Gå til innhold

Overreagerer jeg eller er dette normalt å reagere på ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veninne som jeg ofte havner i diskusjon med, og det er fordi jeg blir provosert av måten hun svarer meg på, og jeg har i det siste begynt å vise dette ganske tydelig, før så lot jeg det bare være, men på et tidspunkt så orket jeg det ikke lenger, fordi jeg fysisk kjenner at jeg blir irritert. 

Problemet er at hun alltid svarer så surt eller sånn: ok, javell, jaha bryr meg ikke jeg vel. For meg så betyr dette at man er sur, men hun sier hun ikke er det, at det bare er sånn hun er. jeg kunne aldri svart sånn, men hun gjør det til ALT jeg sier. 

Eksempel på et senario: hun begynner å snakke om en felles bekjent av oss, også sier jeg: haha forresten, han lika meg på hot og not. Så sier hun: ja han sa han gjorde det vet et uhell, men det tror ikke jeg på. Så så jeg: nei det kan ikke være et uhell, for han sendte melding også. Og da kommer den " javel, jeg bryr meg vel ikke om han gjorde det ved et uhell eller ikke" så sier jeg: nei, men nå bare pratet vi om en ting liksom, er jo ikke meningen at du skal bry deg så veldig. Så begynner hun: JEG SA IKKE AT JEG IKKE BRYDDE MEG MEN JEG BLA BLA BLA. Også er diskusjonen i gang: JO du så jo akkurat at du ikke brydde deg og jeg er så lei av den "care måten du prater til meg på, jeg blir drit provoprovosrt av det" 

Sånn her skjer hver gang vi er sammen, er det vanlig å svare sånn da? Jeg har ingen andre venner som er sånn... hun svarer mye javel.... ok.... da så... Ja jeg kjenner ikke den personen du snakker om jeg så bryr meg ikke.... 

Hva skal man snakke om da? Hun bryr seg jo ikke om noe av det jeg sier, men hun kan godt ta opp temaer om alt mulig og folk jeg ikke kjenner, men da er jeg med på praten å engasjerer meg i det hun sier, later som ihvertfall. Jeg kunne aldri svart på den måten hun gjør uten å forvente at jeg provoserte til en krangel, eller irritasjon. Hva er deres synspunkt på dette? 

Anonymkode: 2da7f...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere 14 år???

Anonymkode: a7943...185

• Liker 14
Skrevet

Hvor gamle er dere? 😂 😂 

Anonymkode: 331ed...ce5

Skrevet

Er bare å slutte å henge med hu. Jeg ser ikke vitsen i å opprettholde et vennskap hvor man enten må ta seg sammen og være litt småfake, eller begynne å krangle over småting.

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? 😂 😂 

Anonymkode: 331ed...ce5

Jeg er 25 og hun 30. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 25 og hun 30. 

Dere begge burde vel begynne oppføre dere deretter da? 

Anonymkode: 5e5d2...368

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oppfører ikke jeg meg deretter ? Er jo ikke jeg som har en unormal måte å prate på... Men ettersom dette er gjentagende så har jeg begynt å si ifra.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppfører ikke jeg meg deretter ? Er jo ikke jeg som har en unormal måte å prate på... Men ettersom dette er gjentagende så har jeg begynt å si ifra.

Samtalen du beskriver i hovedinnlegget, virker som en samtale mellom to jenter i tidlig tenårene.

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva mener du jeg skulle gjort annerledes? Er jo det jeg vil ha svar på her. Skal jeg sitte å bare la stemningen være klein da? Jeg vet jo aldri hva som interesserer henne eller ikke. Vi kan liksom ikke prate om ting som hun ikke bryr seg om. Jeg skjønner ikke på hvilken annen måte jeg kan si ifra på annet enn på den måten jeg gjør det. Jeg har jo prøvd å si ifra rolig, men det blir en like stor diskusjon da, for hun hører ikke selv hvordan det høres ut. Jeg har tenkt tanken på å begynne å svare henne på samme måte, men da blir det jo bare en krangel da også, noe jeg i høyeste grad prøver å unngå. 

Skrevet
Akkurat nå, Yme skrev:

Samtalen du beskriver i hovedinnlegget, virker som en samtale mellom to jenter i tidlig tenårene.

På hvilken måte ? Hvordan hadde du reagert ? 

Skrevet

Hun høres veldig umoden, usikker og krevende ut. Er dette et menneske du må ha i livet ditt? Noen ganger så vokser man dessverre fra hverandre, og da er det lurt å kutte vennskapet, det gir deg jo ingenting. 

Anonymkode: 192d3...8e4

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og hva mener du jeg skulle gjort annerledes? Er jo det jeg vil ha svar på her. Skal jeg sitte å bare la stemningen være klein da? Jeg vet jo aldri hva som interesserer henne eller ikke. Vi kan liksom ikke prate om ting som hun ikke bryr seg om. Jeg skjønner ikke på hvilken annen måte jeg kan si ifra på annet enn på den måten jeg gjør det. Jeg har jo prøvd å si ifra rolig, men det blir en like stor diskusjon da, for hun hører ikke selv hvordan det høres ut. Jeg har tenkt tanken på å begynne å svare henne på samme måte, men da blir det jo bare en krangel da også, noe jeg i høyeste grad prøver å unngå. 

De fleste voksne mennesker gidder ikke ha venner man krangler med hver eneste gang man møtes. 

• Liker 2
Skrevet

Sier som andre: Dette hørtes virkelig ut som to fjortisjenter som prater med hverandre. 

Anonymkode: 3f2f0...9bb

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva vil du egentlig frem til?

Det virker jo i bunn og grunn som at dere er to motpoler som krasjer med hverandre. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun høres veldig umoden, usikker og krevende ut. Er dette et menneske du må ha i livet ditt? Noen ganger så vokser man dessverre fra hverandre, og da er det lurt å kutte vennskapet, det gir deg jo ingenting. 

Anonymkode: 192d3...8e4

Alle mennesker har jo gode egenskaper og dårlige. Hun har mange gode også. For min del så har det vært vanskelig å kutte ut da jeg ikke har noen andre venner her, er ikke lenge siden jeg flyttet hit, langt unna de andre vennene mine. Blir veldig ensomt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier som andre: Dette hørtes virkelig ut som to fjortisjenter som prater med hverandre. 

Anonymkode: 3f2f0...9bb

Hva har det med saken å gjøre da? Trenger jo ikke gjenta det de andre sier. Det gir ikke meg svar på noe som helst. Vi er ikke to fjortiser. 

• Liker 1
Skrevet

Er hun norsk? Dvs. er det noen språkbarrierer der?

Og klarer hun seg ellers fint i egen jobb?

Anonymkode: 7567d...a3f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste voksne mennesker gidder ikke ha venner man krangler med hver eneste gang man møtes. 

De fleste ensomme mennesker er med de man kan være med. Jeg har ingen andre i nærheten. Jeg er ikke herifra. Jeg har verken familie eller vennekrets her. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er hun norsk? Dvs. er det noen språkbarrierer der?

Og klarer hun seg ellers fint i egen jobb?

Anonymkode: 7567d...a3f

Ja, norsk. Nei ufør. Jeg er i full jobb, utdannelse osv osv. 

Skrevet
11 minutter siden, Mass skrev:

Men hva vil du egentlig frem til?

Det virker jo i bunn og grunn som at dere er to motpoler som krasjer med hverandre. 

En løsning ? Erfaringer? Hvordan man kan ta det opp på en måte så jeg blir forstått? Eller er det bare døfødt å i det heletatt prøvd mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...