AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Har masse ekstra maling igjen etter å ha malt en hylle, og tenkte jeg har skikkelig lyst til å male en kommode i samme fargen siden jeg ikke syns den kommoden er noe fin som den er nå Men spørsmålet er, hvordan burde jeg male en kommode? Bør man male absolutt alt innvendig og utvendig? Eller holder det med bare utvendig og i så fall, hvor går grensen? Kommoden har to dører og skuffer i midten, om jeg ikke skal male absolutt alt, skal jeg da male skuffene utvendig og oppå kantene så kunne de fire veggene og bunnen er umalt? Anonymkode: 1ed0d...7a4
drikkerbrushverdag Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Ikke mal inni kommoden, bare frontene på skuffene. Hvis du maler kan det bli litt trangt, og skuffene kan "gli" litt dårligere. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 1 time siden, drikkerbrushverdag skrev: Ikke mal inni kommoden, bare frontene på skuffene. Hvis du maler kan det bli litt trangt, og skuffene kan "gli" litt dårligere. Takk det tenkte jeg ikke på. Så kun fronten og det ytre 👍 Anonymkode: 1ed0d...7a4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Maler hele, skal man få fint resultat må man pusse uansett, og da pusser man ned nok til at det ikke vil være et problem med lukking. Anonymkode: a8256...09f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Maler hele, skal man få fint resultat må man pusse uansett, og da pusser man ned nok til at det ikke vil være et problem med lukking. Anonymkode: a8256...09f Hadde ingen planer om å pusse den siden det er ikke noe jeg klarer (rent fysisk pga sykdom) Kommoden er ubehandlet så tenkte å bare male den som den står Anonymkode: 1ed0d...7a4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 Hvis du har en kommode med detaljer på kantene på fronten, er det fint å bruke to glansgrader. Bruk matt maling på skuffefrontene men blankere maling på resten. Leste dette på nett et sted, her: http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/male-kommode-steg-for-steg/ Anonymkode: 6c61f...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå