Nuwanda2 Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Hei! Noen som vil dele sine smarte tips ang barn ( under 13) og spill på mobil og betaling av disse? Hva slag rutiner, regler etc har dere når de typisk ringer og spørr om å få kjøpe noe til pokemon eller enn app - og helst NÅ! 😊. Går det av lommepenger, har dere regel på maks så mange kroner i uka/mnd?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Nå er min bare 7, men spørsmålet har kommet opp et par ganger likevel. Han får 50 kr i uka (til lørdagsgodt/is o.l. eller småting), og må da bruke av disse pengene. Har ingen fast regel, men jeg pleier å forklare at det koster f.eks.ukepenger for to uker, og at det blir lenge til neste gang han får kjøpe noe i spill. Jeg synes det er ren sløsing, så at jeg skal betale det utenom ukepengene er uaktuelt. 😛 Det nytter forresten ikke å ringe å spørre, han får aldri i verden passordet til å kjøpe selv. Da får han vente til han kommer hjem. 😛 Anonymkode: b1649...cba
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Min sjuåring får ikke faste ukepenger, men jeg kjøper et google-play gavekort på 150kr til henne en gang i blant - sånn tre ganger i året. Passordet har hun ikke, så jeg må godkjenne alle kjøp. Så med alle kjøp følger en samtale rundt hva det koster, hvor mye som er igjen og formaninger om at tomt er tomt. Anonymkode: b628b...062
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 4 timer siden, Nuwanda2 skrev: Hei! Noen som vil dele sine smarte tips ang barn ( under 13) og spill på mobil og betaling av disse? Hva slag rutiner, regler etc har dere når de typisk ringer og spørr om å få kjøpe noe til pokemon eller enn app - og helst NÅ! 😊. Går det av lommepenger, har dere regel på maks så mange kroner i uka/mnd? obs, Disse spillene er på en måte svindel. De er designet slik at penger skal brukes. Man betaler gjerne tusenvis av kroner på et dustete spill som bare prøver å gjøre en avhengig. Svar. ikke bruk penger på sånt svineri men kjøp heller ordentlige spill til de som faktisk har historiefortelling og opplevelser. Kvalitet mao. Pokemon går vel greit, det er gratis..og nei man MÅ ikke ha store pakker med pokeballer og slikt for å ha det gøy med spillet. Anonymkode: ac02b...dc3 1
Rotemor Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Min sønn på 12 må selvsagt spørre på forhånd slIk at jeg får sjekket hva slags spill det er og betingelsene rundt det. Mobilen hans er sperret for alt kjøp, så det blir evt gjennom App-store med mitt Visakort. Ang. pengene så er drt en del av vurderingen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Vi sier også nei, det er helt uaktuelt å bruke penger på å kjøpe seg stadig nye pakker og goder i div. spill, som bare er ute etter å få deg til å bruke penger. Det har vi vært helt klare på side de var små, så det er heller ikke noe masing om det. Det vi derimot gjør, er en gang iblant, til spesielle anledninger eller regnværshelg vi skal bare være hjemme eller noe - så kjøper vi heller et nytt spill som det ikke koster noe å bruke ut over det. Det er vel ikke like lett å få til, om barna er såpass store og vant til å få kjøpe pakker. Da ville jeg nok kjøpt et google play kort en gang i blant, og hatt satt begrensing på hvor ofte det kunne brukes? Ville ikke gitt de anledning til å svi av hele ukelønna på å kjøpe spillpakker i hvert fall - er så lett å bli hekta, og ikke klare å begrense seg selv. Og de trenger å lære nettopp det, til den dagen voksne ikke lenger passer på. Anonymkode: 5f239...0f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå