Gå til innhold

Venninner har snakket stygt om min kjæresten bak min rygg...!d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par venninner som ved et par anledninger har sittet å snakket stygt om min samboer bak min rygg. En av venninnene har truffet han 2 ganger, en gang på fest og en gang edru, mens hun andre har aldri truffet han men dratt konklusjoner ut fra mistanker hun har hatt, og delvis fått bekreftet fra den andre venninnen. 

De har altså sittet å oppgitte hverandre og lagd seg forestillinger om hvor fæl han må være fordi han en gang sa det og det og det. De konkluderte til og med at han skulle bankes opp fordi de mente han var et så grusomt menneske og var såååå dårlig for meg osv osv. Og de kjenner han ikke! Kjenner jeg blir så sint, og det vet dem, jeg har sagt hva jeg mener. Såret og lei meg blir jeg også når folk jeg bryr meg om snakker så stygt om mennesker i mitt liv som jeg elsker høyere enn noe annet. De har da virkelig ingenting med hvem jeg er sammen med, det er min sak og de har ingenting med å dømme fremmede mennesker på denne måten. De hadde ikke akseptert det selv heller om flisa hadde blitt snudd opp ned og jeg hadde snakket sånn om mora, barna deres eller kjæresten deres.... 

Enn om de bare kunne være litt mer rause og open minded og litt mindre dømmende, så hadde de fått blitt kjent med han før de drar slike konklusjoner. For han er et mye bedte menneske enn det de tror. Jeg har vært sammen med han i over 2 år nå. 

Synes det er så stygt av dem. Jeg hadde aldri i livet sittet sånn og snakket så mye stygt om kjæresten til en av mine beste venninner.. aldri. Kjærestene deres er verken glansbilder, spesielt snille eller noen gentlemen, men jeg sitter da ikke å snakker sånn om dem fordet om. 

Føler jeg ikke greier kontakte dem på en stund. Vet ikke om jeg greier glemme at de «hater» samboer så mye, pluss at de har vist seg fra en veldig lite sjarmerende side. Det verste jeg vet er folk som er så fordomsfulle og dømmende. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 2389c...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt kontakten da, vel. 

• Liker 1
Skrevet

Drama, du lager unødvendig drama ut av en bagatell!

Dine venninner vil ditt beste, og da kommer ofte klørne litt lett og litt langt ut, litt for fort. Om du mener de tar feil, så gjør du noe aktivt for å vise de feil. På to år har den ene venninnen din møtt din SAMBOER to ganger, den andre har aldri møtt han. Vil du at de skal like han, så la de bli kjent med han. Er han så fantastisk, så la han vise det til dine venninner.

Å diskutere hverandre og hverandres barn/ partnere/ foreldre/ venner, det er faktisk helt normalt. Du har tydeligvis gjort deg opp noen tanker (og ikke så fine de heller) om dine venninners menn, du har bare ikke latt de få vite om det. Din samboer kan i det minste bevise de feil, verre med de til venninnene dine, hvor du kritiserer utseendet. Å gå på andres utseende er faktisk å sikte under beltestedet :( 

Innse at du slett ikke er bedre enn venninnene dine, og kom deg over det.

Anonymkode: b1425...5b7

• Liker 2
Skrevet

Det høres rart ut at de skulle ha diktet opp eller misforstått så til de grader at de vil banke opp fyren, hvis han bare er en flott og fantastisk fyr. Hvorfor mener de at han er så fæl? Det må jo komme fra en plass? 

Anonymkode: ba706...fd1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drama, du lager unødvendig drama ut av en bagatell!

Dine venninner vil ditt beste, og da kommer ofte klørne litt lett og litt langt ut, litt for fort. Om du mener de tar feil, så gjør du noe aktivt for å vise de feil. På to år har den ene venninnen din møtt din SAMBOER to ganger, den andre har aldri møtt han. Vil du at de skal like han, så la de bli kjent med han. Er han så fantastisk, så la han vise det til dine venninner.

