AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Opplevde en missed abortion (blighted ovum) i uke 10 for noen år siden. Har etter det fått et barn som ble født etter et veldig vanskelig svangerskap, traumatisk fødsel og veldig langt sykehusopphold. Nå har jeg nettopp fått bekreftet missed abortion nummer to. Denne gangen har jeg vært på tidligere ultralyd, men utviklingen stoppet opp og ble oppdaget i uke 10. Er fremdeles ekstremt kvalm og uvel. Jeg er veldig bekymret for om det vil gå bra neste gang. Hvorfor skjer dette? Tør vi prøve igjen? Noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: bb848...e0d
tuppa Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Ingen personlig erfaring her, men dere må rett og slett snakke med gynekologene når dere er på sykehuset. Trenger dere noen annen utredning? Er det tilfeldig? Hør med de, de har journalen din og kjenner deg. De kjenner faget. Lykke til, veldig trist å oppleve noe sånt etter et så tøft svangerskap ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Dessverre har man ikke krav på utredning før man har tre SA/MA etter hverandre. Det regnes som ganske vanlig å ha to, så det reagerer ikke helsevesenet på. Det er utrolig kjipt, men Sannsynligheten for at det skjer igjen er heldigvis liten ❤ Anonymkode: f7708...2af
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Har hatt en MA nå i på forsøk på vårt første barn, og fikk fra alle hold beskjed om at dette ikke er noe som skjer pga. oss eller noe man har gjort. Dette kom fra gynekolog et sted, og sykepleiere + leger på sykehuset der jeg endte opp. Ved neste graviditet stiller man likt som alle andre, og mest sannsynlig går det bra. Du har jo også fått et barn i mellom, og det viser jo at kroppen din får til og både bli gravid og bære det frem. Men snakk med legen din, eller bestill privat time hos jordmor/gynekolog om det ikke hjelper eller du får standardsvaret du ikke vil ha. Jeg ville kommet meg gjennom det som står på nå, og prøvd igjen. Sender deg en klem ❤ Anonymkode: 8d541...afc
Gjest Mammalivet Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Vet hvor vondt det er å gå gjennom dette. Jeg hadde en MA i mitt første svangerskap. Oppdaget på ul i uke 10, og det ble målt til ca 7 uker da det døde. Det tok 1 år før jeg ble gravid igjen. Den gangen mistet jeg i uke 6, SA. Ikke like tungt når kroppen ordnet opp selv, men grusomt uansett. Jeg har fått beskjed fra flere leger om at det nesten bestandig er embryoet det er noe galt med. Ikke kroppen min, eller kroppen din. Men sjansen er stor for at noe ikke går helt rett når alle viktige organer skal utvikles før uke 10, og dersom noe er galt, støter kroppen vår bort embryoet. Etter SA’n ble jeg gravid ganske raskt, og har nå en pjokk på 2 år Har hatt enda en SA tidlig i vår (uke 5), og er nå gravid igjen. IKM i dag, så jeg må bare krysse fingrene for at spira er frisk og holder seg nå. Mitt råd er å utsette prøvinga til du har kommet deg over denne MA’n♥️ Det kommer til å gå igjen♥️
kvinne35+ Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 (endret) På 14.9.2018 den 8.35, AnonymBruker skrev: Opplevde en missed abortion (blighted ovum) i uke 10 for noen år siden. Har etter det fått et barn som ble født etter et veldig vanskelig svangerskap, traumatisk fødsel og veldig langt sykehusopphold. Nå har jeg nettopp fått bekreftet missed abortion nummer to. Denne gangen har jeg vært på tidligere ultralyd, men utviklingen stoppet opp og ble oppdaget i uke 10. Er fremdeles ekstremt kvalm og uvel. Jeg er veldig bekymret for om det vil gå bra neste gang. Hvorfor skjer dette? Tør vi prøve igjen? Noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: bb848...e0d Har kroppen renset ut alt av rester? Når ble MA oppdaget? Har du fått UL (ultralyd) undersøkelse siden du enda er kvalm og uvel? Jeg hadde 2 MA (uke 14+1 og 10+6), et velykket svangerskap, 1 MA (uke 9+4), 1 vellykket svangerskap.. Så det kan absolutt gå bra neste gang Her fungerte ikke piller for å blø ut rester da de skapte krøll. Første gang hadde jeg gul/grønn utflod, styrtblødninger osv i 3,5mnd etter cytotec behandling på sykehus før jeg fikk utskraping. Andre gang hadde jeg småblødninger og uvel i 1 1/2mnd etter cytotec behandling på sykehus før jeg fikk utskraping. Tredje gangen krevde jeg utskrapning og ikke cytotec på grunnlag av historikk og fikk gjennomslag. Mvh kvinne35+ Endret 20. september 2018 av kvinne35+
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå