Gjest Dolphina Skrevet 16. mars 2005 #1 Del Skrevet 16. mars 2005 Hunden min har mye hår på potene. Så når det er snø fester denne seg under der. Vurdere å klippe han, men vokser det fortere da? Må vi da fortsette med dette hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 16. mars 2005 #2 Del Skrevet 16. mars 2005 Du må klippe han, ikke bare vurdere det. Grunnen til at man klipper er for å unngå at det fester seg snø der. Det er både ubehagelig for han når det er snø der, og kan føre til såre poter. Både fordi at snøen fryser fast og blir til is, og fordi at han mest sansynlig legger seg ned og gnager på det for å få snøen bort. Han kan lett gnage seg på potene da, så han tygger hull på seg selv. Det vokser ikke fortere, og ja du må fortsette med dette hele tiden. I vinterhalvåret da. Må ikke klippe om sommeren. Jeg pleier også å smøre potene før jeg går ut med henne når det er mye snø, dette fordi at da fester ikke snøen seg så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cherie Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 Min mor har puddel og har kjempe god erfaring med smøring av poter i forhold til kladding. Har man hunder med mye hår kan man jo også vurdere å smøre litt opp på labbene også da hundene gjerne går store leggvarmere av sne når de er ute å går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cherie Skrevet 16. mars 2005 #4 Del Skrevet 16. mars 2005 Klipping om sommer og vinter kan også være lurt så hunden slipper å få noen unødvendige fuktproblemer. Går dere mye ved eller over saltede veier bør man kanskje også vurdere å gi potene en rask vask når man kommer inn. Saltet kan irritere potene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå