Gå til innhold

Urolig 1.klassing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vår 1.klassing er en utrolig uro i kroppen. Det hoppes,ligges opp ned, trasker, åler seg opp og ned fra sofaen eller senga...kort sagt er det vrient å sitte stille uansett sett hva som skal gjøres. Lekser gjøres konsentrert, spill og et tv program likeså.....kan det være ADHD likevel siden hun ikke klarer å sitte i ro? Hun ser på tv opp ned, spiser liggende eller stadig opp og ned,. Hopper mye ved forflytning....

Anonymkode: 6e68e...128

Skrevet

Hun er seks år! Seksåringer skal være i bevegelse og bruke kroppen sin. Ikke bekymre deg. 

• Liker 4
Skrevet

Det er ingenting i veien for at dette kan være helt normalt! ☺ Konferer med læreren, les deg opp på adhd og ulike kriterier, og hvis dette viser seg å bli en utfordring for barnet med skole og skolearbeid, så ber du skole om å koble inn ppt og/eller bup for å få hjelp og veiledning. 

I mens ville jeg latt barnet få utløp for uroen så godt man klarer. Det finnes ulike stoler til formålet for eksempel, active seating. For noen fungerer det godt.

Skrevet

Veldig vanlig. Husker broren min ALLTID falt av stolen ved matbordet, minst 3 ganger til hvert måltid. Han bare klarte ikke å sitte normalt rolig. 

Hvordan er hun etter en aktiv dag ute?

Anonymkode: 03306...db4

Skrevet

Skolen vil nok koble inn PPT på grunn av uro, det er standard nå med "tidlig innsats" og det at hun er jente gjør det enda mer spesielt...

I mitt hode så er det normal oppførsel for et barn som er under 8 år.

Anonymkode: 5e193...f16

• Liker 1
Skrevet

Dersom hun konsentrerer seg om leksearbeid, har hun ikke ADHD hvertfall. Derimot høres hun ut som en sunn og normal 1. klassing. Velkommen inn i klasserommet 😂😂 Hilsen lærer 🌺

Anonymkode: 61f72...f00

• Liker 2
Skrevet

Det går barnemark rundt om...🤢

Anonymkode: 83625...6bc

Skrevet

Det kan være ADHD, men mest sannsynlig er hun bare en helt vanlig 6-åring. Det du beskriver ser jeg ofte hos skolestartere, uten at det er noen grunn til å mistenke diagnose. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er hun på skolen? :)

Har en tremenning på 6 år som er høyt og lavt hele tida. Broren er stikk motsatt, så det er lett å legge merke til hvor «hyper» den minste er. Men han følger rutinene på skolen og gjør lekser. 

Syns det er fint om barn kan få være barn. Om de henger opp ned i sofaen og står på hodet og ruller rundt på gulvet så er jo det greit, bare det er fritid:)

Anonymkode: 8ae8c...ab8

Skrevet

Ikke lett å si i så tidlig alder. Men så lenge barnet er konsentrert om lekser, spill og sånt, så ville jeg puttet det i normalkategorien så lenge. 

Anonymkode: ce6d9...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...