg har aleneansvaret for barn, og det blir jeg faktisk etter tre glass. Ikke full, men mer upresis i språket, en annen motorikk, og antagelig dunster det litt alkohol av munnen min også. Om barna mine våkner av vonde drømmer, magevondt eller lignende, vil jeg ikke at de skal våkne til en mamma som er merkbart annerledes enn hun pleier. Jeg ønsker ikke å risikere den slags utrygghet i små barn, som ofte er veldig sensitive for den slags subtile endringer. I tillegg så er man mindre skarp og årvåken dersom det skulle skje plutselige ting som brann, et illebefinnende, etc. Ønsker ikke å sitte på legevakta med et av barna og være småbrisen. Men det er nå bare min magefølelse i mitt eget liv, som jeg følger. Elsker å kose meg med et glass rødvin til fredagsfilmen, men skal jeg drikke mer, skaffer jeg barnevakt. 14
Eliza Doalot Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Ser ikke noe problem i det. Om en normalvektig kvinne drikker en halv flaske vin (2,5 glass) jevnt over fire timer, vil maksimal promille bli under 0,3. Med andre ord, bare så vidt over lovlig grense for å kjøre bil, og neppe særlig beruset. Nå anbefaler jeg altså ikke å kjøre bil etter å ha drukket en halv flaske vin, men nevner det bare for å sette ting i perspektiv. 19
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en sunn og frisk dame som er alene med et lite barn på 1,5 år. Jeg er engasjert i barnet mitt, leker, følger opp og sørger for at alt er fint i barnehagen når jeg er på jobb. Sønnen min legger seg klokka syv hver kveld, og hver fredag pleier jeg å se TV mens jeg spiser godteri og drikker 2-3 glass vin etter at han har lagt seg. Jeg er som regel i seng til 22-23, fordi vi står opp rundt 06. Jeg nevnte dette for ei venninne i en bisetning, og hun ble helt satt ut over at jeg drikker vin når jeg har aleneansvaret for et sovende barn. Helt ærlig har jeg ikke tenkt over det. Hvis noe alvorlig skjer kan vi ringe ambulanse eller ta en taxi. Hva tenker dere? Er det uansvarlig? Anonymkode: 68389...bde Ville du likt om du hadde barnevakt for barnet ditt og denne drakk tre glass vin mens barnet sov? Anonymkode: 20525...769 12
Tiurleik Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, Eliza Doalot skrev: Ser ikke noe problem i det. Om en normalvektig kvinne drikker en halv flaske vin (2,5 glass) jevnt over fire timer, vil maksimal promille bli under 0,3. Med andre ord, bare så vidt over lovlig grense for å kjøre bil, og neppe særlig beruset. Nå anbefaler jeg altså ikke å kjøre bil etter å ha drukket en halv flaske vin, men nevner det bare for å sette ting i perspektiv. Nå er det veldig individuelt da, også innenfor "normalvekt"-kategorien. Jeg er 1.60, svært slank og blir absolutt litt susete etter ei halv flaske med vin. Kanskje ikke om det fordeles over fire timer, men om det er nærmere to timer, så absolutt. Hadde jeg dratt på legevakta med barnet mitt etter tre glass vin, er jeg sikker på at legen hadde merka det på meg. Som ikke nødvendigvis er noen krise, folk har jo ulik grad av avslappethet rundt sånt. Men jeg hadde blitt litt stressa sjøl. 3
Brunello Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 Selvfølgelig kan du drikke vin. Både før og etter at barnet har lagt seg. Skjer det noe, kan du kjøre vil etter å ha drukket et par-tre glass over flere timer. Skjer det noe alvorlig, må man uansett ringe etter sykebil. 1
Brunello Skrevet 14. september 2018 #13 Skrevet 14. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du likt om du hadde barnevakt for barnet ditt og denne drakk tre glass vin mens barnet sov? Anonymkode: 20525...769 Hadde ikke vært noe problem. 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #14 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, Brunello skrev: Hadde ikke vært noe problem. Nå var ikke spørsmålet rettet til deg, men sykt at du mener det. Anonymkode: 20525...769 3
Eliza Doalot Skrevet 14. september 2018 #15 Skrevet 14. september 2018 2 minutter siden, Tiurleik skrev: Nå er det veldig individuelt da, også innenfor "normalvekt"-kategorien. Jeg er 1.60, svært slank og blir absolutt litt susete etter ei halv flaske med vin. Kanskje ikke om det fordeles over fire timer, men om det er nærmere to timer, så absolutt. Hadde jeg dratt på legevakta med barnet mitt etter tre glass vin, er jeg sikker på at legen hadde merka det på meg. Som ikke nødvendigvis er noen krise, folk har jo ulik grad av avslappethet rundt sånt. Men jeg hadde blitt litt stressa sjøl. Det er klart det er variasjoner, for all del. Pleier man å bli beruset av 2 glass, så må man jo hensynta det, men jeg antar TS ikke er blant dem, siden det ikke ble nevnt i HI. 3
Gjest Mio07 Skrevet 14. september 2018 #16 Skrevet 14. september 2018 Barn liker ikke at foreldre endrer atferd av alkohol. De merker det. Barn og alkohol hører ikke sammen. Og hvorfor tømme i seg alkohol når man har ansvar for barn? Ser virkelig ikke poenget. Uomtenksomt og uansvarlig.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #17 Skrevet 14. september 2018 3 glass er som en bytur med venninner for vanlige voksne. Det er ikke noe jeg ville gjort selv. 1 glass er noe annet. Anonymkode: c8953...ecb 12
Eliza Doalot Skrevet 14. september 2018 #18 Skrevet 14. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du likt om du hadde barnevakt for barnet ditt og denne drakk tre glass vin mens barnet sov? Anonymkode: 20525...769 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var ikke spørsmålet rettet til deg, men sykt at du mener det. Anonymkode: 20525...769 Nå var ikke spørsmålet rettet til meg heller, men jeg har heller ikke det minste problem med det. Ser ikke hva som er sykt med det. 7
minister-mio Skrevet 14. september 2018 #19 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 3 glass er som en bytur med venninner for vanlige voksne. Det er ikke noe jeg ville gjort selv. 1 glass er noe annet. Anonymkode: c8953...ecb En veldig kjipt bytur 😬 49
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #20 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, Eliza Doalot skrev: Nå var ikke spørsmålet rettet til meg heller, men jeg har heller ikke det minste problem med det. Ser ikke hva som er sykt med det. Fordi du bør holde deg edru når du har ansvar for barn. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Anonymkode: 20525...769 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå