AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 https://www.nrk.no/hordaland/frykter-jente-trend-pa-do-skal-gjore-skader-for-millioner-1.14207682 Hva feiler det unge jenter som ikke tørr å gå på et offentlig toalett uten å sette vannet på full guffe for at ingen skal høre hva de gjør på toalettet? En ting er at de setter vannet på i vasken før de går inn i dobåsen, men når de ikke klarer å vaskehendene etter toalettbesøket for så å stenge av vannet så er noe fullstendig galt i hodet hos disse jentene. Ja, for det er på jentedoen dette fenomenet har oppstått. Vann på avveie gjør skader for millioner av kroner, noe foreldrene kan bli ansvarlig for. Er det blitt for flaut å gå på do for unge jenter? Hvor langt skal kroppsspresset gå før noen tar til fornuft? Hvor er foreldrene til disse uansvarlige jentene? Setter døtrene vannet på når de går på toalettet hjemme også? Veldig bra at det finnes overvåkningskameraer slik at sentrene m.m.ser hvem som går inn på doene og kan stille den ansvarlige for denne galskapen til ansvar for sine handlinger. Anonymkode: b2017...01e 13
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 😳 Sånn seriøst?? Anonymkode: 56fc8...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Satt akkurat å leste det samme, Noe av det sykeste jeg har vært borti. Er en tøff verden jentene våre vokser opp i hvis det er blitt sånn. Nei uff altså, ble jo redd av å lese slikt. Hvordan må de ikke ha og få det psykisk etterhvert. Anonymkode: 6172f...689 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Galskap, ja. Og at vannet står på hele dagen på skolen (i følge en som ble intervjuet) er jo helt horribelt. Tenk det vannforbruket! Lærer de ingenting om ressursbruk og miljøvern på skolen? Det er IKKE miljøvennlig å la vannet stå og renne en hel skoledag. Så vidt jeg skjønte, er også dette jentedoer. Er det blitt flaut å tisse mens andre jenter hører det? I min ungdom var det vanlig at vi var 2 venninner inne på toalettet, og tisset mens vi pratet med hverandre. Anonymkode: c3b0c...191 12
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er at de setter vannet på i vasken før de går inn i dobåsen, men når de ikke klarer å vaskehendene etter toalettbesøket for så å stenge av vannet så er noe fullstendig galt i hodet hos disse jentene. Ja, for det er på jentedoen dette fenomenet har oppstått. Vann på avveie gjør skader for millioner av kroner, noe foreldrene kan bli ansvarlig for. Anonymkode: b2017...01e Sånn jeg forstod det stenger de ikke av vannet med tanke de andre som evt er på do.... Anonymkode: 6172f...689
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Sånn går det når generasjonen av bomullsinpakkede, curingbehandlede drittunger skal bli voksne. Sett låser på toalettdøren som kun kan åpnes med kortbetaling, og steng kranen automatisk ti min etter at siste kort er satt i automaten. Og for all del send regning til ungdommenen som forårsaker skader. Anonymkode: b1365...039 17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Kan ikke noen sette inn en radio eller noe på jentedoen da? Problem solved liksom? Anonymkode: 2b34d...b1b 32
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Det bør innstaleres vannkraner med sensorer, slik at vannet ikke blir stående og renne. Anonymkode: 3f73b...b21 33
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 Jeg setter på vasken hjemme hvis jeg har besøk av kjæresten eller andre, uansett hva jeg gjør på toalettet. Liker ikke at det skal høres hva jeg gjør jeg heller. Anonymkode: a294d...d9a 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn går det når generasjonen av bomullsinpakkede, curingbehandlede drittunger skal bli voksne. Sett låser på toalettdøren som kun kan åpnes med kortbetaling, og steng kranen automatisk ti min etter at siste kort er satt i automaten. Og for all del send regning til ungdommenen som forårsaker skader. Anonymkode: b1365...039 Trenger jo ikke så mye styr? Ganske vanlig mange steder med vasker der krana styres av fotocelle el.l? Kommer bare vann om en holder hendene i akkurat rett posisjon - vanlig på kafeer og offentlige steder her omkring i hvert fall Anonymkode: 2b34d...b1b 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 Virkelig noe av det aller dummeste jeg har hørt om. Så jævlig usikker og umoden kan man faktisk ikke være uten å søke hjelp for det, selv når man er 16. Anonymkode: 58a59...f1d 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #13 Skrevet 14. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg setter på vasken hjemme hvis jeg har besøk av kjæresten eller andre, uansett hva jeg gjør på toalettet. Liker ikke at det skal høres hva jeg gjør jeg heller. Anonymkode: a294d...d9a Og du er under 25 da antar jeg? Anonymkode: 6172f...689 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #14 Skrevet 14. september 2018 Dette handler hverken om ansvarsløse foreldre eller dumme jenter men om menn som i alle år propper jenter full av at jenter promper ikke og jenter som bæsjer er ekkelt for de skal bare bæsje blomster osv. All skam lagt på jenter er det gutter som har skyld i så ikke kom her å opprett en tråd for å rakke ned på jenter når det er gutter som har rakka ned på dem Anonymkode: 25348...acf 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #15 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og du er under 25 da antar jeg? Anonymkode: 6172f...689 Nei. Litt over det Anonymkode: a294d...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #16 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette handler hverken om ansvarsløse foreldre eller dumme jenter men om menn som i alle år propper jenter full av at jenter promper ikke og jenter som bæsjer er ekkelt for de skal bare bæsje blomster osv. All skam lagt på jenter er det gutter som har skyld i så ikke kom her å opprett en tråd for å rakke ned på jenter når det er gutter som har rakka ned på dem Anonymkode: 25348...acf For noe vås. Menn bidrar sikkert også til slike idéer, men det der blir altfor, altfor enkelt. Anonymkode: 58a59...f1d 15
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #17 Skrevet 14. september 2018 Jeg kan tisse lydløst. Skal man bæsje og synes det er flaut med "ploppelyder", kan man legge litt toalettpapir i doskåla. Jeg kan til og med prompe helt lydløst. Mange triks man lærer seg i løpet av livet. Så mammaer til fjortiser der ute: Lær jentene å være lydløse på do. Det er galskap å la tusener på tusener av liter rent vann renne ut - og noen ganger forårsake store skader - fordi noen jenter er redd for å lage "tisselyder". Anonymkode: c3b0c...191 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #18 Skrevet 14. september 2018 Militærtjeneste bør innføres til alle for å hindre at folk pådrar seg slike nevroser. BC og felles gult punkt til folket. Anonymkode: 5473b...5bb 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #19 Skrevet 14. september 2018 Når begynte utviklingen å gå bakover? På 70-tallet begynte frigjøringen, noe vi som vokste opp på 90-tallet nøt godt av. Nå er jo alle blitt superpripne. Anonymkode: 2c443...38a 17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #20 Skrevet 14. september 2018 Ja, så selvbevisste har de blitt at det er flaut å lage tisselyder på do. Samtidig har de ikke vist seg med mindre klær osv enn nå. (SoMe). Forstå det den som kan. Anonymkode: 5d9c0...abb 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå