AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Altså, det kan jo være fordi det man sier/sender er uinteressant eller fordi man prøver å holde litt avstand til vedkommende, men dette er snakk om en person som normalt kontakter meg hver dag. Vi ble kjent fordi vi har en felles interesse, og det er stort sett i forbindelse med denne interessen vi har kontakt. Det er "aldri" snakk om 10+ meldinger fram og tilbake, men veldig korte samtaler. Det er helt ok for meg. Når jeg sender en melding med noe relatert til vår felles interesse svarer vedkommende altfor ofte "haha" eller "nice", og that's it. Enten stopper samtalen opp der og da, eller så begynner vedkommende å bable om seg og sitt. Hvis det siste skjer, så svarer jeg veldig kort tilbake, i samme stil. Det virker kanskje hevngjerrig, men jeg håper at vedkommende skal ta et hint. Dette er en veldig hjelpsom og ålreit person, som kan sette av et par timer til å hjelpe meg med noe, som kjøper inn ting til vår felles interesse som jeg kan bruke fritt osv, men akkurat det å svare/kommentere fungerer ikke helt. Jeg har tidligere brutt kontakten pga det, og sa hvorfor, men vedkommende tok kontakt igjen etter et halvt år eller noe. Åpenbart at vedkommende vil ha kontakt (som sagt, personen kontakter meg omtrent hver dag også). Anonymkode: d4b58...cf3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Kanskje ikke liker å skrive meldinger eller er flink til det? Jeg ville bedømt hvordan de var når vi møttes og mindre hvordan de var over meldinger. Allikevel så ønsker kanskje personen å vise at de ønsker kontakt og sender derfor melding for å vise at de er interessert og vil være venner. Jeg er heller ikke noe flink eller interessert i å skrive masse meldinger, men jeg ønsker fortsatt å være venner og svarer når folk skriver noe. Synes kanskje det er litt rart å bryte kontakten på grunn av noe sånt. Anonymkode: ca35f...3fe 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Hørtes ut som et hyggelig vennskap Anonymkode: 17905...d6c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Mulig personen ikke er så glad i chatting? Selv er jeg slik. Liker best å prate med folk ansikt til ansikt. Anonymkode: 5bda9...5c9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke liker å skrive meldinger eller er flink til det? Jeg ville bedømt hvordan de var når vi møttes og mindre hvordan de var over meldinger. Allikevel så ønsker kanskje personen å vise at de ønsker kontakt og sender derfor melding for å vise at de er interessert og vil være venner. Jeg er heller ikke noe flink eller interessert i å skrive masse meldinger, men jeg ønsker fortsatt å være venner og svarer når folk skriver noe. Synes kanskje det er litt rart å bryte kontakten på grunn av noe sånt. Anonymkode: ca35f...3fe Jeg brøt kontakten først og fremst fordi vedkommende stadig vekk ikke svarte i det hele tatt, og i tillegg bare svarte "haha" eller "nice" altfor ofte. Da viser man ikke nok interesse. Nå virker det litt som at vedkommende er redd for at det samme skal skje igjen, for det er "alltid" h*n som sender den siste meldingen, selv om det bare er ett ord (virker som at det er viktig å svare, men at hva man svarer er ganske uvesentlig). Anonymkode: d4b58...cf3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig personen ikke er så glad i chatting? Selv er jeg slik. Liker best å prate med folk ansikt til ansikt. Anonymkode: 5bda9...5c9 Vi har aldri møtt hverandre. Skriver meldinger og snakker med headset. Anonymkode: d4b58...cf3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det kan jo være fordi det man sier/sender er uinteressant eller fordi man prøver å holde litt avstand til vedkommende, men dette er snakk om en person som normalt kontakter meg hver dag. Vi ble kjent fordi vi har en felles interesse, og det er stort sett i forbindelse med denne interessen vi har kontakt. Det er "aldri" snakk om 10+ meldinger fram og tilbake, men veldig korte samtaler. Det er helt ok for meg. Når jeg sender en melding med noe relatert til vår felles interesse svarer vedkommende altfor ofte "haha" eller "nice", og that's it. Enten stopper samtalen opp der og da, eller så begynner vedkommende å bable om seg og sitt. Hvis det siste skjer, så svarer jeg veldig kort tilbake, i samme stil. Det virker kanskje hevngjerrig, men jeg håper at vedkommende skal ta et hint. Dette er en veldig hjelpsom og ålreit person, som kan sette av et par timer til å hjelpe meg med noe, som kjøper inn ting til vår felles interesse som jeg kan bruke fritt osv, men akkurat det å svare/kommentere fungerer ikke helt. Jeg har tidligere brutt kontakten pga det, og sa hvorfor, men vedkommende tok kontakt igjen etter et halvt år eller noe. Åpenbart at vedkommende vil ha kontakt (som sagt, personen kontakter meg omtrent hver dag også). Anonymkode: d4b58...cf3 Spør personen selv. Dette blir bare spekulasjoner i andres motiver. Anonymkode: a9925...045
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brøt kontakten først og fremst fordi vedkommende stadig vekk ikke svarte i det hele tatt, og i tillegg bare svarte "haha" eller "nice" altfor ofte. Da viser man ikke nok interesse. Nå virker det litt som at vedkommende er redd for at det samme skal skje igjen, for det er "alltid" h*n som sender den siste meldingen, selv om det bare er ett ord (virker som at det er viktig å svare, men at hva man svarer er ganske uvesentlig). Anonymkode: d4b58...cf3 Jeg trodde dere pleide å møte hverandre ansikt til ansikt også, men ser at det gjør dere ikke. Da forstår jeg det mer. Det kan hende at personen ønsker å beholde deg som venn og derfor føler at de må svare, siden det var derfor du brøt kontakten sist. Hvordan er personen når dere snakker via headset? Bedre eller går det i det samme der? Anonymkode: ca35f...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Ettersom denne personen kontakter deg hyppig og tydelig viser at han/hun bryr seg om deg med å hjelpe deg med ting osv, ville jeg ikke lagt noe annet i det, enn at personen kommuniserer dårlig på melding. Anonymkode: c4d98...e85 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 Er litt både og når vi snakker med headset. Jeg sier stadig vekk til meg selv at jeg ikke skal starte et nytt tema eller si noe som helst som ikke angår vår felles interesse, men "glemmer" meg litt. Det er jo naturlig at begge tar opp forskjellige ting i en samtale. Jeg svarer kort tilbake eller ikke i det hele tatt når vedkommende ignorerer eller er uinteressert når vi snakker med headset også, og det er i hvert fall kleint og føles helt feil. Anonymkode: d4b58...cf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå