AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Hei! Håper det er noen dyktige og datakyndige folk som kanskje kan hjelpe meg her. Jeg har lastet ned den nye funksjonsoppdateringen til Windows 10. Måten jeg fikk til det på var ved å deaktivere antivirusprogrammet på PC'en. Jeg bruker bitdefender. Nå har jeg slått på igjen bitdefender, og både brannmuren til windows og bitdefender står på. Men når jeg går inn på innstillingene kommer dette røde krysset opp, og jeg blir ført inn i bitdefender hvor man lager "regler" for hvilke koblinger som skal være godkjente og ikke? Det er i allefall slik jeg tolker det. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, og hvordan jeg skal bli kvitt disse røde kryssene? PS: Beklager dårlig bilde, tatt av skjermen med mobilkamera! Anonymkode: 25160...b27
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Du må vise hva valgene i Bitdefender er når du klipper på en av lenkene Windows sier du må åpne. Anonymkode: 50156...480
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 klikker på... Anonymkode: 50156...480
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Dette kommer opp i bitdefender da. Virker ganske poengløst, egentlig! Anonymkode: 25160...b27
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Enten er det i en av de andre undermenyene, eller så er det på en del av skjermen som ikke er med på bildet. Anonymkode: 50156...480
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Takk for svar! Dette er alt man ser. Vet at det er veldig uklare bilder, beklager dette. Undermenyene: - Rules. Det er den du ser i det andre bildet jeg har postet i denne tråden. Med firefox og en drøss med .exe-filer. - Network adapters. Wi-Fi - Velge mellom dynamic, home/office eller public. That's it. - Settings (ser dette bildet ble veldig uklart): Port scan protection (denne står på), alert mode, stealth mode og default application behavior. Det du ser på bildene er alt som står. Det går ikke an å maksimere eller få frem der. Skjønner ikke hva dette har med brannmuren eller de kryssene på det første bilde å gjøre 😕 TS Anonymkode: 25160...b27
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 Hvis du holder telefonen horisontalt når du tar bilde så får du med hele skjermen. Du får med mer av det som er viktig i nesten alle situasjoner hvis du vender deg til det. Du kan prøve å skru på Alert mode og sjekke hva som er under Stealth mode og Default application behavior, men siden ikke Bitdefender sier noe når du åpner den tror jeg at det er en feil. Sjekk også "Varslingsinnstillinger for brannmur". Anonymkode: 50156...480
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du holder telefonen horisontalt når du tar bilde så får du med hele skjermen. Du får med mer av det som er viktig i nesten alle situasjoner hvis du vender deg til det. Du kan prøve å skru på Alert mode og sjekke hva som er under Stealth mode og Default application behavior, men siden ikke Bitdefender sier noe når du åpner den tror jeg at det er en feil. Sjekk også "Varslingsinnstillinger for brannmur". Anonymkode: 50156...480 Det vet jeg, men stol på meg når jeg sier at det er ikke mer. Og det er hit windows sender meg. Alt du sier er også gjort. Men tusen hjertelig takk for hjelpen 😊 TS Anonymkode: 25160...b27
TMB Skrevet 15. september 2018 #9 Skrevet 15. september 2018 Kan jeg spørre hvorfor du bruker BitDefender? Du trenger ikke mer enn Windows Brannmur og Windows Defender...
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 2 timer siden, TMB skrev: Kan jeg spørre hvorfor du bruker BitDefender? Du trenger ikke mer enn Windows Brannmur og Windows Defender... Det har jeg faktisk ikke noe godt svar på. Har BitDefender på PC'en min, mobilen min, og mamma og pappa sin PC jeg Jaja.. Da blir det dobbelt opp med beskyttelse Men er disse kryssene noe å bry seg om tror du? Når alt av brannmurer står som aktivert osv? Anonymkode: 25160...b27
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg faktisk ikke noe godt svar på. Har BitDefender på PC'en min, mobilen min, og mamma og pappa sin PC jeg Jaja.. Da blir det dobbelt opp med beskyttelse Det blir ikke dobbelt, det er bare en som er i bruk av gangen. Det er vanskelig for oss å kunne vite om ting virker som de skal hos deg selv om kryssene er der uten å kunne trykke rundt og sjekke ting. Du antar at ikke det er noe feil og at ikke bilder som viste mer av skjermen ville hjulpet, men det kan være fordi du ikke vet hva du skal se etter. Anonymkode: 50156...480
Zzyzx Skrevet 15. september 2018 #12 Skrevet 15. september 2018 Det er jo en ekspansjons-greie der. Har du klikket på den? Og når det er sagt, trykk på windows-knappen, skriv snip, og du vil få opp utklippsverktøyet til windows. Bruk det, istedenfor å ta mobilbilde. Man bør ikke ha to konkurrerende brannmurer. De skaper mer trøbbel for hverandre enn de beskytter. Hvis du vil ha BitDefender, så bør du i det minste deaktivere Windows Defender
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå