Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så på TV i går at Bygdekvinnelaget i Sogn og Fjordane tok sterk avstand fra REMA-reklamen der de magiske ordene "Er det puling du mener, mamma?" blir uttalt.

Bygdekvinnene har skrevet (sic!) til Valebrokk og Reitan og bedt dem få slutt på denne styggedommen.

Flott at de engasjerer seg i en så viktig sak! La oss komme tilbake til tiden da blomster var blomster, bier var bier og menn var menn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker de om traktorpulling da? Er det egentlig en ekstra L de er ute etter???

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva tenker de om traktorpulling da? Er det egentlig en ekstra L de er ute etter???

:hoho:

Skrevet

... og hvordan stiller de seg da til TV3-serien "the L word"???

Det må jo være litt av et dilemma ettersom den inneholder ofseleg mykje puling OG en ekstra L... :o

Skrevet

Dette er enda mer reklame for reklamen. Genialt. Lurer på om reklamebyrået sponser bygdekvinnene? Blir bygdekånene mer frigide nå, kan de snart ta royalties på "pule"-reklamen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bra at det kommer ut hvordan man tenker i dette fylket!

Gjest Anonymous
Skrevet
Så på TV i går at Bygdekvinnelaget i Sogn og Fjordane tok sterk avstand fra REMA-reklamen der de magiske ordene "Er det puling du mener' date= mamma?" blir uttalt.

Bygdekvinnene har skrevet (sic!) til Valebrokk og Reitan og bedt dem få slutt på denne styggedommen.

Flott at de engasjerer seg i en så viktig sak! La oss komme tilbake til tiden da blomster var blomster, bier var bier og menn var menn!

Er dette en tv-reklame, eller noe som henger rundt om i byen på plakater, eller... ?

Skrevet
Er dette en tv-reklame, eller noe som henger rundt om i byen på plakater, eller... ?

Reklame på tv!

Egentlig ganske så søt og uskyldig spør du meg!

Skrevet

Jeg hørte henne på Petre i går og hun prøvde å si hele tiden at det slett ikke var ordet de reagerte på, men bruken av det.

Hun snakket for døve ører. Kan av og til være greit at man hører hva motparten har å si før man diskuterer. De snakket altså såååå forbi hverandre hun og motdebattanten at jeg ble helt flau. Og siden dette var hennes sak på en måte, så var dte han som dreit seg ut som svarte på helt andre ting.

Gjest Cerise
Skrevet

hehe... :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva da med radioreklamen for SIO (Studentsamskipnaden i Oslo som jeg tror det er) ?

Der er det en gutt som ringer hjem til en bekjent og sier:

"Jeg ringer for å fortelle at jeg har PUUUUUUUULT"

Deretter kommer en mer avdempet kommentar om at hos SIO får du tid til mer enn bare lesing.

Den reklamen er faktisk litt vulgær i forhold til den uskyldige Rema 1000 reklamen

Skrevet

jeg er faktisk litt enig med disse bygdekvinnene jeg. Reagerer ikke på at ordet blir brukt, men syns det er usmakelig å la så små barn si slikt på tv.(at de faktisk gir barnet instruks om å si det).

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel. Tidene forandre seg, noe denne dialogen mellom to fireåringer viser:

- I går fant jeg en kondom på veranda'n!

- Oi, stilig!...Men...hva er en veranda?

Gjest gjest1
Skrevet
jeg er faktisk litt enig med disse bygdekvinnene jeg. Reagerer ikke på at ordet blir brukt, men syns det er usmakelig å la så små barn si slikt på tv.(at de faktisk gir barnet instruks om å si det).

Uff ja, for vi må jo for all del sørge for at alt som har med sex å gjøre forblir noe dunkelt noe som "pene" piker ikke driver med, og barn ikke aner hva er....

Sex er jo kjempeskummelt og egentlig nokså ekkelt og skittent.....

:ironi:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med Nallemaja. Jeg ser ikke på meg selv som noen moralist, og synes det er helt greit å opplyse og informere og være åpne om seksualitet, men for meg virker det i hvert fall utrolig unødvendig å la et lite barn si "noe sånt" i reklameøyemed.

Når jeg tenker meg om litt til tror jeg kanskje dette har mer å gjøre med mitt syn på kommersialisme og reklame generelt, samt bruk av barn i denne sammenheng (og bruk av barn i sammenhenger de ikke forstår konsekvensene av) enn at akkurat puling er en forferdelig ting for et barn å si. Ville aldri reagert om det ble sagt av et lite barn i en film/skuespill/hørespill eller i barnehagen (sa sånne ord selv, uten å ane hva de betydde).

Skrevet

Synes den reklamen er litt morsom jeg :):ler:

Skrevet

Til deres informasjon:

Ordet 'pule' er kortform for det enda mer skammelige fremmedordet 'kopulere', som igjen kan oversettes til den vulgære fornorskningen 'paring'. Hvilket igjen lett henleder tankene over til en dyrisk aktivitet vi kun befatter oss med i forplantningens tjeneste, og BARE da!Vi skal ikke nevne denne handling med ord, langt mindre tenke tanken. Det er høyst skadelig for sjel og legeme, og kan føre til sinssykdom og det som VERRE er!!! Hver gang man synder mot disse levereglene, og synker ned henimot syndens pøl, skal man folde sine hender, og uttale navnet HØYBRÅTEN førti ganger. Og gå sulten til sengs!

God bless you all!

Skrevet

Det var da vel ikke det jeg sa, var det vel? Har aldri sakt at sex er kjempeskummelt og ekkelt og skittent, og noe som "pene piker" ikke driver med. Jeg syns bare det er usmakelig å bruke barn på denne måten i reklame. Og denne rekalmen er da vel ikke noen form for sexualopplysning for barn, er det vel? det er rekalme for en matvarekjede...

Gjest Anonymous
Skrevet
Til deres informasjon:

Ordet 'pule' er kortform for det enda mer skammelige fremmedordet 'kopulere', som igjen kan oversettes til den vulgære fornorskningen 'paring'. Hvilket igjen lett henleder tankene over til en dyrisk aktivitet vi kun befatter oss med i forplantningens tjeneste, og BARE da!Vi skal ikke nevne denne handling med ord, langt mindre tenke tanken. Det er høyst skadelig for sjel og legeme, og kan føre til sinssykdom og det som VERRE er!!! Hver gang man synder mot disse levereglene, og synker ned henimot syndens pøl, skal man folde sine hender, og uttale navnet HØYBRÅTEN førti ganger. Og gå sulten til sengs!

God bless you all!

:grinele::ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

nallemaja

syns det er usmakelig å la så små barn si slikt på tv.(at de faktisk gir barnet instruks om å si det

God sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...