Gå til innhold

Passiv aggressive mennesker. Trend eller psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet til ei bygd for 3 år siden, og har sosialisert meg mye på disse årene. Men det som stadig går igjen er at mange av kvinnene er passiv aggressive..

Dem sender lure/rare blikk til hverandre når jeg prater, blir stumme eller kommer med små stikk i min vei. Har også fått høre at de sier merkelige ting om meg bak min rygg, som f.eks at jeg og mannen bor i "feil type hus" osv.. Men at en annen lokal person bor i en mindre attraktivt hus, bryr de seg tydeligvis ikke noe om..

Er jeg glad og fornøyd, blir de sure og mutte. Og skulle jeg ha en dårlig dag, ja da gliser de godt fornøyd..

Jeg kunne jo alltids oppføre meg likedan, men får meg ikke til slikt. Det ligger bare ikke for meg å være ekkel, og påføre andre vondt. Det føles vare veldig galt..

Skal vi da anta at jeg har havnet på et sted hvor det er trendy med slik oppførsel, eller er livet deres så hardt og jævlig at de må være slemme med enkelte utvalgte? Psykisk lidelse?

Anonymkode: 60ab9...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du testes

Anonymkode: 17b0c...969

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du testes

saw-jigsaw.jpg.c8b92d5a41d7d5df19068f5b083e5e9a.jpg

Skrevet

Bygdedyret.

Anonymkode: 9602b...a3c

Skrevet
Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

saw-jigsaw.jpg.c8b92d5a41d7d5df19068f5b083e5e9a.jpg

Ja? Det eller typisk bygdekultur der du må «gjøre noe for bygden» før du får «innpass»

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja? Det eller typisk bygdekultur der du må «gjøre noe for bygden» før du får «innpass»

Jeg tror det er en populær myte. Jeg tror ikke bygda er verre, men siden det bor færre mennesker der tror mange at det er mer utbredt. Kjenner flere som har flyttet til bygder i innlandet og det har gått helt fint. 

Skrevet
Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Jeg tror det er en populær myte. Jeg tror ikke bygda er verre, men siden det bor færre mennesker der tror mange at det er mer utbredt. Kjenner flere som har flyttet til bygder i innlandet og det har gått helt fint. 

Nope. Noen bygder er slik. Og sikkert flere som ikke er det.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du testes

Hva tester de meg for?

Og hvilke personer er det de plukker seg ut som skal testes?

Skrevet

Det er folk som er smålige, har det kjipt, dårlig selvtillit og forer seg på andres elendighet. Unner ikke andre godt, for da føler de seg verre, men har andre det drit ja da har de det bedre og det nytes.

I tillegg har de ikke guts nok til å ta opp ting som plager dem direkte til dem det gjelder, og tyr til små stikk for å demonstrere at de er sure.

Tragiske mennesker

Anonymkode: 51aae...1f6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tester de meg for?

Og hvilke personer er det de plukker seg ut som skal testes?

Jeg tror som nevnt det kan være to alternativer og det ene er det med testing. De tester deg «psykisk» for å finne ut hvilken karakter du har og om du spiller kortene dine riktig så får du innpass. Vet det høres helt på trynet ut, men mange «tenkende» mennesker, som ikke styres utifra følelser kan oppføre seg slik. Dette er min oppfatning av å ha bodd veldig mange steder og opplevd mange ulike miljøer i allefall. Du er en ny person, en nyinnflytter. Og derfor «testes» du før du får innpass.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er folk som er smålige, har det kjipt, dårlig selvtillit og forer seg på andres elendighet. Unner ikke andre godt, for da føler de seg verre, men har andre det drit ja da har de det bedre og det nytes.

I tillegg har de ikke guts nok til å ta opp ting som plager dem direkte til dem det gjelder, og tyr til små stikk for å demonstrere at de er sure.

Tragiske mennesker

Det er kun en myte at mobbere/ mennesker som plager andre har det vondt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun en myte at mobbere/ mennesker som plager andre har det vondt.

Jeg tenkte ikke på mobbere da, vil ikke kalle de folka i HI mobbere, bare generelt kjipe mennesker som godter seg på andres elendighet. 

Jeg tror heller ikke på myten om at mobbere har det kjipt, de fleste virker til å ha det rimelig bra med seg selv.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror som nevnt det kan være to alternativer og det ene er det med testing. De tester deg «psykisk» for å finne ut hvilken karakter du har og om du spiller kortene dine riktig så får du innpass. Vet det høres helt på trynet ut, men mange «tenkende» mennesker, som ikke styres utifra følelser kan oppføre seg slik. Dette er min oppfatning av å ha bodd veldig mange steder og opplevd mange ulike miljøer i allefall. Du er en ny person, en nyinnflytter. Og derfor «testes» du før du får innpass.

Problemet er bare at de aldri blir ferdige med dette. Jeg opplever at de stort sett hele tiden er ute etter å skape ubehag. 

Har stort sett oversett alle disse rundene de har kjørt, eller bare svart ordentlig. Men for meg virker det bare som at de er ute etter å dyrke negative følelser i meg (viser det selvsagt ikke).

Når jeg tilbyr dem å hjelpe dem oppriktig når de har havnet i vansker(penger, tap av familiemedlemmer osv), så har de vare avvist og sett sinte ut..

Prøver jeg å ha en normal samtale, svarer de bare kaldt og kverulerende tilbake :klaske:

Jeg har det fint med meg selv, og vil jo naturlig nok stråle på utsiden :) Men ikke disse damene! De virker så kalkulerende, og er opptatte av å framstå som kald/hard..

Jeg får ærlig talt ikke til slikt :fnise:  

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at de aldri blir ferdige med dette. Jeg opplever at de stort sett hele tiden er ute etter å skape ubehag. 

Har stort sett oversett alle disse rundene de har kjørt, eller bare svart ordentlig. Men for meg virker det bare som at de er ute etter å dyrke negative følelser i meg (viser det selvsagt ikke).

Når jeg tilbyr dem å hjelpe dem oppriktig når de har havnet i vansker(penger, tap av familiemedlemmer osv), så har de vare avvist og sett sinte ut..

Prøver jeg å ha en normal samtale, svarer de bare kaldt og kverulerende tilbake :klaske:

Jeg har det fint med meg selv, og vil jo naturlig nok stråle på utsiden :) Men ikke disse damene! De virker så kalkulerende, og er opptatte av å framstå som kald/hard..

Jeg får ærlig talt ikke til slikt :fnise:  

TS

Ah. Bodde på ett slikt sted jeg også. Ingen «tørr» å være grei med deg, hvis ikke noen andre er det 🙈🙊 det er slik noen (!) bygdefolk kan være enkelte plasser. De er skakkjørt og det er ikke så mye du kan gjøre fra eller til. Skulle derimot himmelen falle ned og en av de skulle være grei med deg, og fortsetter å være det  så vil du fort se at saueflokken følger etter. Bare fortsett å være degselv og heller flir litt innvendig av de. De har sikkert bare vært i bydn ein gong, men du har tross alt vært der flere ;) Verdens vant du! Det er ikke de hihi :P Hvis du skjønner hva jeg mener 😄 (ikke sikkert du gjør, men poenget mitt er at bare fortsett å være degselv. Sett de på plass på plass, eller gi de noen «stikk» i ny og ned. Og ikke la de ta fra deg ditt gode humør, vennlighet osv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...