Gå til innhold

Positiv test blir ikke sterkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har testet positivt med babyplan-test i 2 dager nå. 13 DPO i dag. Testet dpo 11 og 12 på morgenurin, og i dag på ettermiddag. 

Testene er positive, men jeg ser ikke at de blir sterkere.. 

Ikke mine tester på bildet, men den nederste testen er helt lik i styrke slik mine har vært. Burde de ikke bli sterkere fra 11-13 dpo? Skikkelig dårlig følelse på dette :( 

49D1D21D-D3BB-4394-B5C9-85390A65B045.jpeg

Anonymkode: 14001...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke å bli sterkere så fort. Du er enda veldig tidlig :)

Anonymkode: 52c64...1b4

Skrevet

De blir jo tydelig sterkere? Ser du det ikke? 

Skrevet
1 time siden, Albbas skrev:

De blir jo tydelig sterkere? Ser du det ikke? 

Det er ikke hennes bilde, men hennes er lik som den nederste. Sjekk med en clearblue ukesindikator du :) Lykke til! 

Anonymkode: 25576...53e

Skrevet

De trenger ikke å bli sterkere så fort, nei. Egentlig vil jeg absolutt ikke anbefale å teste hver dag, men jeg gjorde det selv. De testene er ment for å vise om man er gravid eller ikke, ikke hvorvidt hcg stiger.

Jeg også flere dager på rad uten at jeg så stigning. Og ved én anledning ble testen svakere igjen også. Jeg ble kjempestresset, men graviditeten gikk bra.

Anonymkode: 17ad1...adc

Skrevet

Slapp av. Mine tester var ikke like sterke som kontrollstreken før jeg var 6 uker på vei. Og jeg skal føde hvert sekund snart😉

• Nyttig 1
Skrevet

Testa positivt for 3 uker siden noen få dager over IKM, og da var den faktisk like sterk som kontrollstreken. Dette resulterte i SA som startet for noen dager siden. Ved forrige graviditet var testen ganske svak rundt IKM, det gikk bra og er nå er hun 2 år gammel.

Svake eller sterke tester trenger derfor ikke å ha noen betydning for om det kommer til å gå bra eller ikke. Ihvertfall ikke så tidlig. Har aldri skjønt det der med testing hver dag på den måten da det ofte bare kan føre til unødvendige bekymringer. Kjøp heller clearblue med ukesindikator og ta denne med ca enn uke imellom hvis man ønsker å følge med på om det stiger eller ikke.

Anonymkode: 0b3e6...f3e

• Liker 1
Skrevet

Er du i tvil kan du jo bare gå til fastlegen din og måle hCG i serum og se om det stiger etter et par dager? :)  Det er ikke mye du kan gjøre fra eller til, men hCG stiger veldig forskjellig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. Håper spiren holder seg da! ☺️👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...