Gå til innhold

Kan et toårig barn være med et kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil kjøpe en pomeranian og barnet mitt som følgesvenn. Er det hensiktsmessig å ha en dårlig innflytelse? Hvis ikke, hvordan skal jeg velge en god Pomeranian?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager men dette forstod jeg ingenting av....

Anonymkode: d4323...8da

• Liker 4
Skrevet

Så lenge det er voksne til stede.

Anonymkode: 105b3...73c

Skrevet
5 minutter siden, Coroplast skrev:

Jeg vil kjøpe en pomeranian og barnet mitt som følgesvenn. 

Skal du ha barnet ditt som følgesvenn eller hva?

5 minutter siden, Coroplast skrev:

Er det hensiktsmessig å ha en dårlig innflytelse? 

Om det er hensiktsmessig å ha dårlig innflytelse?

🤔

Anonymkode: 30659...8bc

• Liker 1
Skrevet

Vil du kjøpe barnet ditt 😳😳😲😲

Fra spøk til alvor. Små barn skal ikke være alene med dyr. Når det er sagt så er noen raser mer barnevennlig enn andre. De fleste av disse er ikke små raser. Labrador, boxer, staffe, bulldog og noen til selvsagt elsker som regel barn og har en høyere toleransegrense enn mange andre raser. Det betyr ikke at barn skal få gjøre hva de vil med hunden selvsagt. Men de takler fysisk nærkontakt godt og de er glade rundt unger. 

Skrevet

Hvis det du mener er å skaffe en hund bare for at barnet skal vokse opp med hund så vil jeg ikke anbefale det. Du må ønske å leve med en hund i 10-14 år du også, ha en interesse for arten og rasen og ofre mye for hunden. Du må lese deg opp på forhånd og forberede deg godt, og virkelig ha lyst på en hund.

Personlig hadde jeg ventet til barnet var større og kunne forstå mye bedre hvordan man behandler et dyr. :)

Anonymkode: a58f6...cbc

• Liker 2
Skrevet

Aldri pomme til småbarnsfamilier. Og slik jeg tolker innlegget ditt, så bør du ikke ha ansvar for dyr.

Anonymkode: dfb56...6a4

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Coroplast skrev:

Jeg vil kjøpe en pomeranian og barnet mitt som følgesvenn. Er det hensiktsmessig å ha en dårlig innflytelse? Hvis ikke, hvordan skal jeg velge en god Pomeranian?

Asså... Du må velge en god oppdretter som fokuserer på helse og gemytt.

Du kan fint ha en hund sammen med en toåring, MEN.. de skal

1) aldri være alene sammen

2) aldri være alene sammen

3) aldri være alene sammen. Aldri.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aldri pomme til småbarnsfamilier. Og slik jeg tolker innlegget ditt, så bør du ikke ha ansvar for dyr.

Anonymkode: dfb56...6a4

Fordi hun ikke skriver flytende norsk? Ærlig talt, skjerp deg!

Skrevet

Hallo?? Dette innlegg forstod jeg ikke bæret av... Forklar en gang til er du grei. 

Anonymkode: 1c3bf...65e

Skrevet

Er det hensiktsmessig å ha en dårlig innflytelse? What?? 

Anonymkode: 98d71...38f

Skrevet

Det å ha dyr har som regel en god innflytelse på barn. De lærer ansvar (etter alder), empati og mye mer. 

Jeg har en toåring, og vi har en hund. Han er selvsagt aldri alene med hunden, og har ikke noe ansvar i den for stand. Det er min og pappaens hund, ikke hans, eller hans søsken. Men han får være med på tur (Han får holde løkken, så holder jeg båndet 😛,) Han får gi han mat, og kan få han til å sitte. De leker og er gode venner, men hunden er fortsatt en hund, og kan ikke stoles på. Samtidig kan man ikke stole på en toåring heller. 

Ett hundekjøp skal og bør være en gjennomtenkt sak! Det å ha valp og små barn kan være helt jævlig. Verre enn en nyfødt baby! Så man bør lese seg opp før hundekjøp og etterpå! Samtidig bør man og gå på kurs med hunden for å lære alt fra det grunnleggende og videre. Kurs koster en del, så det må man å legge inn i beregningen. 

Det å finne rett rase og kull er veldig vanskelig, og noe man bør bruke god tid på! Les deg opp om raser, tenk igjennom bruken deres, og hva dere kan tilby hunden! Ikke bare hva hunden kan gi dere! Vi brukte sikkert 3-4år bare på å finne rett oppdretter med rett blanding av foreldre! så det kan ta tid. 

Anonymkode: edcd9...cda

Skrevet

Det er ikke barmet ditt som får en hund. 

Det skal være DU som skal ha ansvaret for hunden... 

Anonymkode: d2c49...72f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...