Å diskutere hverandre og hverandres barn/ partnere/ foreldre/ venner, det er faktisk helt normalt. Du har tydeligvis gjort deg opp noen tanker (og ikke så fine de heller) om dine venninners menn, du har bare ikke latt de få vite om det. Din samboer kan i det minste bevise de feil, verre med de til venninnene dine, hvor du kritiserer utseendet. Å gå på andres utseende er faktisk å sikte under beltestedet :( 

Innse at du slett ikke er bedre enn venninnene dine, og kom deg over det.

Anonymkode: b1425...5b7

Nå er forskjellen her at man ikke sitter og høylytt snakker om hvor fæl en annen person er. Sine egne følelser kan man ikke styre, men har man litt impulskontroll så greier man å la være å blåse ut enhver negativ tanke man har om alle andre. Om de tenker at de ikke liker han, ok, men jeg mener at sånt holder manuset for god til å skakke høyt om. Det skjønner du også.

Og når det gjelder den andre tingen, hun har møtt han 2 ganger fordi vi bor langt unna hverandre. De bor på hjemstedet mitt som jeg besøket 2 ganger i året. Hun gidder heller ikke inkludere han, slik st de gangene jeg har vært der så får jeg beskjed om å komme alene. Når skal hun få tid til å bli kjent med han da? Det skjer jo aldri, for hun lar han ikke få en sjanse. 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men dratt konklusjoner ut fra mistanker hun har hatt, og delvis fått bekreftet fra den andre venninnen. 

Hva har han gjort? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres rart ut at de skulle ha diktet opp eller misforstått så til de grader at de vil banke opp fyren, hvis han bare er en flott og fantastisk fyr. Hvorfor mener de at han er så fæl? Det må jo komme fra en plass? 

På grunn av rene misforståelser. Pluss at de har sittet å giret opp hverandre og konkludert med det ene og det andre. De har jo kost seg med hele seansen, såpass skjønner jo jeg. Det er jo sikkert moro å snakke stygt om andre og spesielt når man kan overdrive litt... 

Sånn er heldigvis ikke alle mennesker her i verden. Glad de bor langt unna så jeg slipper å forholde meg til dem på en god stund. 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hva har han gjort? 

Han har ikke gjort noen ting. De har trodd han har gjort ting, så uten å hørt med meg om hva som er sant og ikke så har de da laget egne teorier om hva som «må» være sant, og holdt seg fast til det. Med ingen rom til å se litt rundt seg og kanskje innse at ting ikke er som først tenkt. 

Skrevet

Hvordan har dette kommet deg for øret? Har du gjort det klart for dem at det ikke stemmer, og hvordan de har misforstått? Har de bestemt seg for å holde på sin versjon likevel?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke gjort noen ting. De har trodd han har gjort ting, så uten å hørt med meg om hva som er sant og ikke så har de da laget egne teorier om hva som «må» være sant, og holdt seg fast til det. Med ingen rom til å se litt rundt seg og kanskje innse at ting ikke er som først tenkt. 

Da hadde jeg tatt en prat med venninnene mine og lurt på hvorfor de holder på sånn, er jo bare å forklare i klartekst at alt er jug og oppspinn. Og vurdert om jeg ville vært venninner mer om de ikke hadde oppført seg som en gode venninner skal.

Skrevet

Hvorfor inviterer ikke du dine venninner med på noe da? Så kan også din superfantastiske samboer bli med, og ta de med storm?

For en irriterende gjeng dere må være

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har dette kommet deg for øret? Har du gjort det klart for dem at det ikke stemmer, og hvordan de har misforstått? Har de bestemt seg for å holde på sin versjon likevel?

Jeg har fortalt dem hva som er fakta ja, men vet ikke om de skjønner alvoret for jeg føler jeg ikke får mye respekt tilbake. De gjentar at «ja men jeg tenkte jo bare at...» og «ja vi misforsto sikkert», osv, de har ingen forklaring på noe. Lite holdbart. Og ingen unnskyldning. Det er det verste. De mener det er ok å sitte å snakke høyt sånn så lenge de har en forklaring på hvorfor. Hadde de lagt seg litt flate og ned om unnskyldning på eget initiativ, da hadde det faktisk vært større sjans for at jeg hadde godtatt det. 

Skrevet
7 minutter siden, Parasoll skrev:

Hvorfor inviterer ikke du dine venninner med på noe da? Så kan også din superfantastiske samboer bli med, og ta de med storm?

For en irriterende gjeng dere må være

«Superfantastiske samboer»? Syns ikke du at din kjæreste er det? Helt vanlig å syns bra ting om den man er sammen med skjønner du. Hvis ikke hadde vi ikke vært sammen. 

Trenger ikke snakke så nedlatende til meg selv om du tydelig er uenig eller hva nå enn problemet ditt er. 

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dette har kommet deg for øret? Er det en tredjeperson involvert her eller har de selv fortalt deg at de satt og baksnakket mannen din på det groveste? Sistnevnte høres jo lite sannsynlig ut. 

Så hvem er mellommannen her? Og i hvilken grad er vedkommende til å stole på? Det bør du faktisk ha med i betraktningen før du dømmer disse kvinnene nedenom og hjem. Kan ting være blåst opp og ut av proposjoner av denne personen? Med vilje eller hun har misforstått? Og hvilken intensjon hadde hun med å fortelle det videre til deg? 

Anonymkode: 71de1...a0c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan dette har kommet deg for øret? Er det en tredjeperson involvert her eller har de selv fortalt deg at de satt og baksnakket mannen din på det groveste? Sistnevnte høres jo lite sannsynlig ut. 

Så hvem er mellommannen her? Og i hvilken grad er vedkommende til å stole på? Det bør du faktisk ha med i betraktningen før du dømmer disse kvinnene nedenom og hjem. Kan ting være blåst opp og ut av proposjoner av denne personen? Med vilje eller hun har misforstått? Og hvilken intensjon hadde hun med å fortelle det videre til deg? 

Anonymkode: 71de1...a0c

Jeg oppdaget det på en melding skrevet i ettertid, da konfronterte jeg og fikk se resten av loggen.

Skrevet

Menn kommer og går, venninner er for livet. Noen ganger bør du faktisk høre på venninnene dine, særlig når du er blind av forelskelse og ikke ser hvor hvordan han ødelegger livet ditt.

Anonymkode: a8862...665

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke gjort noe som helst. Både de og kjæresten din er mest sannsynlig folk som både bryr seg om deg og vil ditt beste. Kanskje de har misforstått noe, kanskje de ser noe du ikke ser. Uansett: ikke kutt ut venninner for menn..Som én annen nevner: i et større perspektiv er venner svært ofte mer solide og varige relasjoner, enn de man har med menn. Ville brukt litt tid sammen med disse venninnene, så dere kan rydde opp i eventuelle misforståelser som kanskje bare har oppstått pga avstand. 

Anonymkode: 36b86...16d

Skrevet

Må være et eller annet som mangler i historien her. Et eller annet må ha skjedd når hun ene møtte han. Har han et rykte, for selv om dere ikke bor i samme by er det enkelt å få info om han via bekjente. 

Sånn ellers er du vel dramatisk. Alle snakker om alle. Spesielt når det er ei venninne og man er redd for at typen hennes er en drittsekk. 

Anonymkode: ed056...8e7

• Liker 1
Skrevet

Har disse venninnene snakket stygt om andre, når du hører på?

Skrevet
58 minutter siden, NySnakk skrev:

Har disse venninnene snakket stygt om andre, når du hører på?

Ja det har de. Hører spesielt hun ene er ofte veldig negativ til de fleste kjærester venninnene hennes får seg. Klager feks på aldersforskjell, klesstil eller væremåte, alltid noe som visstnok er galt med dem... holder meg nøytral når de starter det der, gidder ikke delta. 

Ts 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...