Gå til innhold

Er kroppstemperatur på 37,9 feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt uggen i kroppen,har målt feberen og den viste 37,9,er det feber?

Anonymkode: 4fe1d...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kvalifiserer vel akkurat til feber, men ikke spesielt høy feber. Vanlig kroppstemperatur er 36.3 - 37.7 grader.

Anonymkode: 16c2b...886

Skrevet

Faktisk kalles det ikke feber før man har nådd 38 grader, men man kan snakke om forhøyet temperatur når det er så nær 38 grader. 

Anonymkode: 312a0...e8a

Skrevet

Jeg opplever meg som sjuk hvis jeg bikker 37.5 😂

Skjelver og fryser og har vondt over alt. 

Anonymkode: 2378d...20d

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo også ganske individuelt. Min kroppstemperatur er vanligvis på 36, så alt over 37,5 kjennes som feber for min del. Men for en som faktisk har kroppstemperatur på 37 gjerne må over 38 for å føle det som feber...? 🤔

Skrevet

Dette er helt individuelt. Noen har lav temperatur til vanlig, mens andre har høy. Men det heter vel at det ikke er feber før det er over 38.

Skrevet

Ja, det er feber. Subfebril kalles det, temp mellom 37,5 og 37,9. 

Anonymkode: b4dd7...2b5

• Liker 1
Skrevet

Over 38 grader er feber. Det er ikke "individuelt". Jeg har også en lav normaltemperatur, målte ofte under 36 grader på morgenen da jeg tracket graviditet. Likevel får jeg rundt eller over 39 grader i feber når jeg har influensa. 

Anonymkode: 92955...8e5

• Liker 2
Skrevet

Hvor målte du? Du skal jo legge til 0,4 ved måling under tungen og 0,6 ved måling under arm, så da har du bikket 38grader om tillegget ikke er i de 37,9gradene og du målte et av de stedene! God bedring!🙂

Anonymkode: 7e54e...c99

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor målte du? Du skal jo legge til 0,4 ved måling under tungen og 0,6 ved måling under arm, så da har du bikket 38grader om tillegget ikke er i de 37,9gradene og du målte et av de stedene! God bedring!🙂

Anonymkode: 7e54e...c99

Jeg målte i endetarmen 😀

Anonymkode: 4fe1d...786

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Over 38 grader er feber. Det er ikke "individuelt". Jeg har også en lav normaltemperatur, målte ofte under 36 grader på morgenen da jeg tracket graviditet. Likevel får jeg rundt eller over 39 grader i feber når jeg har influensa. 

Anonymkode: 92955...8e5

Uenig. 

På sykehuset, etter lengre opphold, sa de jeg hadde feber når jeg bikket 37.5 pga min lave kroppstemperatur. 

At man.fint kan ha feber ved lavere grader, men at feber er som alt annet. Bare et navn satt på en generell grense utfra hva som passer majoriteten. 

Anonymkode: 89a91...007

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hva som er din normale kroppstemperatur. Er den på 36, har du feber. Er den på 37, har du ikke feber.

Skrevet

Jeg har uten tvil feber når jeg har 37,9. Vin vanlige er 36,0-36-3 gjennom hele døgnet. Jeg bruker derimot aldri febernedsettende før jeg er over 38,5, siden en lett feber er et grep kroppen gjør for å bekjempe sykdom.

Anonymkode: 4fb37...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...