AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Hei Synes det er så vanskelig å vurdere baby magen. De siste dagene har det vært så svakt med liv, tidligere har jeg kjent mye oftere og sterkere - har også kjent spark utenpå. Nå har det bare vært mer som den lille «romlingen» man kjenner i starten, når man ikke engang er sikker på at det er babyen man kjenner. Flere som har det sånn på denne tiden? Trodde det var meninga at man skal kjenne baby bare bli sterkere og sterkere nå, og oftere. Ikke at det skal bli mye mindre igjen. Men så sies det at det er fra uke 24 man skal tenke på dette og evt. ringe føden. Uke 22+4 nå. Anonymkode: 8444a...a84
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Det er mye bedre å ta en telefon for mye enn en for lite. Ring fødeavdelingen og forklar saken. Hør om du kan komme inn en tur. Anonymkode: fe12a...c26
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Tror ikke man skal kjenne daglig liv før uke 28, faktisk. Noen kjenner det likevel før, og du skal være obs på endringer. Jeg kjente masse liv frem til 22-ish, og så plutselig ble det stille i noen dager. Men da hadde babyen snudd seg og sparket mot ryggen min, så etter noen dager var det like mye liv igjen. Anonymkode: fa205...273 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Om babyen har snudd seg og sparker innover er det ikke rart om du opplever endring:) Men er du bekymret skader det aldri å ringe og spør Anonymkode: 53d40...381
Gasellen Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Jeg skjønner ikke at dere greier kjenne liv så tidlig. Babyen er på størrelse men en liten frukt liksom. Jeg er 18+6 og kjenner ikke en damn shit. Hadde det ikke vært for UL hadde jeg trodd babyen lå urørlig der inne..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Ring heller en gang for mye! Det er den gylne regelen for gravide 😊 Men bevegelsene var ustabile hos meg hele graviditeten (og alt var i orden), så det går nok fint 😊 Ville likevel sjekka det. Stressa mamma = stressa baby. Anonymkode: 759fa...1cc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, Gasellen skrev: Jeg skjønner ikke at dere greier kjenne liv så tidlig. Babyen er på størrelse men en liten frukt liksom. Jeg er 18+6 og kjenner ikke en damn shit. Hadde det ikke vært for UL hadde jeg trodd babyen lå urørlig der inne.. Her begynte det i uke 19, med «leamus» i magen. Fra det ble bevegelsene raskt lett å kjenne. Du merker det nok snart 😊 Anonymkode: 759fa...1cc
Gasellen Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her begynte det i uke 19, med «leamus» i magen. Fra det ble bevegelsene raskt lett å kjenne. Du merker det nok snart 😊 Anonymkode: 759fa...1cc Ja på UL mentede jeg burde begynne å kjenne ila 2-3 uker. Jeg kjenner etter hver dag men merker ingenting:( bare sånn små "kynnere" som jeg har kjent hele veien.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Her er det også veldig varierende! Jeg er 25+3 nå. Noen dager er det full rulle hele tiden, noen dager er roligere. Snakket med legen som sa at det er helt normalt, så lenge det ikke plutselig blir helt stille - lenge! Så jeg roet meg med det, og koser meg de gangene vesla viser at hun er der, om det er ofte eller sjelden 🙂 Anonymkode: b5bcf...d9a
Anonym. Skrevet 14. september 2018 #10 Skrevet 14. september 2018 Jeg er også 25+3 nå som brukeren over, og opplever veldig varierende liv. De siste dagene har babyen våknet utpå dagen og vært mest aktiv på kvelden, mens i går var babyen aktiv fra tidlig morgen til utpå formiddagen før det bare var litt romstering igjen. Jordmor har sagt at babyen stort sett ikke har et mønster før man er forbi uke 28, men at man kan hoste ordentlig tre ganger for å vekke babyen, og eventuelt spise noe søtt. Hostingen fungerer i hvertfall for meg, særlig hvis jeg synes romsteringen ikke er "nok liv", da sparker babyen godt fra seg 1-3 ganger før hun hviler igjen😂
lille-sjøstjerne Skrevet 14. september 2018 #11 Skrevet 14. september 2018 Jeg er 22+2 og har nøyaktig samme opplevelsen som deg. Jeg har kjent liv siden jeg var 15 uker på vei, og hadde en periode for 1-2 uker siden med litt mindre liv. Ble litt nervøs av dette men så plutselig var det mer liv igjen. Jeg konkluderte med at han sikkert hadde snudd seg og sparket mot ryggen eller noe. De siste par dagene har jeg også kjent han mye mindre enn vanlig, men eg nå mer avslappet til det siden det har skjedd tidligere også. Jeg så tilfeldigvis tråden din og tenkte jeg kunne svare :) Jeg holder fast i at det ikke er før senere at man skal kjenne det daglig. Det er fremdeles plass til at han kan sparke i en annen retning hvor jeg ikke kjenner det så godt. Men dersom du kjenner deg skikkelig bekymret er det ikke noe i veien for å kontakte noen. Jeg holder også fast i at man gjerne må ringe en gang for mye enn en for lite, jeg kjenner meg bare veldig avslappet selv i situasjonen min når jeg har opplevd det før også.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #12 Skrevet 14. september 2018 Takk for svar alle sammen, godt å høre at flere opplever det samme! Egentlig tenker jeg jo at baby har snudd seg ellernoe, og at det ikke er noen ting å bekymre seg for. Men plutselig begynner man å tenke litt ekstra, da, og klarer ikke å unngå og bli bekymret - hehe! Jeg har kjent daglig liv siden uke 17-18, derfor var det bare så uvant at det nå var tilbake på det nivået mtp styrke og hyppighet i bevegelsene. Gleder meg til de kraftige sparkene kommer tilbake 😊 Tusen takk for svar 😊 - TS Anonymkode: 8444a...a84
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #13 Skrevet 14. september 2018 8 timer siden, Gasellen skrev: Jeg skjønner ikke at dere greier kjenne liv så tidlig. Babyen er på størrelse men en liten frukt liksom. Jeg er 18+6 og kjenner ikke en damn shit. Hadde det ikke vært for UL hadde jeg trodd babyen lå urørlig der inne.. Jeg er ganske tynn, så vi så faktisk spark på utsiden av magen fra uke 19 😅 Har ikke noe fett på magen, så det ble veldig synlig når jeg lå på ryggen. Kjente ingenting når jeg gikk rundt og sånt da. Anonymkode: fa205...273
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #14 Skrevet 14. september 2018 Vanlig. Anonymkode: f632f...f07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå