AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Her i huset har vi to stk maine coons, den ene er ett år gammel, og den andre 8 mnd. Begge kattene er utekatter. Han yngste er en veldig enkel katt. Han styrer med sitt og er generelt en rolig og tilfreds katt. Han eldste er også en flott katt, men han er veldig urolig. Han klarer aldri å bestemme seg om han skal være ute eller inne. Han er også vanvittig selskapssyk og får masse kos, både av oss menneskene i huset og den andre katten 😅 Så prater han masse, og vi prater tilbake. Problemet men han er hans konstante mjauing. Han slutter ALDRI å lage lyd, og dette er ikke bare prating. Det er noe han vil, og vi har prøvd i lang tid å finne ut av hva det er. Han har mat, vann, kattedo, som regel alltid noen som er hjem med han, får masse kos, går godt overens med den andre katten, får komme ut og inn når han vil... ...ja, alle hans behov er dekt. I tillegg aktiviserer vi han når han er inne. Med lek og kos, eller godbiter i div. katteleker. Mjauingen er for det første veldig forstyrrende. Han vekker både oss og ungene om natten. Det har over tid blitt utfordrende å ha han i hus også. Er han ute, så vil han som regel alltid inn igjen etter svært kort tid. Men så vil han ut igjen. Det nytter ikke å hindre han heller, for han hopper og dunker med hele kroppen sin i vinduet om vi ikke kommer 😅 Inne mjauer han også hele tiden. Han går rundt omkring, finner liksom ikke ro. Jeg skal ikke nekte for at dette er slitsomt å leve med. Men mest av alt er jeg redd for hva som er galt. Det har ikke vært så mye hjelp å få hos veterinær heller. Katten er frisk og rask. Til nå har vi bare akseptert at han er litt slitsom, men jeg er litt bekymret for at det er noe som plager han, men som vi ikke finner ut av. Noen med lignende problematikk? 🙂 Anonymkode: 85f60...25a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Katteluke? 😛 Anonymkode: 8b516...18f 1
Gjest JeSuisLouise Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Maine coon-katter er veldig rare! Jeg har en på 7 mnd og hun går også rundt og kurrer og snakker veldig mye. Er dine katter kastrerte ts? Jeg skal kastrere min til uka og håper hun roer seg ned. Hun er ekstremt rastløs på natta.
Lyco Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Prøvd Feliway? Hvis ikke er kattenluke og kastrering som nevnt over her en god idé
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Vi hadde en katt som var halvt Main coon. Vi ble nødt til å omplassere henne grunnet mjauingen. Vekket hele familien hver eneste natt Anonymkode: bc46c...3e8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 Min var også kastrert uten at det hjalp noe Anonymkode: bc46c...3e8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #7 Skrevet 15. september 2018 Har dere vært til dyrlegen? Kanskje han har smerter og ønsker trøst eller at dere skal distrahere han? Er han alene om natten? Just now, Lyco said: Prøvd Feliway? Hvis ikke er kattenluke og kastrering som nevnt over her en god idé Feliway er ikke vitenskaplig basert Anonymkode: b2c67...33b
MissPierce Skrevet 15. september 2018 #8 Skrevet 15. september 2018 (endret) Du har en 100% normal Maine Coon 😂 Det advares om at man bør velge en annen rase om man ikke liker pratsomme katter for en grunn. Endret 15. september 2018 av MissPierce 1
Lyco Skrevet 15. september 2018 #9 Skrevet 15. september 2018 Sa heller ikke at det er vitenskapelig bevist, men det kan være verdt et forsøk. Hjalp veldig hos en venninne av meg med sin pus, er jo bare til å ikke kjøpe igjen hvis det ikke er noen virkning
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 Katter er skikkelige "nattugler"😼 Hos oss holdt de oss også våken om natta; da skulle den ene ut, den andre inn, den tredje ut, den første inn osv... Vi monterte kattedør, så nå renner de ut og inn som de selv vil😃 Ikke gøy med katter som mjauer og maser hele natta. Hun ene mjauer ikke; hun bare sitter i senga og nistirrer på ansiktet mitt, til jeg slår opp øynene, og omtrent får hjertefeil👻😱😂 Anonymkode: 2f1d3...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå