Gå til innhold

Hva er gamle dager?  

14 stemmer

1. 1. Hva er gamle dager?

• 2000
      1
    • 1990
      1
    • 1980
      2
    • 1970
      1
    • 1960
      1
    • 1950
      1
    • 1940
      2
    • 1930
      3
    • 1920
      1
    • 1910
      0
    • 1900
      0
    • 1899 og bakover
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er gamle dager? 90 tallet? 70 tallet? 40 tallet? Hva tenker dere?

Anonymkode: c433c...01c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vil si når besteforeldrene mine var barn på 1920-30 tallet

Det er hva jeg regner som gamle dager

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Eugene Onegin skrev:

Jeg vil si når besteforeldrene mine var unge på 1920-30 tallet

Er ikke du bare i midten av 30 årene? HvorDan kan du ha besteforeldre som var født for over 100 år siden da?

Skrevet

Gamledager, i går vil jeg si 😊

Anonymkode: c2b57...95c

Skrevet

Fra ca 10 år før jeg ble født og bakover er gamle dager for meg.
Gamle dager er dermed relativt, men for meg som er født på 70-tallet starter gamle dager på 60-tallet en gang.

Jeg har testet dette på andre også, og det var flere som tenker på gamle dager som det som hendte en stund før man selv ble født. Venners barn, født sent på 90-tallet mener at 1985 er gamle dager. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke du bare i midten av 30 årene? HvorDan kan du ha besteforeldre som var født for over 100 år siden da?

Ikke over 100 år siden. Morfar var født i 1918, mormor i 1924, bestemor i 1930 eller 29 husker ikke nøyaktig. og bestefar i 31 eller 32 husker ikke nøyaktig hvilket år.  

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå sporer jeg av, men jeg tror du blingser i utregningen din nå. Det er ikke Onegins foreldre som ble født for 100 år siden, men en besteforelder..Det er da ikke noe problem at en person i 30-årene har en besteforelder som er født for 100 år siden. 100-åringen var dermed ca 70 da h*n ble besteforelder. Dette går helt fint dersom både 100 åringen og 100-åringens avkom var 35 da de ble forelder. Det er jo ingen uvanlig situasjon i det hele tatt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mine foreldre er født på 50 tallet

Endret av Eugene Onegin
Skrevet

Da alt var sort/hvit. Før fargetv altså.

Men slik teknoligien har utviklet seg de siste 30 årene, så var vel gamledager da ingen gikk med mobil og skrivemaskinen var mer vanlig enn pc.

Anonymkode: c7f13...3f3

Skrevet
8 minutter siden, Ullvott skrev:

Nå sporer jeg av, men jeg tror du blingser i utregningen din nå. Det er ikke Onegins foreldre som ble født for 100 år siden, men en besteforelder..Det er da ikke noe problem at en person i 30-årene har en besteforelder som er født for 100 år siden. 100-åringen var dermed ca 70 da h*n ble besteforelder. Dette går helt fint dersom både 100 åringen og 100-åringens avkom var 35 da de ble forelder. Det er jo ingen uvanlig situasjon i det hele tatt. 

Jeg sa besteforeldre, ikke foreldre. Jeg er bare 7 år yngre enn eugene og mine oldeforeldre var født på den tiden så bare syntes det var litt rart men de var vel godt voksne alle når de fikk barn 

Skrevet

Fra ca 1930 årene og bakover. På den tiden mine besteforeldre ble født. Vet egentlig ikke hvorfor men synes 50-60 tallet blir for nærme til å være gamle dager, sikkert fordi det er da mine foreldre ble født som jeg fortsatt der på som relativt "unge og spreke". 

Anonymkode: 49e64...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...