Mr&Ro Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Har ei venninne jeg sliter med. Hun mener hun er synsk dvs kan spå i fremtiden og ha kontakt med døde folk. Spåkunsten hennes er så reinspikket sprøyt at der er pinlig. Hun tar mer feil om hadde brukt en mynt og spilt mynt og krone. Men det hun gjør er å «se» hvordan unger vil bli som voksne og det trenger ikke være positivt det som kommer! Alle i venneflokken som har blitt skilt, gift blitt gravid osv påstår hun at dette ble forutsett for leeenge siden men hun ville ikke si det da. Når det gjelder døde folk er hun så på bærtur at folk har fiket til henne i raseri. Her har hun kommet med beskyldninger om økonomisk utroskap på en død slektning som har «tilstått» til henne fra døden. I tillegg bruker hun auralesning om plasser hun ikke liker. Jada, får hun ikke viljen sin på hotellreiser kan hun si når vi kommer til hotellet at dette er hjemsøkt av onde ånder. Hun har greid å få søsteren min til å gråte av redsel så vi måtte flytte hotell. Har tatt det opp med henne og kuttet henne ut i perioder, men jeg synes synd på henne for når hun er normal er hun verdens beste venninne. Ser helst at jeg får konstruktive råd, og ikke bare dump henne.
Legokloss Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Ehh jeg skjønte ikke helt mot slutten der: Er hun innimellom normal? Og ellers "spåkone-gal" (eller hva jeg skal kalle det)? Er dette noe nytt / noe som gradvis har oppstått over tid? Dvs at hun ikke var sånn før? Eller..? Du behøver ikke svare på spørsmålene her, men reflekter over det. Helt ærlig lurer jeg på om hun trenger medisinsk hjelp. Mener ikke at det nødvendigvis er psykisk, men fysisk sykdom kanskje? Hvis det har oppstått gradvis over tid, men varierer fra normal til spåkone og tilbake, kan det f eks være en form for demens, svulst på hjernen e.l. Merk jeg er ikke lege eller helsepersonell, men det du skriver minner om typiske demens/alzheimers (som kan komme i ung alder), hjernesvulst historier jeg har hørt om utvidet familie/slekt o.l.. Selv om jeg ikke har hørt at folk tror de er synske før. Mulig du bør snakke med familien hennes om dette om du ut fra hennes væremåte og det jeg skriver, tenker at noe bør sjekkes med lege. Mulig det viktigste her er å gjøre det motsatte av å dumpe, men faktisk bry deg og hjelpe henne til å få hjelp. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Schisofren ? Anonymkode: be7e4...c9d 1
SoWhat? Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Råd? Jeg vil tro at hun har en ganske alvorlig diagnose? Hva tenker du selv om det? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Du skriver når hun er normal. Når er hun normal? Anonymkode: b4866...df4 3
FrodeF Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Dama har alvorlige mentale problemer og burde legges inn. Kom deg langt vekk.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 2 minutter siden, FrodeF skrev: Dama har alvorlige mentale problemer og burde legges inn. Kom deg langt vekk. Kom deg langt vekk ? Dette syntes jeg var stygt. Tenk om det var du som sleit, så hadde alle vennene dine ditcha deg åppå det at du sliter. Anonymkode: be7e4...c9d 3
SoWhat? Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom deg langt vekk ? Dette syntes jeg var stygt. Tenk om det var du som sleit, så hadde alle vennene dine ditcha deg åppå det at du sliter. Anonymkode: be7e4...c9d Når folk blir nærmest ondskapsfulle, så må en få lov til å skåne seg selv. Det er stygt å "forutse" hvordan det skal gå med barnet ditt når det er negative og uheldige ting hun formidler. Det er stygt å påstå at en snakker med døde som "tilstår kriminalitet" osv... Stygt å skremme andre så til de grader. Men det beste er å konfrontere og si at hun bør snakke med fastlegen sin om dette. Hvis hun nekter det, så skjønne jeg om Ts vil ha henne på avstand. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 @niledh er inne på noe her. En annen ting jeg tenker på er,- hvor har hun lært dette? Har hun kontakt med noen som er seriøse rundt slike tema? Jeg har en bekjent som er dyktig og seriøs inne healing og kanalisering (vi andre kan tro hva vi vil) og hun hadde aldri holdt på slik. Anonymkode: 67508...7be
hutula1 Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 Be henne å plukke ut lottotallene klokken 1915 en lørdag kveld, Da er de allerede trukket og burde ikke være noen problemer med å gjengi det som kommer 30 minutter senere på tv'en.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 Si at du ikke ønsker synske temaer når dere er sammen,at det får hun ta med likesinnede. Anonymkode: d43e4...75e
Mr&Ro Skrevet 15. september 2018 Forfatter #12 Skrevet 15. september 2018 Vel, jeg mener hun er bipolar eller ekstremt oppmerksomhetssøkende. I barndommen skulle hun verken sees eller høres og i ungdommen ble hun fullstendig oversett av slekta pga broren. Flere av dere som sender innlegg reagerer på at hun har normale perioder,og dette er en overaskelse på meg også. Mesteparten av tiden er hun en normalt fungerende samfunnsborger med jobb hun skjøtter utmerket og økonomi og livet på plass. Jeg har vært med henne til legen for å fortelle hvordan jeg opplever henne, noe som gikk greit. Har spekulert på om hun veit at hun ikke har disse evnene, men liker mystikken og skrytet når hun treffer riktig. Exen hennes mener hun har Münchausens syndrom og bedt henne ta kontakt med psykolog. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #13 Skrevet 15. september 2018 14 minutter siden, Mr&Ro skrev: Vel, jeg mener hun er bipolar eller ekstremt oppmerksomhetssøkende. I barndommen skulle hun verken sees eller høres og i ungdommen ble hun fullstendig oversett av slekta pga broren. Flere av dere som sender innlegg reagerer på at hun har normale perioder,og dette er en overaskelse på meg også. Mesteparten av tiden er hun en normalt fungerende samfunnsborger med jobb hun skjøtter utmerket og økonomi og livet på plass. Jeg har vært med henne til legen for å fortelle hvordan jeg opplever henne, noe som gikk greit. Har spekulert på om hun veit at hun ikke har disse evnene, men liker mystikken og skrytet når hun treffer riktig. Exen hennes mener hun har Münchausens syndrom og bedt henne ta kontakt med psykolog. Hvis dette kommer i perioder og hun er normal mellom disse periodene, er det på sin plass å mistenke bipolar. Og har hun gått slik ubehandlet over lang tid, blir også personligheten ofte noe skakkjørt. Men det kan jo være andre ting også, det er ikke så mye grunnlag for oss å si noe om dette på, og vi er ikke irl leger. Anonymkode: b4866...df4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #14 Skrevet 17. september 2018 Jeg synes du ska kø fortsette å være en god venninne når hun er normal, men avvise alle spådommer og snakk om synskhet. Bare stopp henne, og si at du ikke vil høre dette, med mindre det er fordi hun vil be deg om hjelp, før du enten snakker videre om det dere snakket om før, eller skifter samtaleemne. Hvis hun ikke gir seg et det helt greit å bare gå. Også synes jeg at du bør holde henne unna barna dine. Anonymkode: 4192a...6b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå